Με αναπληρωτές θα καλυφθούν τα λειτουργικά κενά και οι παράλληλες στηρίξεις
Έντονη κινητικότητα επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του νομού, προκειμένου να υποδεχτούν τους νεοδιορισθέντες νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές με την αγωνία να επικεντρώνεται στην πλήρη κάλυψη των κενών θέσεων ώστε τα σχολεία να ανοίξουν πλήρως στελεχωμένα στις 11 Σεπτεμβρίου οπότε και θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι.
Χθες δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ 70 διορισμοί για τα γυμνάσια και λύκεια του νομού σε ό,τι αφορά τη Γενική Παιδεία, ενώ μέχρι σήμερα έχουν προθεσμία οι διορισθέντες στην ειδική αγωγή και τα μουσικά σχολεία να παρουσιαστούν στη διεύθυνση και να ορκιστούν.
Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει την επομένη εβδομάδα προκειμένου να είναι σαφές πόσοι από τους εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν θα αναλάβουν τελικά καθήκοντα και πόσοι θα λάβουν άδεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για τους διορισμούς γενικής παιδείας, οι μισοί σχεδόν μετά την ορκωμοσία τους ζήτησαν και πήραν άδεια.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο προϊστάμενος τη Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τους 49 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν φέτος (47 δάσκαλοι και δυο νηπιαγωγοί) οι 22 θα φύγουν με άδεια.
Αυτό σημαίνει όπως πρόσθεσε ότι απαιτούνται 25 αναπληρωτές δάσκαλοι και 46 αναπληρωτές νηπιαγωγοί, ενώ απαιτούνται ακόμα 200 αναπληρωτές για τις παράλληλες στηρίξεις παιδιών.
Τα κενά αυτά καταγράφηκαν και θα ζητηθούν να καλυφθούν από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Σε ό,τι αφορά τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο τίλος της επόμενης εβδομάδας οπότε και θα ολοκληρωθεί η διαδικασία ορκωμοσίας των νεοδιορισθέντων και θα είναι σαφές πόσοι από αυτούς θα υπηρετήσουν από τον άλλο μήνα στα σχολεία, θα σταλεί η λίστα με τα λειτουργικά κενά στο υπουργείο Παιδείας.
Οι διορισμοί στη γενική αγωγή που δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ έχουν έως εξής: Θεολόγοι: 5, φιλόλογοι: 18, μαθηματικοί: 3, φυσικών επιστήμων: 7, γεωλόγοι: 2, γαλλικής φιλολογίας: 2, αγγλικής φιλολογίας: 6, καλλιτεχνικών: 3, φυσικής αγωγής: 3, κοινωνικών επιστημών: 2, οικονομίας: 9, μηχανολόγων: 1, ηλεκτρολόγων: 1, ηλεκτρονικοί μηχανικοί: 2, νοσηλευτικής: 1, φυσιοθεραπείας: 1, γεωπόνοι: 3, φυτικής παραγωγής: 1, ζωικής παραγωγής: 1, διατροφής: 1
Σύνολο: 72.
Ειδική Αγωγή: Φιλόλογοι: 2, μαθηματικοί: 7, φυσικών επιστήμων: 1, κοινωνικών επιστημών: 1, οικονομίας: 5, πληροφορικής: 4, καλλιτεχνικών σπουδών: 1
Σύνολο: 20
Ειδική Αγωγή: Ειδικό βοηθητικό προσωπικό: 2, θεραπευτές λόγου: 1, σχολικοί νοσηλευτές: 2, φυσικοθεραπευτές: 1, εργοθεραπευτές: 1, κοινωνικοί λειτουργοί: 1
Σύνολο: 8
Μουσικό :ΠΕ79.01 (φλάουτο): 1, ΠΕ79.01 (Λύρα Κρητική): 2
Σύνολο: 3
Γενικό σύνολο: 104
Στις 29 και 30 Αυγούστου θα γίνει η επεξεργασία των πινάκων στη Μηχανογράφηση του υπουργείου.
