Με τις ψήφους της πλειοψηφίας εγκρίθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρεθύμνου το Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης των Συνεπειών από εκδήλωση Σεισμών με την κωδική ονομασία «Εγκέλαδος 2» του δήμου Ρεθύμνης. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει τον συντονισμό όλων των υπηρεσιών και των δράσεων για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν σε περίπτωση σεισμού, περιλαμβάνει αναλυτικά 44 χώρους καταφυγής των πολιτών στα γεωγραφικά όρια του Καποδιστριακού δήμου και 100 περίπου χώρους καταφυγής στους οικισμούς των δημοτικών ενοτήτων.
Στους στόχους του σχεδίου είναι ο προσδιορισμός ρόλων και αρμοδιοτήτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο και σε όλες τις φάσεις κινητοποίησης του συστήματος Πολιτικής Προστασίας, η δρομολόγηση προπαρασκευαστικών μέτρων και δράσεων πολιτικής προστασίας που συμβάλλουν στην ετοιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση σεισμών και η συντονισμένη δράση των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Για το λόγο αυτό, όπως τονίζεται στο σχέδιο, είναι καθοριστικής σημασίας η αποσαφήνιση των ρόλων και των αρμοδιοτήτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων πολιτικής προστασίας σε τοπικό επίπεδο ανά δράση, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, η αναθεώρηση – επικαιροποίηση – εναρμόνιση του σχεδιασμού των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα με το παρόν σχέδιο και η σύνταξη ή επικαιροποίηση των αντίστοιχων μνημονίων ενεργειών, προσδιορισμός του ανθρώπινου δυναμικού και των μέσων που δύνανται να διατεθούν σε τοπικό επίπεδο για την υποστήριξη του έργου του ΠΣ, καθώς και για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και την άμεση/βραχεία διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση σεισμών. Παράλληλα το σχέδιο επιδιώκει να εξασφαλίσει την ετοιμότητα όλων των επιχειρησιακά εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο σε κάθε στάδιο επιχειρήσεων, καθώς και να διασφαλίσει την επικοινωνία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο για την απρόσκοπτη ροή πληροφοριών.
Γ. Σκορδίλης: Καθοριστικής σημασίας η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας»
Όπως ανέφερε στην εισήγησή του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος πολιτικής προστασίας και κλιματικής αλλαγής με το σχέδιο επιδιώκεται η άμεση και συντονισμένη απόκριση των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών από την εκδήλωση σεισμών και την άμεση διαχείριση των συνεπειών τους, δράσεις που αποβλέπουν στην προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών, καθώς και στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των υποδομών της χώρας. Προϋπόθεση για την επίτευξη του σκοπού αυτού είναι η συνέργεια, η συνεργασία και η διαλειτουργικότητα των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο. Σημειώνεται ότι ο δήμος είναι σε συνεργασία με όλα τα σώματα ασφαλείας ΕΛ.ΑΣ, Πυροσβεστική, Λιμενικό, την Περιφέρεια Κρήτης, ενώ στο πλαίσιο του σχεδίου έχουν καταγραφεί όλα τα μηχανήματα ιδιωτικών εταιριών που εδρεύουν στον δήμο Ρεθύμνου, τα οποία μπορούν να συνδράμουν στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία ενημέρωσης των πολιτών για τους χώρους καταφυγής, αλλά και γενικότερα της ευαισθητοποίησης των πολιτών συνολικά στα ζητήματα πολιτικής προστασίας.
«Το γραφείο πολιτικής προστασίας του δήμου έχει ολοκληρώσει και τα τέσσερα σχεδία αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, το «Ιόλαος», που αναφέρεται σε δασικές πυρκαγιές, το «Δάρδανος» που αναφέρεται σε πλημμύρες και το σχέδιο «Βορεάς» που αναφέρεται στον παγετό και χιόνια, τα οποία έχουν ήδη εγκριθεί από την εκτελεστική επιτροπή και το δημοτικό συμβούλιο. Το σχέδιο αυτό (Εγκέλαδος 2) συντάχθηκε με ιδιαίτερη επιμέλεια γνωρίζοντας ότι ο σεισμός είναι ένα φαινόμενο που εκδηλώνεται συνήθως χωρίς σαφή προειδοποίηση, δεν μπορεί να αποτραπεί και παρά τη μικρή χρονική του διάρκεια, μπορεί να προκαλέσει μεγάλες υλικές ζημίες και απώλειες ανθρώπινων ζωών. Γνωστή είναι η σεισμικότητα του τόπου μας, καθώς η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη και την έκτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τον ελληνικό αντισεισμικό σχεδιασμό, που η χωρά υποδιαιρείται σε τρεις ζώνες σεισμικής επικινδυνότητας, ο δήμος μας και η Κρήτη ανήκει στην δεύτερη ζώνη. Ιδιαίτερη σημασία στο σχέδιο είναι οι δράσεις για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών μετά την εκδήλωση σεισμού, οι δράσεις για βραχεία διαχείριση συνεπειών και οι δράσεις για την υλοποίηση της απόφασης για οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών. Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε και στα μνημόνια με τις οργανωμένες μονάδες του δήμου και τις υπηρεσίες του, ενώ ξεχωριστή έχουν τα σημεία καταφυγής που κατανέμονται στον καποδιστριακό δήμο σε 44 χώρους και στις δημοτικές ενότητες σε 100 χώρους κυρίως σε πλατείες και γήπεδα», τόνισε ο κ. Σκορδίλης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι η λίστα αυτή θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου Ρεθύμνης.
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος υπενθύμισε την μεγάλη άσκηση «Μίνωας» για την αντιμετώπιση ενδεχόμενου σεισμού, που πραγματοποιήθηκε επί χάρτου τον Φλεβάρη και θα εξελιχτεί επί του πεδίου τον επόμενο μήνα, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας για τα θέματα πολιτικής προστασίας: «μέχρι τώρα κάνουμε ότι μπορούμε με τα μέσα που έχουμε για να ενεργοποιήσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο στα θέματα πολιτικής προστασίας», είπε ευχαριστώντας τους συνεργάτες του στο τμήμα πολιτικής προστασίας και ιδιαίτερα τον Βασίλη Ποθητό.
Από την πλευρά του ο κ. Ποθητός στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στη σημασία του σχεδίου που αποτελεί, όπως είπε, ένα χρήσιμο εργαλείο για το πώς θα κινηθεί το σύστημα πριν και κατά τη διάρκεια του σεισμού υπογραμμίζοντας ότι: «Ο σεισμός είναι ο πιο δύσκολος από όλα τα φαινόμενα. Είναι ένα σύνθετο φαινόμενο και θα πρέπει μαζί με το σεισμό να έχουμε στο μυαλό μας και το τσουνάμι, όπως προβλέπεται και στην άσκηση Μίνωας», ενώ συμπλήρωσε ότι «Είναι πολύ σημαντική η καταγραφή των χώρων καταφυγής. Είναι άμεση προτεραιότητα η προστασία ανθρώπινης ζωής και σε δεύτερο χρόνο η προστασία των περιουσιών. Έχει γίνει ένας χάρτης με 44 χώρους στο Ρέθυμνο και 100 περίπου στους οικισμούς. Οι χάρτες αυτοί θα πρέπει να γίνουν γνωστοί στους πολίτες και να ξέρει κάθε πολίτης που να πάει σε περίπτωση σεισμού και να απομακρυνθεί από τις παραλίες σε περίπτωση τσουνάμι. Για να βρούμε σημεία συγκεντρώσαμε τα στοιχεία από την μελέτη που είχε κάνει ο κ. Λέκκας το 2010-2011 στον δήμο και χρησιμοποιήσαμε την αναλογία κατά τη διεθνή πρακτική, που είναι 2 τ.μ. ανά όρθιο άτομο. Ένας άλλος παράγοντος που μας απασχόλησε και λάβαμε υπόψη είναι ο τουρισμός και οι επισκέπτες. Με στοιχεία από ξενοδοχεία και airbnb κάναμε μια εκτίμηση για το πόσοι τουρίστες μπορεί να βρίσκονται σε περίοδο Δεκαπενταύγουστου στο Ρέθυμνο και έτσι καταλήξαμε στα σημεία».
Ο κ. Ποθητός τέλος επισήμανε πως ο δήμος Ρεθύμνης έχει καταχωρήσει στην πλατφόρμα του ΟΑΣΠ 240 δημοτικά κτίρια προκειμένου να ελεγχθούν από τεχνικούς.
