Για τρίτη συνεχή χρονιά, διοργανώνεται φέτος ο Κύκλος Ομιλιών για το ευρύ κοινό «Το Πανεπιστήμιο στην Κοινωνία» με συνδιοργανωτές την Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης, τα ενταγμένα στο Κ.Ε.ΜΕ. (Κέντρο Ερευνών & Μελετών) εργαστήριά της, την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και τον Δήμο Ρεθύμνης.
Τη φετινή χρονιά θα πραγματοποιηθούν τέσσερις συναντήσεις με γενική θεματική «Εκπαίδευση και δεξιότητες στην ψηφιακή εποχή», σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και τα σχολεία.
Η δεύτερη συνάντηση του κύκλου ομιλιών θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου, ώρα 18:30, στο Σπίτι του Πολιτισμού, με θέμα «Μια άλλη όψη της εκπαίδευσης: εφόδια και δεξιότητες πέρα από τις γνώσεις» με ομιλήτριες τις:
- Παναγιώτα Δημητροπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
- Αποστολία Αχλαδά, Μέλος Ε.ΔΙ.Π., Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Συντονισμός- Σχολιασμός: Καρβούνης Λάμπρος, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.
Περίληψη ομιλίας κ. Π. Δημητροπούλου
«Η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων στην εκπαίδευση: από το Δημοτικό έως και το Πανεπιστήμιο»
Οι «ήπιες δεξιότητες» αφορούν σε ένα σύνολο ενδοπροσωπικών και διαπροσωπικών (κοινωνικο – συναισθηματικών) δυνατοτήτων του ατόμου η καλλιέργεια των οποίων θεωρείται ουσιαστική για την ανάπτυξη, την κοινωνική συμμετοχή και τη γενικότερη προαγωγή της ψυχικής τους ευεξίας. Πολλές από αυτές τις δεξιότητες αφορούν την κοινωνική και συναισθηματική αγωγή των ατόμων το οποίο αποτελεί ζητούμενο στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Μέσω της εφαρμογής κατάλληλων μεθόδων και παρεμβάσεων, από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσής τους οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξασκούνται ώστε να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να σέβονται την οπτική των άλλων, να θέτουν στόχους, να προβαίνουν στη λήψη υπεύθυνων αποφάσεων και να καλλιεργούν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Η συγκεκριμένη εισήγηση στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας των δεξιοτήτων αυτών καθ’ όλη την διαδρομή των ατόμων από την πρωτοβάθμια έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως εφόδια για την επίτευξη των προσωπικών επαγγελματικών επιλογών.
Περίληψη ομιλίας κ. Απ. Αχλαδά
«Ο ρόλος των επαγγελματικών αξιών στην επιλογή επαγγέλματος»
Μέσα σε ένα στάδιο εσωτερικών και εξωτερικών συγκρούσεων, οι έφηβοι καλούνται να πάρουν ταυτόχρονα μια πολύ σημαντική απόφαση για την υπόλοιπη ζωή τους. Καλούνται να αποφασίσουν και για την επαγγελματική τους ζωή. Το σύστημα των αξιών τους είναι άμεσα συνδεδεμένο με τις επιλογές τους και αποτελούν πηγή κινήτρων που, στην ενήλικη ζωή, θα τους προσφέρει επαγγελματική ικανοποίηση και ισορροπία.
Μέσα στην αναδιοργάνωση του εαυτού τους, οι έφηβοι καλούνται να δημιουργήσουν το επαγγελματικό τους προφίλ και να μπουν σε μια διαδικασία να αναλύσουν και να αποφασίσουν τον επαγγελματικό τομέα στον οποίο μελλοντικά θα επενδύσουν και θα προσπαθήσουν να αναπτυχθούν.
Με επίκεντρο το μοντέλο επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης (Χ. Τασιόπουλος) που αφορά σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα Επαγγελματικού Προσανατολισμού, η ομιλία θα εστιάσει στο ρόλο που έχουν οι επαγγελματικές αξίες στην επιλογή επαγγέλματος και πώς μπορούν Σχολείο και Οικογένεια (σημαντικοί άλλοι) να βοηθήσουν στη διαδικασία ανακάλυψης κι εξερεύνησης των αξιών τους.