22 °C Rethymno, GR
07/10/2022

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΕΩΣ ΤΙΣ 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Όμιλοι δημιουργικότητας και καινοτομίας Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου Πανεπιστημίου Κρητης

Η καινοτομία των Ομίλων στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρεθύμνου συνεχίζεται και εφέτος. Στοχεύει σε μία δημιουργική, διεισδυτική και βιωματική προσέγγιση επιλεγμένων θεμάτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές. Μία προσέγγιση που λειτουργεί ως πρόκληση για τη βελτίωση και ανάπτυξη γνώσεων, για την ενεργοποίηση και την καλλιέργεια ικανοτήτων, την άσκηση και αξιοποίηση δεξιοτήτων και για την υιοθέτηση και κινητοποίηση αξιών των μαθητών.

Από 12 έως 30 Σεπτεμβρίου 2022 θα μπορούν οι μαθητές όλων των Γυμνασίων και Λυκείων του Ρεθύμνου, σε συνεργασία με τους γονείς τους, να δηλώνουν στην διεύθυνση https://forms.gle/TuGqsDV9x6Jd1gNN9 τις επιλογές τους -δείτε και τις σχετικές αναρτήσεις στον ιστότοπο του Σχολείου μας: http://gymaei-reth.weebly.com/. Για οποιαδήποτε δυσκολία, οι γονείς μπορούν να απευθύνονται στο Σχολείο για παροχή βοήθειας και διευκόλυνση της συμπλήρωσης της φόρμας. Η ακριβής ημέρα του κάθε Ομίλου θα καθορίζεται και με βάση τις άλλες υποχρεώσεις της πλειονότητας των εγγεγραμμένων σε κάθε Όμιλο μαθητών.

Οι θεματικές των φετινών Ομίλων περιλαμβάνουν:

1. ΤΙΤΛΟΣ: Η Ευρώπη κι εγώ

Εκπαιδευτικός: Σκανδαλάκη Στέλλα. Ειδικότητα: ΠΕ06. Διάρκεια: 2 διδ. ώρες

Την προηγούμενη σχολική χρονιά οι μαθητές πραγματοποίησαν μια πρώτη γνωριμία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη λειτουργία της από την ίδρυσή της καθώς και με τα επιμέρους όργανα/συμβούλια που δραστηριοποιούνται μέσα στο πλαίσιό της. Στη συνέχεια, οι ομάδες παρουσίασαν Ευρωπαϊκές χώρες που επέλεξαν έτσι ώστε να μας φέρουν σε επαφή με τη συγκεκριμένη χώρα.

Τη φετινή χρονιά οι μαθητές θα ασχοληθούν με την Ευρωπαϊκή ταυτότητα ως προς τους ακόλουθους άξονες: α) Αγγλική κουλτούρα-γλώσσα σε σχέση με την Ελληνική. β) Ευρωπαϊκή ιστορία και σινεμά – συνδέω τη χώρα μου με την Ευρώπη μέσα από ταινίες που έχουν ιστορικό περιεχόμενο. γ) Ευρωπαϊκός πολιτισμός – πόσο μας επηρεάζει η κουλτούρα των άλλων χωρών;

2. ΤΙΤΛΟΣ: LogicArt: Τέχνη, Λογική και γρίφοι

Εκπαιδευτικός: Παπαστάθη Χρύσα Ειδικότητα: ΠΕ03. Διάρκεια: 2 διδ. Ώρες [για μαθητές/τριες Α΄ Γυμνασίου]

Εκπαιδευτικός: Αποστολάκη Ελένη Ειδικότητα: ΠΕ03. Διάρκεια: 2 διδ. Ώρες [για μαθητές/τριες Β΄ Γυμνασίου]

Εκπαιδευτικός: Κοντάκος Κώστας Ειδικότητα: ΠΕ03. Διάρκεια: 2 διδ. Ώρες [για μαθητές/τριες Γ΄ Γυμνασίου]

Σκοπός του ομίλου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές βασικές έννοιες των Μαθηματικών μέσα από ελκυστικές δραστηριότητες και γρίφους ώστε να απαλλαγούν από τη Μαθηματικοφοβία και την προκατάληψη ότι τα μαθηματικά δεν έχουν σχέση με τον πραγματικό κόσμο.

Μέσα από τις προσεγγίσεις Mathemart και Process Drama ενεργοποιείται η εγγενής δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση και ανακαλύπτουν διαφορετικούς τρόπους επίλυσης προβλημάτων.

Η ενασχόληση με γρίφους στοχεύει στην προώθηση των μαθηματικών με διασκεδαστικό τρόπο χωρίς διακρίσεις και στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης μέσα απο τη συνεργασία και την ανταλλαγή απόψεων κατά την επίλυση των γρίφων.

