Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Ρέθυμνο

Σε άνθιση ο τουρισμός πολυτελείας στο Ρέθυμνο – Περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία, υψηλό ενδιαφέρον για βίλες

ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΧΕΣ - ΕΠΩΦΕΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Γιάννης Κωστάκογλου Από Γιάννης Κωστάκογλου
21/05/2025 - 9:12 πμ
στην κατηγορία Ρέθυμνο, Τουρισμός
ΡΕΘΥΜΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αισθητά μειωμένα τα all inclusive ξενοδοχεία – Λιγότερος ο χρόνος που περνάει ο επισκέπτης εντός ξενοδοχείου

Λίγο περισσότερο από μία εβδομάδα η μέση διαμονή στις πολυτελείς βίλες, αναζητούν μεγάλες ανέσεις και ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ

Σε ανοδική πορεία βρίσκεται ο τουρισμός πολυτελείας στο Ρέθυμνο και την Κρήτη, με τους επισκέπτες τα τελευταία χρόνια να επενδύουν όλο και συχνότερα στη διαμονή και τις ευρύτερες παροχές που έχουν να προσφέρουν τα πολυτελή καταλύματα, είτε πρόκειται για πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες, είτε πρόκειται για ιδιωτικές βίλες. Μπορεί τα all inclusive ξενοδοχεία να έχουν μειωθεί σε τοπικό επίπεδο σε σχέση με πριν μία δεκαετία, ωστόσο ολοένα και περισσότεροι ξενοδόχοι επιδιώκουν να αναβαθμίσουν τις επιχειρήσεις τους, διεκδικώντας επιπλέον αστέρια και βελτιώνοντας τις εγκαταστάσεις και τις παροχές τους, αλλά και συνολικά την ταξιδιωτική εμπειρία του επισκέπτη. Ουσιαστικά, οι πελάτες ανώτατης οικονομικής κλάσης συνεχίζουν να στρέφονται στην πολυτέλεια, έχοντας αρχίσει ωστόσο να τη συνδυάζουν και με βιωματικά μοντέλα τουριστικής εμπειρίας, περνώντας και χρόνο εκτός καταλύματος, επιδιώκοντας να έρθουν σε επαφή με την τοπική γαστρονομία, την κουλτούρα και τον πολιτισμό της Κρήτης. Μάλιστα, ο επισκέπτης, ο οποίος επιλέγει υψηλού κόστους και ποιότητας παροχές εντός του καταλύματος στο οποίο έχει επιλέξει να μείνει, επιλέγει αντίστοιχου επιπέδου εμπειρίες και εκτός αυτού, είτε πρόκειται για αγορές σε εμπορικά καταστήματα, είτε για καταστήματα εστίασης και υγειονομικού ενδιαφέροντος, είτε για οινοτουριστικές, αγροτουριστικές και θαλάσσιες τουριστικές εμπειρίες. Τόσο οι ξενοδόχοι, όσο και οι διαχειριστές αυτών των καταλυμάτων, έχοντας εντοπίσει την ανάγκη του επισκέπτη για εύκολα προσβάσιμες, γρήγορες και ξεκούραστες εμπειρίες, του παρέχουν πλέον ένα ολοκληρωμένο μοντέλο τουριστικής διαδρομής, προτείνοντας μέρη και προορισμούς, αναδεικνύοντας τις προτιμήσεις των ίδιων των ντόπιων κατοίκων.

Παράλληλα, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες περιβαλλοντικές ευαισθησίες, ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια έχει εστιάσει στη φύση και στο περιβάλλον, φέρνοντας συχνά τον επισκέπτη σε επαφή με το τοπικό οικοσύστημα. «Είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για τον τόπο, η ανάπτυξη του τουρισμού σε πελατεία αναβαθμισμένης οικονομικής ποιότητας. Ο πελάτης που έρχεται πλέον στα πολυτελή ξενοδοχεία απολαμβάνει υπηρεσίες που είναι καταρχήν πάρα πολύ συνδεδεμένες με τον τόπο, όπως ο γαστρονομικός τουρισμός, ο οινοτουρισμός κ.ά.», ανέφερε μεταξύ άλλων μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο Νίκος Κουμνάς, ξενοδόχος και αντιπρόεδρος του συλλόγου, τονίζοντας την ίδια ώρα ότι τα πολλά ξενοδοχεία τριών και τεσσάρων αστέρων που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια, πλέον έχουν αντικατασταθεί από μία πλειάδα πεντάστερων μονάδων στο Ρέθυμνο, «που σημαίνει ότι ο επισκέπτης αποζητά την πολυτέλεια, αποζητά υπηρεσίες που θα του παράσχει το ξενοδοχείο και σίγουρα όλο αυτά συνδέονται και με τη φύση», συμπλήρωσε. «Στο Ρέθυμνο έχουμε αρκετά 5άστερα και αρκετά ξενοδοχεία που έχουν αναβαθμιστεί σε 5άστερα. Ο πελάτης του 5άστερου ξενοδοχείου έχει μεγαλύτερες οικονομικές δυνατότητες, οπότε είναι και εν δυνάμει καλύτερος πελάτης και για τα εμπορικά καταστήματα και την εστίαση της πόλης», ανέφερε με τη σειρά του ο Χαράλαμπος Μπιρλιράκης, επίσης αντιπρόεδρος του συλλόγου Ξενοδόχων, αποσαφηνίζοντας ωστόσο ότι αυτό δεν ισχύει για όλους τους πελάτες φυσικά.

Σημαντικό είναι το ερώτημα του κατά πόσο ο σημερινός πελάτης πολυτελείας περνάει χρόνο και εκτός ξενοδοχείου, συνεισφέροντας στην ευρύτερη οικονομική ενίσχυση του τόπου από τον τουρισμό. Την απάντηση σε αυτό έδωσε ο κ. Κουμνάς, ο οποίος ανέφερε: «Ο πελάτης πολυτελείας δεν είναι μόνο 12 ώρες καθισμένος σε μία ξαπλώστρα κάτω από τον ήλιο. Είναι και αυτό, αλλά θα ψάξει στις διακοπές του να απολαύσει κάποιες εμπειρίες που θα τις απολαύσει μόνο στο Ρέθυμνο. Ο πελάτης θα βγει έξω από το 5άστερο ξενοδοχείο και θα απολαύσει τις υψηλές υπηρεσίες που παρέχει, όχι μόνο το ξενοδοχείο, αλλά και ο τόπος, γιατί ο σημερινός επισκέπτης είναι πολύ πιο ψαγμένος, ψάχνοντας την πολιτιστική και γαστρονομική ακόμα εμπειρία». Περισσότερος είναι ο χρόνος που περνάει ο επισκέπτης εντός του ξενοδοχείου, σύμφωνα με τον κ. Μπιρλιράκη, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν βγαίνει και έξω από αυτό. «Ο επισκέπτης θέλει να αισθάνεται ότι τα πάντα είναι κανονισμένα και ότι δεν θα έχει επιπλέον επιβαρύνσεις, τουλάχιστον μέσα στο ξενοδοχείο. Είναι και θέμα νοοτροπίας. Αυτό τους υποχρεώνει να περνούν περισσότερο χρόνο εντός ξενοδοχειακής μονάδας και βγαίνουν μόνο για να έχουν μία μικρή εμπειρία από την πόλη, τα μαγαζιά και την εστίαση», σημείωσε.

Το αυξημένο ενδιαφέρον για τουρισμό πολυτελείας σε βίλες και πεντάστερα ξενοδοχεία επιβεβαιώνει και ο Γιάννης Γαλανάκης, πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ρεθύμνου, ο οποίος μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ανέφερε ότι πολλά ξενοδοχεία ανακαινίζονται ή αναβαθμίζονται, ωστόσο υπάρχουν και πεντάστερα, που δεν έχουν αντίστοιχου επιπέδου παροχές.

«Ο τουρίστας πολυτελείας θέλει καλό φαγητό, καλές υπηρεσίες, καλά αυτοκίνητα και να πάει σε ποιοτικά σημεία, όπως πχ ένα μέρος για να φάει με ηλιοβασίλεμα, σε μία περιοχή που μπορεί να δει τη θέα, σε ένα οινοτουριστικό κτήμα κ.ά.» ανέφερε. Αναφορικά τώρα με το μέσο όρο διανυκτερεύσεων, ο κ. Γαλανάκης, σημείωσε ότι αυτός δεν είναι μεγαλύτερος από τον υπόλοιπο τουριστικό κόσμο, ενώ τον τουρισμό πολυτελείας επιλέγουν όλο και νεότεροι άνθρωποι και οικογένειες με παιδιά. Οι νεότεροι περνούν αισθητά λιγότερο χρόνο μέσα στο ξενοδοχείο, ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας έχουν ακριβώς ανάποδη εικόνα, ωστόσο το σύνολο του τουριστικού κόσμου τείνει να αποφεύγει την πολυκοσμία. «Έχουμε 5% αύξηση στις αφίξεις πελατών, αλλά πτώση 7% στα κατά κεφαλήν χρήματα που ξοδεύουν, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Για να θεωρήσουμε κάτι όμως ως τουρισμό πολυτελείας, μιλάμε για δαπάνη 200 ευρώ και πάνω ανά διανυκτέρευση», ανέφερε ο κ. Γαλανάκης, τονίζοντας επίσης ότι σπάνια οι επισκέπτες επιλέγουν τα all inclusive καταλύματα πλέον, γιατί δεν θέλουν να περιορίζονται.

Τουλάχιστον διπλάσια από τη δαπάνη του μέσου επισκέπτη πέρυσι υπολογίζεται η δαπάνη του τουρίστα πολυτελείας, σύμφωνα με τον κ. Κουμνά, ο οποίος ανέφερε: «Η δαπάνη κατά κεφαλήν στον επισκέπτη πέρυσι ήταν περίπου 570 ευρώ για όλους τους επισκέπτες. Για να πούμε λοιπόν ότι κάποιος κάνει τουρισμό πολυτελείας, αυτό το νούμερο πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσιο», τονίζοντας επίσης ότι ο χρόνος που περνάει ένας επισκέπτης εντός της ξενοδοχειακής μονάδας εξαρτάται από το ίδιο το ξενοδοχείο. «Όταν η ξενοδοχειακή μονάδα είναι all inclusive, θέρετρο, σε μία απομακρυσμένη περιοχή, ο χρόνος που θα περάσει μέσα στο ξενοδοχείο ο πελάτης, ειδικά αν έχει παιδιά, θα είναι πολύ περισσότερος από ότι αν είναι μέσα στο κέντρο της πόλης, ή πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης, σε μία ακτίνα 15 χιλιομέτρων». Αντίστοιχα, ο κ. Μπιρλιράκης υπογράμμισε: «Δεν είναι ίδιος ο αριθμός με αυτόν που είχαμε παλιά στα all inclusive, έχει μειωθεί πολύ και μπήκε στη μέση ο βιωματικός τουρισμός που προσφέρει μία συνολική εμπειρία στον επισκέπτη. Υπάρχει ωστόσο και μία τάση, με τους πελάτες να στρέφονται σε μικρότερες κατηγορίες ξενοδοχείων, ή να μένουν λιγότερο στην ίδια κατηγορία. Είδαμε και πέρυσι ότι, οι αυξήσεις των ποσοστών των διαμονών στις κατηγορίες των ξενοδοχείων δεν ήταν ανάλογες, όσο κατεβαίναμε κατηγορία μεγάλωναν οι αυξήσεις σε διαμονές. Ο κόσμος θέλει να κάνει διακοπές όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά θα προσπαθήσει να ξοδέψει όσο το δυνατόν λιγότερο», ανέφερε.

ΡΕΘΥΜΝΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Καθημερινή καθαριότητα, προσωπικός βοηθός και εξατομικευμένες εμπειρίες

Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον και για τις βίλες του Ρεθύμνου και της Κρήτης, οι οποίες εντάσσονται στον τουρισμό πολυτελείας και συχνά προτιμώνται ως επιλογές από τους ανώτερης οικονομικής κλάσης επισκέπτες. Ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων σε μία βίλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Etouri, εταιρείας διαχείρισης βιλών και ιδιωτικών καταλυμάτων στην Κρήτη και όσα ανέφερε στα «Ρ.Ν.» η Ελένη Μπαρμπαγιάννη, εκπρόσωπος της εταιρείας, βρίσκεται στις 7,6 διανυκτερεύσεις για κάθε τουρίστα, ετησίως, ενώ οι κρατήσεις για τις μεγάλης χωρητικότητας βίλες με πολλά δωμάτια έχουν ξεκινήσει 8-10 μήνες νωρίτερα. Οι βίλες χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες ανάλογα με την τοποθεσία τους, τη χωρητικότητά τους, το πόσο πρόσφατα ανακαινισμένες είναι και τις παροχές τους. Πολλές βίλες διαθέτουν πολυτελείς εγκαταστάσεις, όπως πισίνες, τζακούζι, πολλά δωμάτια και μεγάλους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ενώ η κοστολόγηση ξεκινά από μερικές εκατοντάδες ευρώ και εκτείνεται σε χιλιάδες ευρώ, ακόμα και ανά διανυκτέρευση. Σύμφωνα με την κ. Μπαρμπαγιάννη. «Τα περισσότερα καταλύματα είναι στην κατηγορία του luxury (πολυτέλειας), αλλά υπάρχουν και καταλύματα, τα οποία διαχειρίζονται από την εταιρεία πάνω από 10 χρόνια τώρα και δεν θεωρούνται πλέον luxury. Τα καταλύματα μπαίνουν στην κλίμακα της πολυτέλειας λόγω διάφορων παροχών, όπως είναι η καθημερινή καθαριότητα για 3-4 ώρες, μία από τις πολύ σημαντικές απαιτήσεις του πελάτη που κλείνει μία βίλα είναι και ο προσωπικός βοηθός, ένα άτομο, του οποίου το τηλέφωνο έχει ο πελάτης και του κλείνει τα πάντα, είτε είναι μασάζ, είτε φαγητό, είτε θαλάσσιες δραστηριότητες, είτε προτάσεις για το που να πάει», ανέφερε. Παράλληλα, σύμφωνα με την κ. Μπαρμπαγιάννη, υπάρχει αύξηση των χρημάτων που αποφέρει το 90% των βιλών που διαχειρίζεται η Etouri ετησίως, βρισκόμενη σε ανοδική κλίμακα στον τζίρο που κάνει τα τελευταία χρόνια. Όπως ανέφερε, στην ιστοσελίδα της Etouri υπάρχει ειδική ενότητα, στην οποία ο πελάτης μπορεί να λάβει προτάσεις για τουριστικές διαδρομές και εμπειρίες που μπορεί να ακολουθήσει, είτε μιλάμε για σαφάρι, είτε για διαδρομές με σκάφη και βάρκες, είτε επισκέψεις σε πολιτιστικά μνημεία, γιόγκα κ.ά. «Έχουμε συνεργάτες, τους οποίους ελέγχουμε, τους δοκιμάζουμε και ζούμε την εμπειρία, οπότε τους προτείνουμε και στους πελάτες μας, εφόσον μας το ζητήσουν», κατέληξε η κ. Μπαρμπαγιάννη.

 

Tags: homepage_featuredΠΕΝΤΑΣΤΕΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑτουρισμόςΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
Share238Tweet149Send
Γιάννης Κωστάκογλου

Γιάννης Κωστάκογλου

Σχετικά νέα

ΤΟΥΡΙΣΜΟΜΣ

Υψηλές πληρότητες τον Ιούνιο στα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου – Σε χαμηλές πτήσεις ο Μάιος

08/05/2025 - 11:35 πμ
Αυξάνονται οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες και τα εναλλακτικά καταλύματα στον ελληνικό τουρισμό

Αυξάνονται οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες και τα εναλλακτικά καταλύματα στον ελληνικό τουρισμό

04/05/2025 - 3:10 μμ
ΕΣΤΙΑΣΗ

Βραχνάς για την εστίαση η έλλειψη προσωπικού την τουριστική περίοδο

03/05/2025 - 9:44 πμ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ

Η εργασιακή εξουθένωση υποβαθμίζει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος

25/04/2025 - 11:46 πμ
Επόμενο άρθρο
ΠΟΛΙΤΗΣ

Ανεξίτηλο το αποτύπωμα του Αλέξη Πολίτη στη φιλολογία και το Πανεπιστήμιο Κρήτης

ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ

Ακόμα δυσκολότερη η ενοικίαση κατοικίας στο Ρέθυμνο για τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς

21/05/2025 - 4:18 μμ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο με τίτλο «Μεγαλώνοντας δίδυμα παιδιά: Παρελθόν, Παρόν & Μέλλον» στην Πανεπιστημιούπολη του Γάλλου

21/05/2025 - 4:05 μμ
Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

Προβλήματα υδροδότησης στις οδούς Λουκάρεως και Ασκούτση

21/05/2025 - 2:01 μμ
5170667137888170 ΝΟΣΟΚΟΜΕΟ

Σοβαρός τραυματισμός διανομέα σε τροχαίο στο Ρέθυμνο -Νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ 

21/05/2025 - 1:38 μμ
ΣΟΡΟΠΤΙΜΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ

«Η γυναικεία παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης»: Συζήτηση στον Σοροπτιμιστικό Όμιλο Ρεθύμνης

21/05/2025 - 10:10 πμ
5170539768357146 Ετοιμάζεται-ο-φάκελος-για-την-ένταξη-του-αμαριώτικου-δρόμου-στο-ΕΣΠΑ

Στο επίκεντρο τα έργα του ΕΣΠΑ στο Ρέθυμνο

21/05/2025 - 10:09 πμ
ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ
Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr