Μια ιδιαίτερα σημαντική ημέρα ήταν η χθεσινή για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς η ανακοίνωση των βαθμολογιών άνοιξε την πόρτα για την εισαγωγή τους σε ένα από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας. Με χαμόγελα ικανοποίησης, ανακούφισης και χαράς, άλλα και σε κάποιες περιπτώσεις με δάκρυα απογοήτευσης υποδέχτηκαν οι 864 υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ του νομού τα αποτελέσματα.
Οι βαθμολογίες αναρτήθηκαν σε όλα τα λύκεια χθες το μεσημέρι και στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr, ενώ έχουν αποσταλεί και με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων, σε όσους το είχαν αιτηθεί.
Πολλοί ήταν φέτος οι αριστούχοι στον νομό Ρεθύμνου, που κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολύ ψηλές βαθμολογίες και να πετύχουν τον στόχο τους, να σπουδάσουν δηλαδή στη σχολή που επιθυμούν.
Κάποιοι από αυτούς μίλησαν στην εφημερίδα μας για τους κόπους τους που δικαιώθηκαν και την προσπάθεια τους που απέδωσε καρπούς, μέσα σε δύσκολες όπως μας είπαν συνθήκες μετά τη διετία της πανδημίας του κορονοϊού. Όμως μέσα σε συνθήκες πίεσης και άγχους είχαν κοντά τους τις οικογένειες τους και τους εκπαιδευτικούς και με τη δική τους αφοσίωση και προσήλωση στον στόχο τα κατάφεραν και πλέον μπορούν να ατενίζουν το μέλλον με αισιοδοξία και να γυρίσουν σελίδα.
Επιτυχόντες μιλούν στα «ΡΝ»
Η Μαρία Μοναχού από το 2ο ΓΕΛ, συγκέντρωσε μαζί με του συντελεστές 19.300 μόρια και πετυχαίνει στο Παιδαγωγικό τμήμα, που είναι και η πρώτη της επιλογή. Εμφανώς ικανοποιημένη για τα αποτελέσματα που συγκέντρωσε μας είπε: «Φυσικά ήταν μια απαιτητική χρονιά για όλους και πιστεύω ότι όλοι οι μαθητές προσπάθησαν να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό για να πετύχουν τους στόχους τους. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά να πέτυχαν τους στόχους τους και να είναι ευχαριστημένοι. Είμαι πολύ ικανοποιημένη και πιστεύω ότι η προσπάθειά μου αποτυπώθηκε στους βαθμούς που συγκέντρωσα στο τέλος και να πετύχω στη σχολή της πρώτης μου επιλογής δηλαδή το παιδαγωγικό.
Έτοιμη για την Ιατρική σχολή δηλώνει η Ελένη Καλλιτσουνάκη από το 1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου που συγκέντρωσε όπως μας λέει με τους συντελεστές 19.044 μόρια και χωρίς συντελεστές 18.950 μόρια: «Η πρώτη μου επιλογή είναι η Ιατρική και προτιμώ την Αθήνα, γιατί είναι και η αδερφή μου στην ίδια σχολή και στην ίδια πόλη και θα είναι ωραίο να είμαστε μαζί. Η χρονιά που προηγήθηκε ήταν αρκετά απαιτητική από την άποψη ότι υπήρχε μια ελαχιστοποίηση του προσωπικού μου χρόνου. Θυσίαζα πάρα πολλά με σκοπό να γράψω στο τέλος. Από την αρχή ήμουν στοχοπροσηλωμένη, οπότε θα έπρεπε να περιορίσω εξόδους, ελεύθερο χρόνο και ξεκούραση, αλλά τελικά απέδωσε καρπούς και είμαι πολύ ευχαριστημένη και αισιόδοξη» μας λέει.
Ο Μάριος Φωτεινάκης, απόφοιτος του 1ου ΓΕΛ Ρεθύμνου, συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία και είναι μεταξύ της σχολής Χημικού Αθηνών ή Ηλεκρολόγων Μηχανικών: «Για τη σχολή που θέλω το Χημικό Αθηνών συγκεντρώνω 18.955 μόρια, αλλά ενδέχεται να επιλέξω τη σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών που εκεί συγκεντρώνω περισσότερα από 19.000 μόρια. Για μένα ήταν ζόρικη χρονιά γιατί είχε αυξηθεί η ύλη και υπήρχε σχετική πίεση για το πως θα ολοκληρωθεί. Έπρεπε να δουλέψω σκληρά, όμως τώρα το απολαμβάνω και είμαι πολύ ευχαριστημένος» μας είπε.
Ο Δημήτρης Απανωμεριτάκης από το 2ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.900 και είναι έτοιμος για το Μετσόβειο Πολυτεχνείο: «Ο στόχος μου είναι οι σχολές ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Ήταν και δύσκολη και κουραστική χρονιά, ειδικά από τον Μάρτιο και μετά και ψυχολογικά και σωματικά. Είχα όμως στήριγμα τους γονείς μου και τους καθηγητές από σχολείο και από το φροντιστήριο μου και ήταν σίγουρα ένας πρώτος αγώνας από τους πολλούς που θα ακολουθήσουν στη ζωή μου και προετοιμάστηκα και ψυχολογικά για αυτό και είμαι πολύ ευχαριστημένος που οι κόποι μου ανταμείφθηκαν» ανέφερε.
Ο Στέφανος Γεωργόπουλος από το 1ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.825 μόρια και επιθυμεί την εισαγωγή του στην Νομική σχολή Αθηνών: «Ήταν ζόρικη χρονιά. Εγώ γενικά δε διάβαζα πάρα πολύ, αλλά σε ότι έκανα ήμουν πολύ προσεκτικός. Πιστεύω ότι ο μόνος λόγος που έγραψα τόσο καλά ήταν ότι με βοήθησαν πάρα πολύ οι καθηγητές μου. Χωρίς αυτούς δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα. Γενικά πιστεύω ότι χρειάζεται πολύ προσοχή και να μην αφήνεις ούτε μέρα χωρίς να διαβάσεις. Γενικά όμως δε στερήθηκα τίποτα, και πιάνο έπαιζα κανονικά και με βοηθούσε να αποφορτιστώ γενικότερα. Ήξερα ότι έχω γράψει καλά, αλλά περίμενα τα αποτελέσματα γιατί ήθελα να είμαι και σίγουρος. Και πλέον είμαι πολύ ικανοποιημένος και χαρούμενος» μας είπε.
Ο Σπύρος Σπαντιδάκης μαθητής του 1ου ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.730 μόρια και μπορεί να ετοιμάζεται να ζήσει το όνειρο του και να σπουδάσει στην Ιατρική σχολή.
«Συγκέντρωσα 18.730 μόρια για την Ιατρική της Πάτρας και 18.650 μόρια για τις άλλες ιατρικές σχολές. Η Ιατρική είναι όνειρο ζωής για εμένα και είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που τα κατάφερα. Η αλήθεια είναι ότι η χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη χρονιά, λόγω του κορονοϊού και προσπαθούσα να προσαρμοστώ στο κλίμα, γιατί τα προηγούμενα χρόνια κάναμε τηλεκπαίδευση και ήταν πολύ δύσκολα. Ένα πρόγραμμα ήταν το καλύτερο, μπορούσα και έβγαινα, διάβαζα, έκανα και αθλητισμό και δεν είχα κανένα πρόβλημα. Ήταν όμως πολύ μεγάλη ύλη και ήμασταν σε ένα συνεχόμενο άγχος αν θα τα προλάβουμε όλα και να είμαστε οργανωμένοι» μας λέει.
Η Αργυρώ Φουρφουλάκη μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.750 και εμφανίζεται αποφασισμένη να φοιτήσει στη Νομική σχολή: «Θα ήθελα να σπουδάσω στη Νομική Αθηνών, αυτή είναι η πρώτη μου επιλογή. Υπήρξε πολύ άγχος, πολύ πίεση, έλλειψη ύπνου, έλλειψη διασκέδασης καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αλλά ευτυχώς οι κόποι μου ανταμείφθηκαν. Είχα και βοήθεια καθηγητριών εντός και εκτός σχολείου και της οικογένειας μου, οπότε τους ευχαριστώ όλους πάρα πολύ, γιατί πλέον το όνειρο μου γίνεται πραγματικότητα».
Η Δέσποινα Μαλλιαρού από το 3ο ΓΕΛ Ρεθύμνου συγκέντρωσε 18.700 μόρια και είναι επίσης έτοιμη για τη Νομική σχολή, όπως μας λέει: «Η πρώτη μου επιλογή είναι η νομική Αθηνών. Ήταν μια δύσκολη χρονιά, όπως θα σας έλεγε κάθε καλός μαθητής όμως σήμερα είμαι πολύ χαρούμενη για το αποτέλεσμα. Αυτό που χρειάζεται στις πανελλήνιες είναι ένα σωστό πρόγραμμα με κάποιες στάνταρ ώρες διαβάσματος. Εμένα η όλη μου προετοιμασία ξεκίνησε από τη β’ λυκείου οπότε ήταν δηλαδή προσπάθεια δύο χρόνων. Με βοήθησαν πολλοί οι καθηγητές μου και οι γονείς μου. Ήταν μια δύσκολη και ψυχοφθόρα διαδικασία αλλά σημασία έχει το αποτέλεσμα».
Η Μαριάννα Ρασούλη από το 4ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.430 μόρια και πλέον ετοιμάζεται να συμπληρώσει το μηχανογραφικό της με πρώτη της επιλογή τη Νομική και ακολούθως τη Δημοσιογραφία. Για την ίδια η χρονιά που πέρασε ήταν αρκετά δύσκολη από πλευράς άγχους, ωστόσο τώρα μπορεί να απολαύσει τους καρπούς της προσπάθειας της: «Θα δηλώσω πρώτα όλες τις σχολές νομικής και μετά σκέφτομαι και τη Δημοσιογραφία στην Αθήνα. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για εμένα, όχι μόνο εξαιτίας του διαβάσματος άλλα των γενικότερων συνθηκών που επηρέαζαν πολύ την ψυχολογία μου. Πιστεύω ότι αυτό που με βοήθησε ήταν το πρόγραμμα που είχα και το πλάνο που ακολουθούσα κατά την οργάνωση του χρόνου μου».
Η Ευαγγελία Σπυριδάκη από το 3ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.300 μόρια και ο στόχος της όπως λέει είναι η σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών: «Σαν διαδικασία έχω να πω ότι δε στερήθηκα τίποτα αυτή τη χρονιά. Τα συνδύασα όλα. Ήμουν όμως συνεπής και δεν άφηνα κενά. Με βοήθησε και το ότι έχω καλή μνήμη. Σίγουρα όμως το πρόγραμμα ήταν κουραστικό όμως πλέον είμαι πολύ χαρούμενη για το αποτέλεσμα» μας είπε.
Η Γεωργία Βλαστού από το 1ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.750 μόρια και ο στόχος της είναι Ιατρική. «Ιδανικά θα ήθελα Ιατρική. Δεν ήταν εύκολη η χρονιά, αλλά με κόπους και με το κατάλληλο πρόγραμμα πιστεύω ότι είναι εύκολο να πετύχεις τον στόχο σου. Και φυσικά με αφοσίωση. Είναι πιο σημαντικό να παραμείνει κάποιος συγκεντρωμένος όλη τη χρονιά, παρά να βάλει τα δυνατά του στην αρχή και μετά να πέσει η απόδοση. Δεν έχω συνειδητοποιήσει ακόμη ότι τελείωσε όλο αυτό αλλά είμαι πολύ χαρούμενη» μας είπε.
Η Μαρία Δαφνομίλη από το Πειραματικό λύκειο Ρεθύμνου συγκέντρωσε 18.050 μόρια και είναι πολύ ικανοποιημένη για την απόδοση της, χωρίς να έχει αποφασίσει ακριβώς τον τομέα των σπουδών της: «Δεν έχω κατασταλάξει ακόμη στις σχολές που θα δηλώσω. Σκέφτομαι και Ψυχολογία και Αστυνομία αλλά και Αγγλική Φιλολογία. Δε με νοιάζει τόσο σε ποια πόλη θα πάω, όσο το να μην μείνω στο Ρέθυμνο. Για μένα η εμπειρία των πανελλαδικών εξετάσεων θα έλεγα ότι ήταν δύσκολη ίσως και τραυματική. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι χρειάζεται συστηματικό διάβασμα, οργάνωση, όρεξη και όλα είναι δυνατά» μας είπε.
