Την ικανοποίηση της για την δρομολόγηση του μεγάλου έργου που αφορά στην θωράκιση του λιμανιού του Ρεθύμνου εκφράζει με γραπτή δήλωση της η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης το δήμου Ρεθύμνου Ειρήνη Κουτσαλεδάκη, μετά και την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Δήμο Ρεθύμνου. Η κ Κουτσαλεδακη κάνει λόγο για δικαίωση των θέσεων και του σχεδιασμού του Διαδημοτικού Ταμείου Ρεθύμνου κατά τα έτη 2014-2023 μέσα από την καθολική αποδοχή τους από την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου και ειδικότερα στην ανακοίνωση της τονίζει:
«Ο ρόλος της αντιπολίτευσης είναι διπλός: Να ελέγχει την Δημοτική αρχή για τα πεπραγμένα της και να προτείνει ένα διαφορετικό είδος ρεαλιστικής διαχείρισης των δημοτικών θεμάτων. Συνήθως η συμπολίτευση έχει περισσότερες ευκαιρίες ανάδειξης και εφαρμογής του πλαισίου δημοτικής διακυβέρνησης που έχει επιλέξει. Ωστόσο, η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Δήμο Ρεθύμνου υπήρξε εξαίρεση του παγιωμένου αυτού κανόνα. Αυτό συνέβη γιατί αφενός υπήρξε καθολική αποδοχή των θέσεων και του σχεδιασμού του Διαδημοτικού Ταμείου Ρεθύμνου κατά τα έτη 2014-2023 ειδικά σε ότι αφορά το σημαντικότερο έργο προστασίας της πόλης μας που έχει σχεδιαστεί και έχει ωριμάσει την τελευταία δεκαετία, που δεν είναι άλλο από τη θωράκιση του προσήνεμου μόλου Λιμένα Ρεθύμνης.
Η ανάγκη θωράκισης οδήγησε σε μια πρώτη παρέμβαση που επετεύχθη με σειρά δύο έργων χρηματοδοτούμενων από το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Περιφέρεια Κρήτης συνολικού προϋπολογισμού 600.000,00 ευρώ. Ταυτόχρονα ανατέθηκε και εκπονήθηκε η μελέτη συνολικής ενίσχυσης της θωράκισης του λιμανιού. Το σύνηθες πρόβλημα του πλημμυρισμού της πόλης μετριάστηκε περαιτέρω με την χρηματοδότηση του ΠΔΕ 2018 για την αποκατάσταση του δαπέδου στο πάρκινγκ πλησίον του εμπορικού λιμένα. Οι παραπάνω προπαρασκευαστικές ενέργειες εξυπηρέτησαν το σκοπό τους έως και την εξασφάλιση του έργου θωράκισης που υπερβαίνει τα 17.000.000 ευρώ επι μελέτης που χρηματοδοτήθηκε από τη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Νομού Ρεθύμνου. Το έργο στοχεύει στην ολοκληρωτική αποσόβηση των κινδύνων για την πόλη και το λιμάνι μας από πλημμυρισμούς και παρελκόμενους αυτών κινδύνους κατά τις ζωής και περιουσίας των συμπολιτών μας που δραστηριοποιούνται και ζουν εγγύς του λιμανιού. Είναι μια μεγάλή ευκαιρία και ένα πραγματικά «πράσινο» στοίχημα για το Ρέθυμνο. Χαίρομαι λοιπόν που οι δρόμοι που ανοίξαμε στις δυο προηγούμενες θητείες στο Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο βρίσκονται στο τελικό στάδιο της εξελικτικής πορεία της υλοποίησης με καθολική πλέον αποδοχή από το δημοτικό μας σύστημα.
Αφετέρου, νιώθουμε ιδιαίτερη ικανοποίηση που ο Δήμαρχος αν και αρχικά αντίθετος στο εγχείρημα μεταφοράς του εμπορικού λιμανιού παραδέχεται την αναγκαιότητα του για την αποσυμφόρηση της πόλης. Η κυκλοφοριακή ασφυξία που δημιουργείται από την κίνηση των φορτηγών και φορτίων σε συνδυασμό με την όχληση λόγω των φορτοεκφορτώσεων δεν συνάδει με το χαρακτήρα του ιστορικού μας κέντρου. Οι πιθανές θέσεις μεταφοράς του σύμφωνα με τις μελέτες των ειδικών θα δώσουν ώθηση ανάπτυξης του εμπορίου του τόπου μας αλλά και νέες προοπτικές εξέλιξης του. Χωρίς ποτέ να εγκαταλείπεται η προσπάθεια ενδυνάμωσης του θαλάσσιου τουρισμού στο λιμάνι μας.
Τέλος, η συνάντηση είχε δυο παραλείψεις (τουλάχιστον με βάση το κείμενο που βγήκε στη δημοσιότητα καθώς δεν κληθήκαμε να συμμετέχουμε): Έπρεπε να υπάρξει δημοσιά αναφορά τόσο στο σύνολο της διοίκησης του ΔΛΤΡ και της Περιφέρειας Κρήτης που εργάστηκαν συστηματικά για το μεγάλο αυτό έργο αλλά και ιδιαίτερα στον κ Ι. Κεφαλογιάννη όπου από τη θέση ευθύνης του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών συνέβαλε καθοριστικά στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου.
Η Δικαίωση των θέσεων και του σχεδιασμού του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου κατά τα έτη 2014-2023 αποτελεί μια ισχυρή παρακαταθήκη και μας δείχνει το δρόμο για το μέλλον. Συνεχίζουμε με μοναδικό στόχο να αλλάξουμε το Ρέθυμνο».