Απαντώντας σε ερώτηση του πρόεδρου του Δ.Σ. Νίκου Αγριμάκη για τα ξενοδοχεία, ο κ. Ποθητός εξήγησε ότι τα ξενοδοχεία και τα σχολεία έχουν δικά τους σχέδια καταφυγής, ενώ εμφανίστηκε διαθέσιμος να συνδράμει σε οποιαδήποτε περίπτωση σχολείου επιθυμεί τη βοήθεια της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου.
Λευκό από Κουτσαλεδάκη, καταψήφισε ο Μανουσογιάννης
Το σχέδιο ψηφίστηκε μόνο από τους συμβούλους της παράταξης του Γ. Μαρινάκη, αφού η παράταξη της κ. Κουτσαλεδάκη ψήφισε λευκό σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι πρέπει να δοθούν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, ώστε να διασφαλιστούν οι έξοδοι διαφυγής σε περίπτωση σεισμού, αλλά και να διανοιχτούν δρόμοι τονίζοντας παράλληλα ότι είναι επιτακτική ανάγκη συνεχούς επικαιροποίησης του σχεδίου. Μεταξύ άλλων η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στην τοποθέτησή της τόνισε: «με το σχέδιο επιδιώκεται συντονισμός άμεσος των εμπλεκόμενων φορέων σε τοπικό επίπεδο για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, όπως ο σεισμός. Το γραφείο του δήμου μας έχει εκπονήσει το σχεδιασμό που και μέσα από την άσκηση που έχει γίνει επί χάρτου και αυτή επί του πεδίου που θα γίνει τον άλλο μήνα θα φανούν οι αδυναμίες για να δούμε που χωλαίνει ο συντονισμός. Τα χρήματα για τον σχεδιασμό είναι ελάχιστα και το κεντρικό κράτος, το αρμόδιο υπουργείο οφείλει να μας εξασφαλίσει κονδύλια για να μπορούμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Στο Ρέθυμνο σωστά υπάρχει μέριμνα για τον σχεδιασμό, όμως, θα πρέπει εκτός από τον συντονισμό να έχουμε και οδεύσεις διαφυγής σε οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί. Δηλαδή διανοιγμένους δρόμους και ένα δίκτυο για την κυκλοφορία τόσο των οδηγών όσο και των πεζών, ώστε γρήγορα να φτάσουμε στα ασφαλή σημεία καταφυγής. Επίσης μέσα στον σχεδιασμό υπάρχει καταγραφή μητρώου εργολάβων, που μετά θα μπορέσουν να κάνουν εργολαβίες για να καθαριστεί ο χώρος από τα ερείπια. Αυτό το μητρώο θα πρέπει να το επικοινωνήσουμε από πριν, να γίνει γνωστό και να υπάρχει διαθεσιμότητα και από εκείνους που έχουν τα ανάλογα μηχανήματα για να ‘μαστε έτοιμοι όταν χρειαστεί. Συμφωνούμε ότι αυτό το σχέδιο πρέπει να το επικοινωνήσουμε σε σχολεία, ΚΑΠΗ και Πολιτιστικούς Συλλόγους, ώστε όλοι να γνωρίζουμε που θα πρέπει να καταφύγουμε σε περίπτωση σεισμού η τσουνάμι. Είναι αναγκαίος ο συντονισμός των φορέων, ωστόσο ψηφίζουμε λευκό, καθώς έχουμε έντονους προβληματισμούς και ανησυχία για τις οδούς διαφυγής».