Η Αντιόπη Πλουμιστού από το Πειραματικό λύκειο Ρεθύμνου συγκέντρωσε 18.030 μόρια. Όπως μας λέει ανάλογα με το πως θα κινηθούν οι βάσεις θα πετύχει στην Ιατρική σχολή ή στη Βιολογία και νιώθει μεγάλη ικανοποίηση για τη βαθμολογία της: «Μετά τις δύο καραντίνες η φετινή χρονιά ήταν αρκετά πιο δύσκολη γιατί είχαμε αποδιοργανωθεί εντελώς. Τα μαθήματα και οι ώρες ήταν πολλά. Τώρα όμως νιώθω ωραία. Ήξερα ότι θα πάω καλά σε κάποια μαθήματα και ότι θα μπορούσα να πάω καλά σε κάποια άλλα» μας λέει.
Ο Γιάννης Πατεράκης από το 4ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.000 και εμφανίζεται απόλυτα ικανοποιημένος με την απόδοση του: «Δεν ήταν τόσο δύσκολη διαδικασία όσο πίστευα και ούτε τόσο πιεστική. Με συστηματικό διάβασμα τα κατάφερα και στοχεύω σε Ιατρική και Φαρμακευτική».
Η Χαρίκλεια Βιδιαδάκη, μαθήτρια του 2ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 18.000 και στοχεύει στη Νομική. Είναι απολυτά ικανοποιημένη με την προσπάθειά της και έτοιμη για να γυρίσει σελίδα και να περάσει από τα θρανία στα έδρανα του πανεπιστημίου. «Θα ήθελα να περάσω Νομική. Η πίεση ήταν μεγάλη από πολλές πλευρές, οπότε είχαμε πολλές προσδοκίες να εκπληρώσουμε. Οποιαδήποτε αποτέλεσμα κοντά στις προσδοκίες μας είναι τέλειο. Είμαι πολύ ευχαριστημένη από τον εαυτό μου και με τα αποτελέσματά μου. Δε θέλω να μπω στη διαδικασία να σκεφτώ περισσότερα ή λιγότερα γιατί με το βάρος που είχαμε να σηκώσουμε είμαι πολύ ικανοποιημένη» μας είπε.
Ο Μιχάλης Καπετανάκης από το 1ο ΓΕΛ συγκεντρώνει 17.900 μόρια. Για τον ίδιο η χρονιά που προηγήθηκε ήταν δύσκολη όπως λέει, αλλά στο τέλος οι κόποι ανταμείβονται: «Ο μέγιστος αριθμός μορίων που συγκεντρώνω είναι 17.900, ωστόσο η πρώτη μου επιλογή είναι το τμήμα Πληροφορικής στο Οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών, για το οποίο συγκεντρώνω 17.740 μόρια. Θα δείξει πως θα κινηθούν και οι βάσεις. Σε γενικές γραμμές η χρονιά που πέρασε ήταν δύσκολη για όλους τους υποψηφίους. Είμαστε τα παιδιά μετά τις καραντίνες, δεν είχαμε δώσει εξετάσεις κατά τη διάρκεια του λυκείου και έπρεπε να καλύψουμε τα κενά όλων των προηγούμενων τάξεων, μέσα σε μια χρόνια, για να αποδώσουμε το μέγιστο δυνατό».
Ο Μανόλης Σαριδάκης από το 1ο ΓΕΛ συγκέντρωσε 17.800 μόρια.
Όπως μας λέει παρότι η χρονιά που προηγήθηκε ήταν πολύ δύσκολη είναι πολύ ικανοποιημένος από την απόδοση του: «Πρώτη μου επιλογή είναι η σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας στην Αθήνα. Οριακά περνάω αν πέσουν και λίγο οι βάσεις. Ήταν όμως μια ζόρικη χρονιά, είχαμε και τον κορονοϊό, αλλά ανταπεξήλθαμε αρκετά καλά. Υπάρχει ικανοποίηση και ειδικά για εμένα που τα πήγα συγκριτικά καλά σε σχέση με άλλους συναγωνιστές».
Η Αριστέα Αποστολάκη από το Πειραματικό Λύκειο συγκέντρωσε 17.700 μόρια και εμφανίζεται ικανοποιημένη για το αποτέλεσμα μετά από μια δύσκολη και πολύ αγχωτική όπως λέει χρονιά: «Όλη η διαδικασία της προετοιμασίας για τις πανελλήνιες, αλλά και της διεξαγωγής τους ήταν αγχωτική. Ήταν πολύ ψυχοφθόρο για όλους μας και είχαμε και πολύ αυξημένη ύλη. Επίσης εμείς δεν είχαμε καμία εμπειρία από εξετάσεις, λόγω του κορονοϊού και είχαμε κα πολλά κενά λόγω της τηλεκπαίδευσης. Ο στόχος μου ήταν αρχικά η Νομική, αλλά τώρα θα δηλώσω και Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο» μας είπε.
Η Σοφία Δαφνομίλη από το Πειραματικό λύκειο συγκέντρωσε 17.050. Όπως μας λέει δεν έχει ακόμα αποφασίσει τι σχολές θα επιλέξει στο μηχανογραφικό της.
«Έχω πολλές σχολές στο μυαλό μου. Με ενδιαφέρουν πολύ οι ξένες γλώσσες και η ψυχολογία. Ήταν μια δύσκολη χρονιά, με όλες τις συνθήκες του κορονοϊού κ.λπ. Είχαμε και υπέρογκη ύλη. Θέλω να πω καλή επιτυχία σε όσους θα δώσουν του χρόνου πανελλήνιες. Να έχουν πίστη στον εαυτό τους, γιατί πρόκειται να κάνουν ένα μαραθώνιο και χρειάζονται στήριξη και καλή ψυχολογία».
Τι αλλάζει φέτος
– Συντελεστές Βαρύτητας Μαθημάτων: Υπενθυμίζεται ότι από φέτος ισχύουν συντελεστές βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων Γενικού λυκείου, Επαγγελματικού λυκείου, των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 και εφεξής, όπως αυτοί ορίστηκαν από κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα για κάθε τμήμα/σχολή/εισαγωγική κατεύθυνσή του. Σύμφωνα με τον Νόμο 4777/2021 (Α΄25) ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και δεν μπορεί να είναι μικρότερος του 20%. Το άθροισμα των συντελεστών αποδίδει το 100%.
Στις περιπτώσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ειδικό μάθημα ή πρακτικές δοκιμασίες (αγωνίσματα), ο συντελεστής βαρύτητας που αποδίδεται στο ειδικό μάθημα ή τις πρακτικές δοκιμασίες είναι είτε 10% είτε 20%. Οι σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα (1) ή δύο (2) ειδικά μαθήματα με επιλογή των υποψηφίων μεταξύ περισσοτέρων, αποδίδουν τον ίδιο συντελεστή βαρύτητας σε όλα τα ειδικά μαθήματα επιλογής, ο οποίος είναι είτε 10% είτε 20%. Στις περιπτώσεις των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, στις οποίες εξετάζονται δύο (2) ειδικά μαθήματα το άθροισμα των συντελεστών βαρύτητας που τους αποδίδονται είναι το 20% και το ποσοστό που αποδίδεται σε κάθε ένα από τα ειδικά μαθήματα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 8%. Τα ποσοστά που αποδίδουν τα ειδικά μαθήματα προστίθενται στο 100% που αποδίδουν τα τέσσερα (4) πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Άρα, σύμφωνα με τα παραπάνω, κάθε υποψήφιος που συμμετείχε στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, για κάθε τμήμα που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο, θα πρέπει να υπολογίσει τα μόριά του, πολλαπλασιάζοντας τους βαθμούς στα 4 πανελλαδικά μαθήματα (και σε τυχόν ειδικά μαθήματα και αγωνίσματα) επί τους αντίστοιχους συντελεστές για κάθε μάθημα, όπως φαίνονται στις παρακάτω υπουργικές Αποφάσεις. Έτσι, κάθε υποψήφιος φέτος θα έχει πιθανόν διαφορετικό αριθμό μορίων για κάθε τμήμα/σχολή και όχι έναν ενιαίο αριθμό μορίων για ολόκληρο το επιστημονικό πεδίο (για τα ΓΕΛ) ή τον τομέα (για τα ΕΠΑΛ), που είναι υποψήφιος.