3. ΤΙΤΛΟΣ: Κινηματογραφική Λέσχη 3.0

Εκπαιδευτικοί: Ρενιέρη Έρη & Αρσενάκης Αρσένης. Ειδικότητα: ΠΕ02 & ΠΕ01. Διάρκεια: 4 διδ. ώρες

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με την οπτικοακουστική παραγωγή και ιδιαίτερα την τέχνη του κινηματογράφου. Θα γνωρίσουν την αισθητική, τη γλώσσα και τα ρεύματα του κινηματογράφου· μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα αναπτύξουν τη δική τους κινηματογραφική ματιά· θα συζητήσουν και θα εμβαθύνουν στα θέματα που θίγονται στις ταινίες, θα αποκτήσουν τα ποιοτικά κριτήρια ενός κριτικού θεατή. Και βεβαίως θα δουν πολλές και καλές ταινίες! Για τη φετινή χρονιά, δικαίωμα συμμετοχής στον Κινηματογραφικό όμιλο έχουν μόνο οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν και πέρυσι καθώς κι όποιος/-α έχει παρακολουθήσει αντίστοιχα προγράμματα Κινηματογράφου ή Φωτογραφίας

4. ΤΙΤΛΟΣ: Όμιλος Προγραμματισμού

Εκπαιδευτικός: Πατεράκη Άννα & Λιναρίτης Κυριάκος. Ειδικότητα: ΠΕ86 & ΠΕ86. Διάρκεια: 4 διδ. ώρες

Coding Club: Προγραμματισμός ηλεκτρονικών παιχνιδιών 2D και 3D με τη χρήση της μηχανής Unity και της γλώσσας προγραμματισμού C#.

Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας κάνει την επαφή με τον προγραμματισμό μια επιτακτική ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας.

Η υπολογιστική σκέψη είναι ο τρόπος με τον οποίο οι υπολογιστές εργάζονται για την επίλυση προβλημάτων, περιλαμβάνει τον σχεδιασμό λειτουργικών λύσεων με βάση μια διαδικασία αποσύνθεσης και τον εντοπισμό κοινών σημείων και παρόμοιων μοτίβων. Η συγγραφή κώδικα στηρίζεται στην υπολογιστική σκέψη, όπως και κάθε άλλη άγνωστη εργασία στη ζωή. Είναι μια διασκεδαστική διεπιστημονική δραστηριότητα που απασχολεί ενεργά το μυαλό, υποστηρίζει τη δημιουργικότητά, τη λογική σκέψη, καθώς και την ικανότητα συγκέντρωσης. Ο προγραμματισμός είναι ουσιαστικά η αφήγηση μιας ιστορίας με τη βοήθεια αντικειμένων του πραγματικού κόσμου και της τεχνολογίας που τα τροφοδοτεί. Πρέπει να έχει ένα ξεκίνημα, μια ανατροπή της πλοκής και μια κατάληξη.
Η ενασχόληση των μαθητριών και των μαθητών με τις δραστηριότητες του ομίλου στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης και βασικών αρχών αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού με τη χρήση εργαλείων που δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να μάθουν προγραμματισμό μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού και τα εμπνέουν να ασχοληθούν με την τεχνολογία με δημιουργικό τρόπο.

5. ΤΙΤΛΟΣ: Φυσική στο εργαστήριο

Εκπαιδευτικός: Δημητριάδη Κυριακή. Ειδικότητα: ΠΕ04.01. Διάρκεια: 2 διδ. ώρες

Στα πλαίσια του ομίλου «Φυσική στο εργαστήριο» επιδιώκεται οι μαθητές της Β΄ και της Γ΄ γυμνασίου να προσεγγίσουν βασικές αρχές και έννοιες της Φυσικής και να μελετήσουν φυσικά φαινόμενα πραγματοποιώντας πειράματα με τη μέθοδο της διερευνητικής μάθησης. Συγκεκριμένα, θα αναρωτηθούν, θα ερευνήσουν, θα υποθέσουν, θα σχεδιάσουν, θα προβλέψουν, θα μετρήσουν, θα παρατηρήσουν, θα ανακαλύψουν, θα συμπεράνουν, θα μάθουν στο εργαστήριο για τον κόσμο γύρω μας!

Με τη χρήση συμβατικών πειραματικών διατάξεων αλλά αξιοποιώντας και τις δυνατότητες που μας δίνουν οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες (tablets, εικονικά εργαστήρια, γυαλιά εικονικής πραγματικότητας) οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τον κόσμο που μας περιβάλλει με έναν εναλλακτικό τρόπο, συμμετέχοντας παράλληλα σε δράσεις φυσικών επιστημών που λαμβάνουν χώρα εκτός σχολείου και αξιοποιώντας συνεργασίες και δράσεις σε ερευνητικά εργαστήρια, σε μουσεία και κέντρα Επιστήμης και Τεχνολογίας κ.λπ.