Το σχέδιο καταψήφισε η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης. Ο επικεφαλής της, Μανούσος Μανουσογιάννης, τόνισε ότι το σχέδιο αυτό όπως και τα προηγούμενα είναι σχέδια επί χάρτου και δεν υπάρχει καμιά αλλαγή στον προσανατολισμό των κρατικών πόρων. Ανέφερε δε πως η φαινομενική αύξηση του πόσου για την πολιτική προστασία από 60.000 ευρώ σε 70.000 ευρώ μπορεί να χαρακτηριστεί και ως μείωση λόγω του πληθωρισμού. Αναγνώρισε τις φιλότιμες, όπως τις χαρακτήρισε, προσπάθειες του τμήματος πολιτικής προστασίας του δήμου Ρεθύμνης όμως είπε «πέραν από την χρήσιμη επικαιροποίηση των σχεδίων διαχείρισης των πρώτων ωρών ή ημερών της κατάστασης που θα δημιουργηθεί, μετά το συμβάν δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο. Όταν μιλάμε για φυσικές καταστροφές, για σεισμούς στη σεισμογενή χώρα της Ευρώπης και ειδικά για την Κρήτη ένα αποτελεσματικό φάρμακο μόνο υπάρχει: η πρόληψη. Τα μέτρα που λαμβάνονται για αντισεισμική θωράκιση κτιρίων. Αυτό είναι το μεγαλύτερο, το ζωτικότερο αναπτυξιακό έργο που έχει ανάγκη σήμερα η Κρήτη, γιατί θα προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή και η περιουσία του λαού της. Από ότι φαίνεται δεν το θέλουν και δεν το έχουν σκοπό να το υλοποιήσουν. Τα σχέδια υπάρχουν εδώ και χρόνια όμως, δεν στάθηκαν ικανά να αποτρέψουν ούτε καταστροφές από φωτιές». Ο κ. Μανουσογιάννης ανέφερε ότι θα καταθέσει στο σώμα το υπόμνημα που έχει καταθέσει η παράταξή του και στο περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης. Όπως είπε, στο υπόμνημα αναφέρεται ότι χρειάζεται ουσιαστική κρατική χρηματοδότηση, χρειάζεται μικροζωνική έρευνα και μελέτη επικινδύνων περιοχών, που απαιτούν ειδικούς όρους πολεοδόμησης, κατασκευής και απαγόρευσης της δόμησης. «Έχουμε τέτοια περιοχή στο Ρέθυμνο, εικάζεται από πολλούς ότι έχει τέτοιο θέμα και την έχουμε γεμίσει με σχολεία. Να ξεκαθαρίσουν οι ρόλοι και οι ευθύνες του μελετητή, του επιβλέποντος, του κατασκευαστή και του επιχειρηματία. Απαιτείται ανάπτυξη και εκσυγχρονισμός του δημόσιου τομέα που θα αναλάβει έλεγχο εφαρμογής των θεσμοθετημένων εδικών προδιαγραφών. Χρειάζεται ανακούφιση των αστικών κέντρων με ελεύθερους χώρους, δρόμους και μέτρα πολεοδομικού χαρακτήρα, που θα διευκολύνουν την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών και την καταφυγή. Απομάκρυνση στρατιωτικών εγκαταστάσεων μέσα από την πόλη με ταυτόχρονη απαγόρευση της οικοδόμησής τους και της παραχώρησής τους σε ιδιώτες που επίσης θα απελευθερώσουν χώρους κρίσιμους για πολιτική προστασία. Χρειάζεται σε επιβαρυμένες οικιστικά περιοχές η μείωση συντελεστών δόμησης, ο συγκοινωνιακός και οι ρυθμίσεις για αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών» κατέληξε.
Γ. Μαρινάκης: Η πολιτική προστασία πρέπει να είναι προτεραιότητα»
Εκτός θέματος χαρακτήρισε τις τοποθετήσεις των επικεφαλής της αντιπολίτευσης ο δήμαρχος Ρεθύμνου επισημαίνοντας την αναγκαιότητα κάθε δήμος να έχει ένα σχέδιο διαχείρισης και αντιμετώπισης των συνεπειών σε περίπτωση σεισμού: «Το θέμα μας είναι ότι αν προκύψει σεισμός, να υπάρχει ένα σχέδιο συνακόλουθο και συμβατό με το σχέδιο της πολιτείας που λέγεται «Εγκέλαδος ΙΙ». Πρέπει κάθε δήμος να έχει ένα τέτοιο σχέδιο και κάθε εκπαιδευτική ή ξενοδοχειακή μονάδα, όπου υπάρχει συσσώρευση υψηλού αριθμού πληθυσμού. Όλα τα άλλα είναι παρεπόμενα και δεν αφορούν το σχέδιο. Προφανώς θα γίνεται επικαιροποίηση. Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι δεν μιλάμε αυτή τη στιγμή για ένα ευχετικό κείμενο. Η άσκηση που έγινε επί χάρτου ήταν πολύ ουσιαστική. Δοκιμάστηκε η αποτελεσματικότητα. Όλες οι ασκήσεις είναι σημαντικές, καθώς εντοπίζουν αδυναμίες και ανάγκες και οδηγούν σε χρηματοδοτήσεις. Προφανώς η πολιτική προστασία πρέπει να ‘ναι πρώτη προτεραιότητα και προφανώς πρέπει να γίνει ένας σχεδιασμός προτεραιοτήτων. Όμως δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο. Μπορεί να είναι μέτριο, κακό, αλλά δεν μπορεί να μην υπάρχει καθόλου. Δεν μπορείς να βρεις ευθύνη την αντικειμενική και την ποινική αστική που έχουν οι φορείς που δεν θα το ακολουθήσουν αν δεν υπάρχει» τόνισε ο δήμαρχος απευθυνόμενος στα μέλη της αντιπολίτευσης. Ο ίδιος ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον αντιδήμαρχο Γ. Σκορδίλη και τον Βασίλη Ποθητό για τη δουλειά που έκαναν και κάλεσε για μια ακόμα φορά τα μέλη της αντιπολίτευσης «αν έχετε να εντοπίσετε στις 250 σελίδες διορθωτικές παρατηρήσεις ευχαρίστως να κάνουμε τροποποίηση. Επίσης, αν είναι κάτι άλλο άμεσο που έχετε να προτείνετε, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε τροποποίηση στο τεχνικό πρόγραμμα για ενίσχυση διαφυγής» τόνισε ο δήμαρχος.
