Με τα χρονικά περιθώρια να είναι πλέον ασφυκτικά, με δεδομένο ότι στις 31 Δεκεμβρίου του 2023, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις που προβλέπονται στη δράση «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου», ο Εμπορικός σύλλογος Ρεθύμνου έχει επιδοθεί σε ένα αγώνα δρόμου για να προλάβει τις προθεσμίες και να να μη χάσει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ήδη, σύμφωνα με την ενημέρωση από την πρόεδρο του Εμπορικού συλλόγου Αθηνά Τσικιντίκου, ο φάκελος με τη μελέτη που αφορά στις παρεμβάσεις που θα υλοποιεί ο εμπορικός σύλλογος, με τη συμμετοχή 107 εμπορικών επιχειρήσεων, όπως αυτές προέκυψαν μετά την επικαιροποίηση της καταγραφής, είναι έτοιμος για να κατατεθεί στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου και στη συνέχεια στην Αρχαιολογική Υπηρεσία Ηρακλείου η έγκριση των οποίων είναι απαραίτητη για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες.
Υπενθυμίζουμε ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχουν από κοινού Δήμος και Εμπορικός Σύλλογος, ο δεύτερος θα αξιοποιήσει ένα κονδύλι της τάξεως των 150.000 ευρώ σε μια ζώνη παρέμβασης που εκτίνεται από την οδό Γερακάρη, τη Βάρδα Καλλέργη, την Αρκαδίου μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Σαλαμίνος καθώς και την οδό Τσουδερών.
Οι παρεμβάσεις οι οποίες περιλαμβάνονται στο φάκελο που θα κατατεθεί στις αρχαιολογικές υπηρεσίες είναι τέσσερις και έχουν έως εξής:
- Ξύλινες ταμπέλες
- Φωτιστικό με Bluetooth ηχείο
- Βάψιμο προσόψεων όπου απαιτείται
- Κάλυψη των κλιματιστικών.
Παράλληλα, κονδύλι ύψους 20.000 ευρώ αφορά στη διαφήμιση – προβολή των εμπορικών καταστημάτων που βρίσκονται στη ζώνη παρέμβασης.
Η κ. Τσικιντίκου τόνισε πως παρά τις δυσκολίες που συνάντησαν με το συγκεκριμένο πρόγραμμα και κυρίως την εμπλοκή με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, μιας και η ζώνη παρέμβασης αφορά σε ιστορικό κέντρο με τις οδούς να διέπονται από διαφορετική νομοθεσία, εν τούτοις εμφανίστηκε αισιόδοξη ότι εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων θα υλοποιηθούν οι σχετικές παρεμβάσεις.
«Για το Open Mall, έχει ολοκληρωθεί η τεχνική έκθεση από τη μηχανικό μας. Περιμένουμε να κλείσουμε ραντεβού στην Αρχαιολογία στο Ρέθυμνο. Εμείς έχουμε ήδη ζητήσει ραντεβού με την κ. Τζιγκουνάκη Δευτέρα – Τρίτη. Λόγω του ότι οι προθεσμίες, του προγράμματος αρχίζουν πλέον να είναι ασφυκτικές, έχουμε ζητήσει το θέμα μας να τεθεί προς έγκριση με τη διαδικασία του επείγοντος από την Εφορεία Νεότερων Μνημείων. Παράλληλα, τώρα ασχολούμαστε και με το κομμάτι της προβολής – διαφήμισης των καταστημάτων. Θα πρέπει και εμείς να στήσουμε το δικό μας brand name, θα πρέπει να έχουμε ουσιαστικά την ταυτότητα του Open Mall για να μπορεί να μπει επάνω στις ξύλινες ταμπέλες και πάνω σε αυτό να «πατήσει» η διαφήμιση των καταστημάτων. Η διαφήμιση θα προβάλει τα καταστήματα, την εμπορική αγορά των τεσσάρων δρόμων που έχουν μπει μέσα στο πρόγραμμα, σε συνάφεια με τα ιστορικά μέρη που μπορεί κάποιος πελάτης/καταναλωτής να επισκεφτεί. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να υπάρχει προβολή του κάθε καταστήματος, είτε σε ομαδοποίηση, είτε ξεχωριστά. Παράλληλα, θα γίνουν τέσσερις τεχνικές παρεμβάσεις. Θα γίνει η ξύλινη ταμπέλα που θα είναι κοινή για όλους. Θα γίνει το φωτιστικό, πάνω στο οποίο θα υπάρχει ένα bluetooth ηχείο για να μπορεί να παίζει μουσική τις ώρες που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα και συνήθως επικεντρωνόμαστε σε συνεργασία με τον δήμο, με το δικό του ηχητικό σύστημα Χριστούγεννα – Πάσχα – Απόκριες. Γι’ αυτόν τον λόγο θα μπουν τα ηχεία. Έπειτα θα γίνει βάψιμο προσόψεων όπου έχει πέτρα και κάλυψη των κλιματιστικών».