6 °C Rethymno, GR
04/02/2023

Ο γολγοθάς των μαθητών περιμένοντας το λεωφορείο στην στάση

Την κατάσταση την οποία βιώνουν μαθητές που κατοικούν εκτός της πόλης του Ρεθύμνου για να μετακινηθούν και να φτάσουν στα σχολεία τους,λόγω μη τακτικών δρομολογίων του ΚΤΕΛ,περιγράφει σε επιστολή της η κ.Κυριακή Πετράκη καθώς το παιδί της είναι ένας από τους μαθητές που ταλαιπωρούνται.

Στην επιστολή της η κ.Πετράκη,με την οποία απευθύνεται προς την διοίκηση του ΚΤΕΛ και κοινοποιεί στον δήμο Ρεθύμνης και στα ΜΜΕ,αναφέρει:

«Κάποια παιδιά σήμερα πήραν απουσία την πρώτη ώρα του σχολείου. Αυτά τα παιδιά και σήμερα είχαν ξυπνήσει πολύ νωρίτερα από πολλά άλλα συνομήλικά τους παιδιά, που έχουν την τύχη να μένουν εντός του αστικού ιστού και όχι στα περίχωρα του Ρεθύμνου όπως Βιολί Χαράκι, Ατσιπόπουλο, Πρινέ, Καλονύχτη, Βαλσαμόνερο κ.α. Αυτά τα παιδιά σήμερα για άλλη μια φορά άκουσαν επίπληξη από τους καθηγητές τους γιατί καθυστέρησαν την πρώτη ώρα του μαθήματος. Αυτά τα παιδιά και σήμερα έχασαν την πρώτη ώρα από τα Μαθηματικά, τη Φυσική ή τα Αρχαία. Χωρίς να φταίνε, χωρίς να ολιγωρούν, χωρίς να τεμπελιάζουν ή να είναι αμελή. Αυτά τα παιδιά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πηγαίνουν με ταξί καθημερινά στο σχολείο και δεν έχουν την δυνατότητα οι γονείς τους να τα μεταφέρουν καθημερινά. Κυρίως όμως αυτά τα παιδιά δικαιούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία δωρεάν μετακίνηση από και προς το σχολείο που φοιτούν.

Τα τηλεφωνήματα μας στα ΚΤΕΛ Ρεθύμνου έχουν καταντήσει πολλά αλλά κυρίως γραφικά. Η απάντηση ίδια: «θα το κοιτάξουμε» και αυτό είναι το καλό σενάριο διότι συνήθως σε βγάζουν τρελό ότι δεν είδαν το λεωφορείο τα παιδιά, ότι δεν είδανε καλά την ώρα, ότι πέρασε αλλά ήταν γεμάτο και στο επόμενο λεπτό ήρθε άλλο (που ποτέ δε συμβαίνει). Σήμερα πάντως το δικό μου παιδί ήταν 55 λεπτά στη στάση του λεωφορείου και κανένα λεωφορείο δεν το πήρε να το πάει στο σχολείο του. Για πολλοστή φορά. Και πείτε μου σας παρακαλώ εγώ ως γονέας, ως εργαζόμενη μητέρα και ως πολίτης αυτής της πόλης τι πρέπει να κάνω για να μη ζει το παιδί μου και μαζί με αυτό και όλη η οικογένεια μου αυτό το καθημερινό βασανιστήριο; Που θα πρέπει να απευθυνθούμε για να βρούμε μια σταλιά ανθρωπιά και υπευθυνότητα; »

Πετράκη Κυριακή

ΕΤΕΠ στο Παιδαγωγικό Τμήμα ΔΕ

του Πανεπιστημίου Κρήτης

Στην απάντηση του το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, αναφέρει:

«Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου περί «Γολγοθά» των μαθητών εκτός πόλης που μετακινούνται με λεωφορεία του ΚΤΕΛ» και έπειτα από τις διευκρινίσεις που παρέχει στο ΚΤΕΛ η ίδια καταγγέλλουσα κυρία Κυριακή Πετράκη, η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ», ερεύνησε το σημερινό περιστατικό και ανακοινώσει τα παρακάτω:

«Διαπιστώσαμε ότι πράγματι παρόλο που οι μαθητές από Ατσιπόπουλο προς Ρέθυμνο εξυπηρετούνται με τέσσερα διαφορετικά λεωφορεία, το ένα από αυτά με υπαιτιότητα του οδηγού και κατά συνέπεια της εταιρείας μας, δεν επιβίβασε μαθητές από δύο στάσεις, επειδή όπως απολογήθηκε ο οδηγός «δεν έκαναν σήμα».

Αποτέλεσμα αυτού ήταν να γεμίσει το τελευταίο λεωφορείο και να μην καταφέρουν να επιβιβαστούν ορισμένοι μαθητές μετά το Ατσιπόπουλο.

Η «ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου Α.Ε.» κίνησε άμεσα διαδικασία ελέγχου και ευθυνών σχετικά με το περιστατικό αυτό. Σας ζητούμε συγνώμη και αναλαμβάνουμε την ευθύνη για την ταλαιπωρία.

Σε κάθε περίπτωση καθυστέρησης είτε λόγω κυκλοφορίας είτε ζημιάς είτε από υπαιτιότητα μας όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση η συνεργασία και η επικοινωνία με τους διευθυντές των σχολείων είναι άμεση ώστε να μην υπάρξει επίπληξη ή απουσία των μαθητών.

Για το μεσημέρι που μας αναφέρετε, από Περιβόλια με κατεύθυνση το Ρέθυμνο αποχωρούν περίπου 400 μαθητές. Όλοι οι μαθητές οφείλουν να εξυπηρετηθούν με ανταπόκριση από Ρέθυμνο προς τους προορισμούς τους. Η «ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου Α.Ε.» δρομολογεί έκτακτα ορισμένα από τα δρομολόγια της, με αναχώρηση από τα Περιβόλια προκειμένου να μην υπάρχει ο κίνδυνος μαθητές να χάσουν την ανταπόκριση τους.

Σε καμία περίπτωση όμως δε μπορεί όμως να ομαδικοποιήσει τους μαθητές και να τους διαχωρίσει στα λεωφορεία της. Σας γνωρίζουμε ότι λειτουργεί σύγχρονη υπηρεσία τηλεφωνικού κέντρου καταγραφής αιτημάτων-παραπόνων καθημερινότητας από 06:30 έως 22:30, καθώς και ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της διαδρομής, των στάσεων και της ταχύτητας των λεωφορείων, στο τηλ. 2831022212.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία είμαστε στη διάθεση σας 08:00-16:00 στα γραφεία της εταιρείας μας ή στο e mail: ktelreth@otenet.gr».