15 °C Rethymno, GR
03/12/2022

ΕΝΩ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Πολλά τα ανοιχτά μέτωπα στο έργο του αγιοβασιλειώτικου δρόμου

Αν και το έργο του αγιοβασιλειώτικου δρόμου που αποτελεί το πρώτο τμήμα του ΝΟΑΚ (Αρμένοι -Παλέ) πρέπει να παραδοθεί από τον εργολάβο στο τέλος του έτους, μετά και την παράταση που έχει ληφθεί, εν τούτοις είναι πολλά ακόμα τα ανοιχτά μέτωπα εργασιών με την ολοκλήρωσή του ως το τέλος Δεκεμβρίου να μην χαρακτηρίζεται βέβαιη.

Λίγο τα προβλήματα που δημιούργησε ο κορονοϊός τα οποία συνοδεύτηκαν από τις τεράστιες αυξήσεις των οικοδομικών υλικών όσο και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την εκτέλεση του έργου, είναι μια σειρά παραγόντων που ευθύνονται για τις καθυστερήσεις που καταγράφονται στην ολοκλήρωσή του. Ο εργολάβος ζήτησε και πήρε την παράταση που δόθηκε από το κράτος (εξάμηνη) και πλέον είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει το έργο το επόμενο δίμηνο.

Σύμφωνα με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Ελένη Ρανουτσάκη, αυτή την περίοδο υπάρχουν εκκρεμότητες στον κόμβο του Σώματά, πρέπει να γίνουν τα ασφαλτικά στην Παλέ, καθώς και οι εκσκαφές με εκρηκτικά στα βράχια.

«Αυτές τις ημέρες θα πέσουν ασφαλτικά στο τελευταίο κομμάτι, στην Παλέ. Παράλληλα, υπάρχουν ακόμα πολλά μέτωπα ανοιχτά σε πολλά σημεία. Τώρα ξεκίνησε και υλοποιείται ο κόμβος στο ύψος Σωματά, έχουμε πολλά σημεία σε βράχους όπου χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή με τις εκσκαφές με εκρηκτικά στο πρώτο τμήμα (σημείο Α), καθώς υπάρχουν πολλές κατοικίες. Όποτε και πολλά να γίνουν ακόμα, όμως το έργο προχωρά παρόλα τα προβλήματα της ακρίβειας και των ανατιμήσεων υλικών. Ο τυπικός χρόνος παράδοσης του έργου με τις παρατάσεις είναι τέλος Δεκεμβρίου» ανέφερε η κ. Ρανουτσάκη.

Σημειώνεται ότι το έργο, συνολικού προϋπολογισμού, 14.800.000€, βρίσκεται μεταξύ των οικισμών Αρμένοι και Παλέ και αποτελείται από δύο οδικά τμήματα: Τμήμα Α και τμήμα Β. Στο τμήμα Α (Παράκαμψη Αρμένων) μήκους 3,8 χλμ. με νέα χάραξη ενιαίας επιφάνειας κυκλοφορίας. Η αρχή του τμήματος Α ορίζεται επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού λίγο πριν τη συμβολή της οδού προς τον οικισμό Σωματά και το τέλος λίγο πριν το Κ.Τ.Ε.Ο.
Το τμήμα Α έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μήκος του, το οποίο είναι ασφαλτοστρωμένο και απομένει τμήμα 150 μέτρων, στο οποίο υπάρχει δυσκολία εκσκαφής λόγω κτισμάτων και σκληρού βράχου.

Στο τμήμα Β, προβλέπεται η βελτίωση/αναβάθμιση της υπάρχουσας επαρχιακής οδού για μήκος περί τα 2,8 χλμ. μειώνοντας παράλληλα και τον αριθμό των καμπυλών αυτής. Έχει αρχή επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού περί τα 300 μ. πριν τη συμβολή της οδού προς Αμπελάκια και τέλος ομοίως επ’ αυτής περί το 1,0 χλμ. πριν τον οικισμό Παλέ.
Επίσης προβλέπονται οι συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο και αποκαταστάσεις αυτού. Στο τμήμα Β έχει ολοκληρωθεί το 85%. Υπολείπεται ασφαλτόστρωση τμήματος μήκους 200 μέτρων στην Παλέ, καθώς και παρεμβάσεις στις συναρμογές με την υφιστάμενη οδό.