Ο αντιδήμαρχος πολιτικής προστασίας επανέλαβε ότι για 60 μήνες ο δήμος Ρεθύμνης είναι σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και ακόμα περιμένει τα χρήματα του κράτους για τις καταστροφές που σημειώθηκαν το 2019 και 2020 από τις θεομηνίες επισημαίνοντας στον κ. Μανουσογιάννη ότι δεν είναι μόνο αυτός που απαιτεί χρηματοδοτήσεις. Πρόσθεσε επίσης ότι το τμήμα πολιτικής προστασίας του δήμου δεν παραμένει στο τυπικό του σχεδίου της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, τονίζοντας ότι ο κ. Ποθητός έχει αναλάβει πρωτοβουλίες με μικρή χρηματοδότηση να προβεί σε συνεργασία με όλα τα σώματα ασφαλείας για να διασφαλιστεί η πρώτη επικοινωνία σε περίπτωση που δεν υπάρχει σήμα.
Χώροι καταφυγής στην πόλη του Ρεθύμνου
Σύμφωνα με το σχέδιο η πόλη έχει χωριστεί σε έξι τομείς και τα σχέδια καταφυγής είναι τα παρακάτω ως έξης:
Τομέας 1: Καταλαμβάνει το δυτικό τμήμα της πόλης και αντιστοιχεί στις συνοικίες Κουμπέ και Σαρακίνα.
Τομέας 2: Ο τομέας αυτός αντιστοιχεί στη συνοικία της παλιάς πόλης με όλες τις ιδιομορφίες και τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει. Οριοθετείται στα νότια από τη λεωφόρο Κουντουριώτου και περιλαμβάνει τόσο το νέο όσο και τον παλαιό λιμένα της πόλης.
Τομέας 3: Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει το κέντρο της πόλης και τον Μασταμπά. Στα βόρεια οριοθετείται από τον Τομέα ΙΙ από τις κεντρικές λεωφόρους Η. Γαβριήλ και Κουντουριώτου, στα δυτικά από τον Τομέα Ι και στα ανατολικά από την οδό Καζαντζάκη.
Τομέας 4: Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει τμήμα του κέντρου και το δυτικό τμήμα της Καλλιθέας. Οριοθετείται στο νότιο τμήμα του από τον Β.Ο.Α.Κ., στο δυτικό τμήμα του από τον Τομέα ΙΙΙ και την οδό Δημοκρατίας, στο Ανατολικό τμήμα του από τον Τομέα 5 και την οδό Θεοτοκοπούλου και στο βόρειο τμήμα από την παραλιακή οδό από την οδό Παπανδρέου έως την πλατεία Αγνώστου Στρατιώτη.
Τομέας 5: Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει κυρίως την περιοχή της Καλλιθέας. Οριοθετείται βόρεια από την παραλιακή οδό από το ύψος της οδού Παπανδρέου έως τη περιοχή Κόρακα Καμάρα, νότια από τον Β.Ο.Α.Κ., δυτικά από την οδό Θεοτοκοπούλου και ανατολικά από το ρέμα.
Τομέας 6: Ο τομέας αυτός περιλαμβάνει τις περιοχές Περβόλια, Μισίρια, Πλατανιά και Τσεσμέ. Αποτελεί το ανατολικό τμήμα της πόλης.
