Με αργούς ρυθμούς λόγω προβλημάτων ροής χρηματοδότησης εξελίσσεται το έργο οδικής ασφάλειας στο τμήμα του υφιστάμενου δρόμου «Γεωργιούπολη – Πετρέ». Το έργο αυτό δεν θα επηρεαστεί από την κατασκευή του νέου με δεδομένο ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αλλάζει χάραξη στο συγκεκριμένο σημείο και ο δρόμος θα χρησιμοποιείται ως δευτερεύον οδικό δίκτυο πληρώντας τις προϋποθέσεις οδικής ασφάλειας, ενώ μένει σε εκκρεμότητα το θέμα της δημιουργίας κόμβου στην περιοχή κάτι που αποτελεί αίτημα των κατοίκων και του ΟΑΚ και το οποίο θα εξεταστεί αργότερα.
Παράλληλα, οι επανειλημμένες πιέσεις του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης φαίνεται να αποδίδουν καρπούς και έτσι ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση της δεύτερης φάσης του έργου που αφορά στα παράπλευρα δίκτυα του τμήματος Πετρές -Γεωργιούπολη. Όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος του ΟΑΚ Θοδωρής Νίνος: «Το έργο Γεωργιούπολη -Πετρές» έχει προχωρήσει, έχει κάνει τα βήματά του, υπάρχει όμως μια καθυστέρηση στη χρηματοδότηση. Το ευχάριστο είναι ότι μετά από πάρα πολλή πίεση δική μας και επανειλημμένες οχλήσεις ξεκινάει η δεύτερη φάση για δημοπράτηση που αφορά τα παράπλευρα δίκτυα. Γιατί με δεδομένο ότι κλείνουν οι προσβάσεις σε αυτόν τον δρόμο, δεν θα υπάρχει πρόσβαση στις παράπλευρες όμορες επιχειρήσεις και στα σπίτια. Άρα η δεύτερη φάση είναι να κατασκευαστούν και τα παράπλευρα δίκτυα, που στην προκειμένη περίπτωση, με ενημέρωσα από το υπουργείο ότι δέχονται το κατ’ επείγον του θέματος όπως το έχουμε αναδείξει σαν Οργανισμός. Αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα του παράλληλου αυτού έργου και ξεκινούν τη διαδικασία για τα τεύχη δημοπράτησης. Το έργο αυτό έχει ξεχωριστό προϋπολογισμό, δεν συμπεριλαμβάνεται στα 12 εκ. ευρώ όμως αφορά το ίδιο τμήμα δηλαδή εκτείνεται από Γεωργιούπολη μέχρι Πετρέ».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο οδικής ασφάλειας που είναι σε εξέλιξη και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ του υπουργείου Υποδομών, αφορά στην υλοποίηση των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, δηλαδή επεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μέγεθος και κόστος που απαιτούνται, ώστε να βελτιωθεί συνολικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Αντικείμενο του έργου είναι το οδικό τμήμα από τη Γεωργιούπολη μέχρι τον Πετρέ μήκους 11,5 χιλιομέτρων. Η παρέμβαση προβλέπει διαμόρφωση ενιαίας διατομής του δρόμου, επέκταση και ολοκλήρωση του παράπλευρου δικτύου με γέφυρες στα ποτάμια εκατέρωθεν του δρόμου, διαμόρφωση και βελτίωση έξι ισόπεδων κόμβων.
Περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή οκτώ υπέργειων, πεζογεφυρών και τριών υπόγειων διαβάσεων πεζών σε συνδυασμό με δεκαοχτώ ασφαλείς στάσεις λεωφορείων, τη δημιουργία πλήθους ασφαλών οδικών συνδέσεων, ασφαλτοστρώσεις, καθώς και άλλα τεχνικά έργα εντός της απαλλοτριωμένης ζώνης του Β.Ο.Α.Κ.
Αναλυτικά, οι κατασκευαστικές παρεμβάσεις αφορούν κυρίως:
• σε εφαρμογή ενιαίας διατομής «β2» σε όλο το μήκος του εξεταζόμενου τμήματος του Β.Ο.Α.Κ.,
• κατασκευή 11 πεζοδιαβάσεων εκ των οποίων οκτώ (8) πεζογέφυρες και τρεις (3) κάτω πεζοδιαβάσεις,
• κατασκευή πέντε (5) τρισκελών ισόπεδων κόμβων και συστημάτων κόμβων με εφαρμογή λωρίδων αριστερής στροφής και διαμόρφωση διαχωριστών κυκλοφορίας,
• αναδιαμόρφωση δέκα (10) υφιστάμενων και
• κατασκευή τριών (3) νέων θέσεων εισόδου – εξόδου στον Β.Ο.Α.Κ. από και προς το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αναδιαμόρφωση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης σε τρεις (3) ισόπεδους κόμβους επί της ΠΕΟ Χανίων – Ρεθύμνου,
• κατασκευή δεκαοκτώ (18) κατάλληλα διαμορφωμένων στάσεων λεωφορείων στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας εννέα θέσεων,
• αναδιαμόρφωση δύο (2) χώρων στάθμευσης.
Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 13.100.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) που αναλύεται στο ποσό των 10.564.516,13 ευρώ πλέον 2.535.483,87 ευρώ για ΦΠΑ 24%.