Απώτερος στόχος να αγαπήσουν τα παιδιά τη Φυσική και να καλλιεργηθεί ο επιστημονικός τρόπος σκέψης!

6. ΤΙΤΛΟΣ: Αγαπώ το σώμα και την ψυχή μου. Όμιλος άσκησης, διατροφής και ευεξίας

Εκπαιδευτικός: Ψυχαράκη Χρυσή. Ειδικότητα: ΠΕ11. Διάρκεια: 2 διδ. ώρες

Στόχος του ομίλου άθλησης, διατροφής και ευεξίας είναι οι μαθητές:

· Να γνωρίσουν το ανθρώπινο σώμα και να το αγαπήσουν,

· να αντιληφθούν το μυϊκό τους σύστημα και να γυμνάσουν το σώμα τους,

· να εφαρμόσουν το δικό τους πρόγραμμα άθλησης,

· να ενημερωθούν και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες και

· να μάθουν να διαχειρίζονται το στρες με τη βοήθεια της άσκησης.

Επιμέρους σκοποί:

· Ισόρροπη ανάπτυξη σώματος και ψυχής

· Συνεργασία μαθητών με διαφορετικούς στόχους.

· Ομαδικότητα: χωρισμός σε ομάδες των 4 ατόμων

· Ενθάρρυνση : ενίσχυση αυτοπεποίθησης

· Βιωματικό μάθημα: η κάθε ομάδα θα εκτελεί ασκήσεις βάζοντας τους δικούς της στόχους.

· Επικοινωνία και κριτική σκέψη

· Ψυχοκινητικές δραστηριότητες : παιχνίδια κινητοποίησης με στόχο την κινητοποίηση του σώματος.

Θα συνεργαστούμε με διαιτολόγο ,καρδιολόγο, ψυχολόγο, γυμναστές και θα επισκεφτούμε τους αθλητικούς χώρους της πόλης μας .

7. ΤΙΤΛΟΣ: Το ταξίδι της ζωής

Εκπαιδευτικοί: Καζίλα Ελεάνα. Ειδικότητα: ΠΕ04.04. Διάρκεια: 2 διδ. ώρες

Ο όμιλος «Το ταξίδι της Ζωής» θα ασχοληθεί με τα μυστικά της θεωρίας της εξέλιξης που μας επιτρέπει να εξηγήσουμε πως εμφανίστηκαν όλοι οι οργανισμοί στη γη και ποιος είναι ο λόγος που υπάρχουν και υπήρξαν στο παρελθόν τόσα πολλά διαφορετικά είδη ζωντανών οργανισμών.

Θα κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν της γης, στον γεωλογικό χρόνο όπου θα συναντήσουμε απίστευτα και παράξενα πλάσματα. Θα μάθουμε να ταξινομούμε τους οργανισμούς, θα χρησιμοποιήσουμε στερεοσκόπια για να μελετήσουμε προσαρμογές ζώων και φυτών, θα πραγματοποιήσουμε επίσκεψη στην ύπαιθρο για να παρατηρήσουμε από κοντά προσαρμογές οργανισμών στο κρητικό τοπίο, θα επισκεφτούμε μουσεία, θα αποκαλύψουμε ότι οι άνθρωποι συνδεόμαστε βιολογικά με όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και θα συζητήσουμε που μπορεί να οδηγήσει στο μέλλον αυτή η αέναη διαδικασία, η εξέλιξη.

8. ΤΙΤΛΟΣ: Κωμικό και αυτοσχεδιαστικό θέατρο

Εκπαιδευτικοί: Σκαρβελάκης Βασίλης & Πετράκη Ειρήνη. Ειδικότητα: ΠΕ81 & ΠΕ84. Διάρκεια: 4 διδ. ώρες

Στα πλαίσια του ομίλου «Κωμικό και αυτοσχεδιαστικό θέατρο» επιδιώκεται, οι μαθητές του γυμνασίου, να αναπτύξουν τις βασικές αρχές επικοινωνίας που χρειάζονται για δραστηριότητες όπως παρουσιάσεις, αλλά και τις βασικές αρχές ανάλυσης, οι οποίες χρειάζονται ευρύτερα στη σχολική και καθημερινή ζωή μας.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές θα αναρωτηθούν, θα υποθέσουν, θα παρατηρήσουν, θα ανακαλύψουν,θα εξωτερικεύσουν, θα συμπεράνουν αλλά και φυσικά θα χαμογελάσουν, θα γελάσουν και θα διασκεδάσουν.

Μέσω αυτής της διαδικασίας τελικά θα μάθουν να εξερευνούν τον κόσμο γύρω μας.

Αυτό θα γίνει μέσω παιχνιδιών και καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, οι οποίες, στοχεύουν στην κατεύθυνση να συνδυαστεί η μάθηση με την ευχάριστη εμπειρία.

Από τη Διεύθυνση του Π.Γ.Ρ.Π.Κ.