Αναλυτικά τα σημεία ανά τομέα έχουν ως εξής:
Τομέας Ι
1: Κόμβος Ατσιποπούλου
2: Ιερά Μονή Σωτήρα Χριστού Κουμπές
3: Ο.Τ.391 (Οικόπεδο Φραγάκη) Σταμαθιουδάκη 86
4: Ο.Τ.390 Σταμαθιουδάκη 84
5: Πλατεία Σαρακίνας Αμάλθειας και Ρέας
6: Πλατεία απέναντι από 7ο Δημοτικό (Αποστολάκη και Ψυχουντάκη)
7: 7ο Δημοτικό Σχολείο προαύλιο Αποστολάκη
Τομέας ΙΙ
8: Φορτέτζα
9: 3ο Δημοτικό Σχολείο προαύλιο (Ψυλλάκη 1)
10: Παιδική χαρά Πλατείας Δικαστηρίων (44ου Συντάγματος 2-3)
11: Πλατεία Μικρασιατών
12: Πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων Γερακάρη
13: Πλατεία Μητρόπολης
Τομέας ΙΙΙ
14: 16ο Δημοτικό Σχολείο προαύλιο Ιεράς Μητροπόλεως
15: 1ο Γυμνάσιο προαύλιο Ιεράς Μητροπόλεως
16: Παιδική χαρά απέναντι από 1ο Γυμνάσιο Ιεράς Μητροπόλεως
17: Ο.Τ. ανάμεσα από Ο.Τ.Γ489 και Ο.Τ.Γ481 (Τιμίου Σταυρού) Γαβαλάδων και Τιμίου Σταυρού
18: 15ο Δημοτικό Σχολείο προαύλιο Κουρητών 9
19: Πολωνικό Νεκροταφείο Τιμ. Βάσσου 25
20: Δημοτικός Κήπος
21: Πάρκινγκ Τεσσάρων Μαρτύρων
22: 3ο Γυμνάσιο – Λύκειο προαύλιο (Κουντουριώτου 1)
23: 2ο Δημοτικό Σχολείο Προαύλιο (Κουντουριώτου 43)
24: Πάρκινγκ απέναντι από Δημαρχείο (Δημοκρατίας)
25: 1ο Λύκειο και Πειραματικό Λύκειο (Μοάτσου, Μαρκέλλου και Σαθά)
32: 13ο Δημοτικό Σχολείο Προαύλιο (Γεράσιμου, Βλάχου 2)
Τομέας ΙV
27: Σχολή Χωροφυλακής (Καζαντζάκη και Ζυμβρακάκη)
28: Parking Εργατικού Κέντρου (Γιαμπουδάκη και Παναγιωτάκη)
29: 2ο Γυμνάσιο – Λύκειο προαύλιο (Παστέρ και Ασκούτση)
30: Παιδική χαρά έξω από Μουσικό Σχολείο (Κωστή Παλαμά και Καντανολέοντος)
31: 5ο Δημοτικό και Μουσικό Σχολείο προαύλιο (Δρακοντόπουλων 1)
32: Λαϊκή της Δευτέρας (Κωστή Παλαμά 20)
Τομέας V
33: 6ο Δημοτικό Σχολείο (Δομήνικου Θεοτοκόπουλου 18)
34: Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Πεταλιώτη (Αγγέλου Σικελιανού 10)
35: 14ο Δημοτικό Σχολείο προαύλιο (Βάρναλη 21)
36: Ελεύθερος χώρος στη συμβολή οδών Κολοκοτρώνη και Κωνσταντινουπόλεως – Καλλιθέα
Τομέας VI
37: Κλειστό γυμναστήριο Περιβολίων προαύλιο (Γεωρ. Φωναζάκη 5)
38: Συγκρότημα Σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ, 8ο Δημοτικό και Πειραματικό Γυμνάσιο (Ευαγγέλου Δασκαλάκη)
39: 9ο Δημοτικό Σχολείοπροαύλιο (Λεωφ. Μάχης Κρήτης 33)
40: 4ο Γυμνάσιο προαύλιο (Λεωφ. Μάχης Κρήτης 40)
41: Ι.Ν. Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου (Λεωφ. Μάχης Κρήτης 48)
42: 10ο Δημοτικό Σχολείο Τσεσμέ (Καισαρείας 24,)
43: Γήπεδο Ποδοσφαίρου Τσεσμέ Εργατικές κατοικίες
44: Γήπεδο Μπάσκετ Τσεσμέ Εργατικές κατοικίες