Υπενθυμίζεται ότι ο επόμενος στόχος της Περιφέρειας Κρήτης είναι να εντάξει στο ΕΣΠΑ ή σε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο το οδικό τμήμα Σπήλι – Άγιος Δημήτριος, το οποίο δεν αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου (Αρμένοι -Παλέ), έχει κριθεί ωστόσο ως το πλέον δύσκολο τμήμα του ΝΟΑΚ που χρήζει άμεσης βελτίωσης και παρέμβασης και για αυτό και προκρίνεται προς ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Σημειώνεται ότι ώριμα μελετητικά και έτοιμα προς δημοπράτηση εφόσον υπάρξουν χρηματοδοτικά εργαλεία είναι στο σύνολό τους τα τρία τμήματα του ΝΟΑΚ που υπολείπονται για να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας.

 

Στις 20 Δεκεμβρίου δημοπρατείται το έργο του αμαριώτικου δρόμου

Εν τω μεταξύ στις 20 Δεκεμβρίου θα αποσφραγιστούν οι προσφορές, σύμφωνα με την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων του Ρεθύμνου Ελένη Ρανουτσάκη για το έργο που αφορά στη νέα χάραξη του αμαριώτικου δρόμου και συγκεκριμένα στο πρώτο τμήμα Ρέθυμνο – Φράγμα Ποταμών προϋπολογισμού: 14.039.000€.

Αντικείμενο της εργολαβίας είναι η κατασκευή έργων, προϋπολογισμού 11.800.000 ευρώ για τη νέα χάραξη κατά τμήματα της Επ. Οδού 13 από το Ρέθυμνο, έως το Φράγμα Ποταμων και συγκεκριμένα στα ακόλουθα τμήματα:

Τμήμα 1: Ρέθυμνο (περιοχή Α/Κ Αμαρίου) – Τζιβέρα μήκους 1,81 km. Στο υποτμήμα εφαρμόζεται αστική διατομή με πεζοδρόμια και προβλέπεται η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων.

Τμήμα 2: Παρεμβάσεις από την έξοδο οικισμού Πρασσές (νότια) – έως την εκκλησία Αγ. Φωτεινής.

Τμήμα 3: Παρεμβάσεις από την Γέφυρα Σίμα έως την περιοχή φράγματος Ποταμών, οι οποίες περιλαμβάνουν την κατασκευή νέας γέφυρας ρέματος ανοίγματος 8m, την κατασκευή νέας γέφυρας Σίμα με δύο ανοίγματα των 37,10 m, καθώς και την κατασκευή τριών νέων ισόπεδων κόμβων σύνδεσης με το υπάρχον τοπικό οδικό δίκτυο, προς Γιαννούδι, Πρασσές, Μύρθο.

Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν φυτεύσεις δένδρων και θάμνων στις επιφάνειες, που προσφέρονται προς τούτο και κατασκευή αντιστοίχου δικτύου άρδευσης, καθώς και εργασίες οδοφωτισμού στις θέσεις των ισόπεδων κόμβων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ένταξη του έργου περιλαμβάνει και τα ακόλουθα υποέργα, συνολικού προϋπολογισμού 2.239.000 ευρώ:

  • Απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του τμήματος Ρέθυμνο. Φράγμα Ποταμών (ποσού 2.000.000 ευρώ).
  • Αποκαταστάσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
  • Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου-Μελετητή οδικού έργου: «Οδικός Άξονας Ρέθυμνο – Απόστολοι – Μάνδρες, τμήμα Ρέθυμνο – Φράγμα Ποταμών».
  • Εργασίες επίβλεψης από αρχαιολογία.

 

Στο στάδιο της δημοπράτησης η μελέτη για το οδικό έργο Πάνορμο – Πέραμα – Γαράζο

Εν τω μεταξύ σύντομα αναμένεται να δημοπρατηθεί η μελέτη του οδικού έργου Πάνορμο – Πέραμα – Γαράζο. Η χρηματοδότησή της έχει εξασφαλιστεί από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 1.939.367, ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την παράκαμψη Αξού, υπάρχει ώριμη προς δημοπράτηση μελέτη. Προβλέπει νέα χάραξη μήκους 3.518 m. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 6.500.000€. σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο έχουν πληρωθεί και οι απαλλοτριώσεις, ωστόσο δεν έχει βρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο για την ένταξη του έργου.