Στις 30 Αυγούστου θα ανακοινωθούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν ως αναπληρωτές ως αναπληρωτές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδικότητες Πρωτοβάθμιας.
Την επόμενη ημέρα από την ανακοίνωση των προσλήψεων οι προσληφθέντες αναπληρωτές θα εισέλθουν στον ΟΠΣΥΔ για να υποβάλλουν τις προτιμήσεις σχολικών μονάδων.
Από τις 2 έως τις 4 Σεπτεμβρίου θα εκδοθούν οι αποφάσεις τοποθέτησης των προσληφθέντων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες.
Στις 5 και 6 Σεπτεμβρίου, παρουσίαση για ανάληψη υπηρεσίας.
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την εγκύκλιο που αφορά στον διαχωρισμό τμημάτων όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η εγκύκλιος του γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννη Κατσαρού αναφορικά με τον διαχωρισμό τμημάτων στα οποία υπάρχουν παιδιά που χρήζουν παράλληλες στηρίξεις. Όπως εξήγησε ο κ. Καρβούνης «Η εγκύκλιος αναφέρει όταν έχουμε μέσα σε ένα τμήμα δύο παράλληλες στήριξης, μπορεί ο αριθμός των μαθητών από 25 να μειωθεί στους 22. Η εγκύκλιος Κατσαρού ερμηνεύοντας αυτό το μπορεί, εάν υπάρχει μέσα παράλληλη στήριξη, δεν χρειάζεται να μειωθεί. Οπότε εκεί που τα τμήματα τα χωρίζαμε στα 22 παιδιά, φέτος τα χωρίζουμε στα 25 παιδιά, εάν έχουν παράλληλη. Εάν έχουν παράλληλη από 22 πάνε 25. Με αυτά τα 3 παιδιά τα επιπλέον προκύπτει μείωση των τμημάτων, δεν είναι συγχώνευση στην ουσία, απλώς μειώνεται ο αριθμός της τάξης. Άρα σε κάθε τμήμα είναι περισσότερα παιδιά κατά 3. Σε περίπτωση που έχουμε πάνω από 25 μαθητές σε ένα τμήμα και δεν φτάνουν στα 30 για να χωριστεί τμήμα, τότε τα επιπλέον παιδιά πρέπει να πάνε σε όμορα σχολεία. Αυτά τα παιδιά που θα μετακινηθούν θα είναι σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, αυτά που είναι πιο κοντά στο άλλο σχολείο. Στα δικά μας σχολεία έχουμε ένα ή δύο περισσότερα παιδιά, δεν έχουμε ανάγκη εφαρμογής αυτής της εγκύκλιου στα σχολεία στο Ρέθυμνο». Όπως πρόσθεσε: «Όλες οι παράλληλες στηρίξεις που ζητήθηκαν από τη Διεύθυνσή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου που ξεπερνούν τις 200 έχουν εγκριθεί. Τα τμήματά μας δεν έχουν πάνω από τρεις μαθητές που να θέλουν παράλληλη στήριξη. Με την εφαρμογή της εγκυκλίου δεν έχουμε μοίρασμα. Δεν υπάρχει θέμα συγχώνευση. Απλώς εκεί που είναι δύο τμήματα, δεν γίνεται τρίτο τμήμα. Ο όρος «συγχώνευση» είναι πλασματικός κατά τη γνώμη μου. Δημιουργεί εντυπώσεις. Απλώς δεν χωρίζεται το τμήμα και παραμένει ως έχει».
Εν τω μεταξύ την Τετάρτη 28 Αυγούστου ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και η Ένωση Γονέων Μαθητών Δ. Ρεθύμνου καλούν τους γονείς των μαθητών των σχολικών μονάδων του νομού και κάθε ενεργό πολίτη σε ανοιχτή συνέλευση στις 18:30 στο Εργατικό Κέντρο (Πλ. Εργατικής Πρωτομαγιάς) για να συζητηθεί το φλέγον θέμα της συγχώνευσης τμημάτων και μετακινήσεων μαθητών και να αποφασίσουμε συλλογικούς τρόπους υπεράσπισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας.