Την παρακάτω ανοικτή επιστολή απευθύνει προς την Περιφέρεια Κρήτης,ο Στυλιανός Εμμ.Μουντριανάκης,ζητώντας σαφείς απαντήσεις για τους λόγους που εξαιρέθηκε το οδικό τμήμα Τσεσμέ-Άδελε από το συνολικό έργο ασφαλτόστρωσης -Αρκάδι,επισημαίνοντας πως ο συγκεκριμένος δρόμος βρίσκεται σε επικίνδυνη κατάσταση.
«Με την παρούσα επιστολή μου θα θέσω μερικά ερωτήματα και παρακαλώ αρμόδια για την απάντησή τους.
Είναι γνωστό πως η Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας, αξιολογεί κάθε φορά, και σύμφωνα με τις οικονομικές δυνατότητες που έχει, τα έργα που πραγματοποιεί στην Περιφέρεια Κρήτης.
Το τμήμα της Υπηρεσίας αυτής που έχει να κάνει με την ασφαλτόστρωση και κατά συνέπεια με την ασφαλή χρήση και διέλευση των οχημάτων στους επαρχιακούς δρόμους, υλοποιεί προγράμματα και θέτει στόχους σύμφωνα με κάποια κριτήρια.
Το ερώτημά μου συγκεκριμενοποιείται για το τμήμα του επαρχιακού δρόμου που συνδέει το Ρέθυμνο με την Ι.Μ. Αρκαδίου και ειδικά για το τμήμα Τσεσμέ (δημοτικό σχολείο Πλατανιά) με το τ.δ. Άδελε.
Πριν ένα χρόνο περίπου στον τοπικό τύπο, γράφτηκε πως ξεκινά η ασφαλτόστρωση του επαρχιακού δρόμου από τον Πλατανιά μέχρι το Αρκάδι.
Τα έργα ξεκίνησαν και συνέβη το εξής παράδοξο. Η ασφαλτόστρωση ξεκίνησε από τον Πλατανιά, και σταμάτησε διακόσια μέτρα μετά (δημοτικό σχολείο Πλατανιά). Από τον Τσεσμέ μέχρι τις παρυφές του τ.δ. Άδελε παρέμεινε στη ίδια κακή κατάσταση που ήταν.
Από τις παρυφές του τ.δ. Άδελε, ασφαλτοστρώθηκαν περίπου τριακόσια μέτρα, και σταμάτησαν στην αρχή του εν λόγω οικισμού. Στην συνέχεια ασφαλτοστρώθηκε το τμήμα στην έξοδο του οικισμού και συνεχίστηκε η ασφαλτόστρωση κανονικά μέχρι και την Πηγή, Λούτρα, Κυριάννα, Αμνάτο και Αρκάδι.
Ο δρόμος του οικισμού του Άδελε, παρέμενε στην μορφή που ήταν, δηλαδή κατεστραμμένος, γεμάτος λακκούβες και ειδικά σε μια περιοχή που λειτουργεί φροντιστήριο ξένων γλωσσών, όπου ο κίνδυνος ατυχήματος ήταν μεγάλος για τα παιδιά και τους γονείς που καθημερινά επισκέπτονται το σημείο αυτό.
Πρόσφατα, την περασμένη εβδομάδα, και μετά από επίμονες δημοσιεύσεις και εκκλήσεις των κατοίκων του οικισμού ασφαλτοστρώθηκε και το τμήμα αυτό εντός του οικισμού.
Το τμήμα που παραμένει στην ίδια επικίνδυνη κατάσταση, είναι το τμήμα από τον Τσεσμέ μέχρι το Άδελε.
Ο δρόμος από τον Πλατανιά-Τσεσμέ μέχρι το Αρκάδι, είναι δρόμος που δέχεται καθημερινά τεράστια φορτία από τα οχήματα που τον διασχίζουν.
Από τα οχήματα καθαριότητας του δήμου που διέρχονται για να εναποθέσουν τα απορρίμματα στον ΧΥΤΑ Αμαρίου, μέχρι τις χιλιάδες διελεύσεις των οχημάτων των κατοίκων και των τουριστών, καθιστούν την εν λόγω αρτηρία ως ένα από τους περισσότερο επιβαρυμένους οδικούς άξονες του Νομού Ρεθύμνου.
Πριν αρκετά χρόνια, μετά την τελευταία ασφαλτόστρωση του τμήματος αυτού, σκάφτηκε (όπως συνηθίζεται…) και διανοίχθηκε όλος ο δρόμος αυτός, προκειμένου να εγκατασταθεί ο αγωγός αποχέτευσης και στην συνέχεια έγινε η κακότεχνη επικάλυψή του μετά το τέλος του έργου, με συνέπεια την καθίζηση όλου του πλάτους της δεξιάς λωρίδας, με κατεύθυνση προς το Ρέθυμνο. Αποτέλεσμα όλου αυτού, οι οδηγοί των οχημάτων και οι οδηγοί των μοτοσυκλετών να κινούνται στο αριστερό άκρο της λωρίδας τους, που παρέμεινε ανέπαφη από το έργο, με όλους τους κινδύνους, κυρίως για τους οδηγούς των μοτοσυκλετών, που συνεπάγεται αυτό.
Πως λοιπόν η τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας δεν αξιολογεί ένα έργο που επείγει και είναι άμεσης προτεραιότητας για τους λόγους που εξέθεσα παραπάνω;
Πως σε οδικούς άξονες της επαρχίας του Νομού Ρεθύμνου, το οδόστρωμα είναι από ικανοποιητικό έως τέλειο, χωρίς να υπάρχει το κυκλοφοριακό φορτίο που υπάρχει στο παραπάνω συγκεκριμένο κομμάτι που αναφέρω;
Εάν υπάρξει ατύχημα στο άμεσο μέλλον εξ αιτίας αυτής της παράλειψης θα το «φορτώσουμε» κι αυτό στην «κακιά στιγμή»;
Πρόσφατα αναφέρθηκα στην περιοχή «Σφακάκι» της Εθνικής Οδού, όπου, παρά την προ μηνός αναφορά μου στις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για την επικινδυνότητα του οδοστρώματος, «χρειάστηκε» να γίνει ατύχημα, ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς και απώλεια ζωής, για να επιληφθεί η αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας και να το επιδιορθώσει. Σημειωτέον ότι το μικρό μπάλωμα που έγινε εκεί, δεν αίρει την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σημείου, καθώς θα πρέπει να ξηλωθεί όλο το οδόστρωμα από τον κόμβο του Σταυρωμένου μέχρι την γέφυρα Σφακακίου και να τοποθετηθεί νέος ασφαλής ασφαλτοτάπητας.
Ελπίζοντας πως με αυτή την επιστολή μου η Περιφέρεια θα ανταποκριθεί πράττοντας τα αυτονόητα».