Αρχές Μαΐου θα αποσταλεί στο αρμόδιο συμβούλιο Αρχαιολογίας του Ηρακλείου η τεχνική έκθεση του εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στο πλαίσιο της δράσης «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου» (Open Mall) στο οποίο συμμετέχει από κοινού με τον δήμο Ρεθύμνης.
Αυτό αποφασίστηκε στη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου όπου το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου παρέδωσε στη διευθύντρια της Εφορείας την τεχνική έκθεση που συνέταξε ο μελετητής, που αφορά στις παρεμβάσεις που θέλει να κάνει ο σύλλογος στα εμπορικά καταστήματα που θα συμμετέχουν στη δράση (107 στο σύνολο) και οι οποίες αφορούν σε:
- Ξύλινες ταμπέλες.
- Φωτιστικό με Bluetooth ηχείο.
- Βάψιμο προσόψεων όπου απαιτείται.
- αλλαγές στα τεντόπανα όπου χρειάζεται.
Παράλληλα η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου ζήτησε επιπλέον εισηγήσεις αναφορικά με τη σημασία της δράσης για την προβολή του ιστορικού κέντρου και αφού συντάξει σχετικό πόρισμα και την εισήγησή της, θα πρέπει να καταθέσει τον φάκελο στην αρμόδια υπηρεσία του Ηρακλείου που θα έχει και τον τελικό λόγο.
Η έγκριση των αρχαιολογικών υπηρεσιών είναι απαραίτητη, μιας και πρόκειται για καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε ιστορικό κέντρο, προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια οι διαδικασίες με το δυνατόν ταχύτερους ρυθμούς, με δεδομένο ότι ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά, καθώς το πρόγραμμα ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου, που σημαίνει ότι οι δράσεις θα πρέπει να έχουν μέχρι τότε υλοποιηθεί, διαφορετικά θα χαθεί η χρηματοδότηση.
Υπενθυμίζουμε ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχουν από κοινού δήμος και Εμπορικός σύλλογος, ο δεύτερος θα αξιοποιήσει ένα κονδύλι της τάξεως των 150.000 ευρώ σε μια ζώνη παρέμβασης που εκτίνεται από την οδό Γερακάρη, τη Βάρδα Καλλέργη, την Αρκαδίου μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Σαλαμίνος καθώς και την οδό Τσουδερών.
Κονδύλι ύψους 20.000 ευρώ αφορά στη διαφήμιση – προβολή των εμπορικών καταστημάτων που βρίσκονται στη ζώνη παρέμβασης.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου Αθηνά Τσικιντίκου μετά και τη συνάντηση με τη διευθύντρια και τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου ανέφερε: «Παρουσιάσαμε την τεχνική έκθεση της αρχιτέκτονα που μας είχε ετοιμάσει στην Αρχαιολογία του Ρεθύμνου. Μας ζητήθηκε μια σχολαστικότερη ανάλυση – αιτιολόγηση αναφορικά με τα θετικά σημεία που θα προσφέρει το Open Mall στην εμπορική αγορά του Ρεθύμνου. Αυτή ετοιμάστηκε, και απεστάλη στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου. Τώρα περιμένουμε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου να την προωθήσει με δικό της υπόμνημα – θετική εισήγηση στην Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων στο Ηράκλειο, όπου θα γίνει το συμβούλιο και θα περιμένουμε τη σχετική έγκριση. Οι παρεμβάσεις που καταγράφονται στην έκθεση αφορούν στην τοποθέτηση μιας μικρής ξύλινης ταμπέλας στα καταστήματα, που έχουμε δώσει το σχέδιο και έχει εγκριθεί από την Αρχαιολογία. Θα τοποθετήσουμε ένα κυλινδρικό φωτιστικό που θα φωτίζει την ταμπέλα, πάνω στην οποία θα υπάρχει το σήμα του Open Mall και ο αριθμός του καταστήματος – θα γίνει διαφορετική αρίθμηση -. Το κυλινδρικό φωτιστικό θα έχει πάνω ένα ηχείο bluetooth για να παίζει μουσική γιορτινές μέρες (Χριστούγεννα, Πάσχα), σε συνεργασία πάντα με τον δήμο που θα υπάρχει κοινή καλωδίωση. Επίσης, όσα καταστήματα χρήζουν βαψίματος, θα βαφτούν με τα χρώματα και την παλέτα της Αρχαιολογίας έπειτα από έγκρισή τους. Αυτές οι τρεις είναι οι παρεμβάσεις, συν το ενδεχόμενο σε κάποια καταστήματα να χρειαστεί να αλλάξουμε το τεντόπανο εάν είναι πολύ φθαρμένο και να μπει στα χρώματα που ορίζει η Αρχαιολογία. Στο συμπληρωματικό υπόμνημα που καταθέσαμε στην Αρχαιολογία καταγράψαμε τα οικονομικά οφέλη που θα έχουν τα καταστήματα της Παλιάς Πόλης με τη διαφήμιση και την προβολή που θα γίνει στα καταστήματα αυτά μέσα από τη δράση του «Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου». Για τον ακριβή τρόπο που θα γίνει αυτό δεν έχουμε καταλήξει ακόμη, αυτό συζητάμε τώρα. Αυτό που εμείς ουσιαστικά ζητάμε είναι ότι με τα λιγοστά χρήματα τα οποία διαθέτουμε να γίνει μια βάση, δηλαδή να έχουμε ένα σωστό λογότυπο, να καταχωρηθούν σωστά τα καταστήματα στην google και να υπάρχει η σωστή τοποθέτηση των καταστημάτων με τον σωστό χάρτη που βρίσκεται το καθένα. Από εκεί και πέρα, η κάθε εταιρεία που θα αναλάβει την προβολή (μέσα από το πρόγραμμα) θα μπορεί να μας προσφέρει σύμφωνα με τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα. Επιδιώκουμε ό,τι κάνουμε να γίνει σωστά, δηλαδή να μην δώσουμε τα λιγοστά χρήματα που μας δίνει το πρόγραμμα και να γίνει μια «τρύπα στο νερό». Παράδειγμα, εάν γίνει μια ιστοσελίδα, να γίνει μια σωστή ιστοσελίδα προσβάσιμη. Όπως και να γραφτούν σωστά τα καταστήματα. Ο χάρτης της google έχει να ανανεωθεί πολύ καιρό. Πλέον περιμένουμε την έγκριση από την Αρχαιολογία για να περάσουμε στο επόμενο στάδιο γιατί πλέον ο χρόνος μας πιέζει ασφυκτικά και δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια καθυστέρησης».