Στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου Schoolhoods του ευρωπαϊκού προγράμματος Urbact IV, στο οποίο ο δήμος Ρεθύμνης συμμετέχει ως επικεφαλής εταίρος, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διακρατική συνάντηση (Kick-Start «Planning Actions») στην πόλη Μπρνο της Τσεχίας στις 20-21 Μαρτίου.
Η συνάντηση ήταν αφιερωμένη στη διαδικασία σχεδιασμού, την πρόοδο που σημειώθηκε σε τοπικό επίπεδο, καθώς και στην ανάλυση σχολικών μετακινήσεων.
Στο πλαίσιο της συνάντησης παρουσιάστηκε ο οδικός χάρτης του Schoolhoods για τα επόμενα δύο χρόνια και επικεντρώθηκε στην έννοια και τη λογική της «ενσωμάτωσης» στα τοπικά σχέδια δράσης.
Ο δήμος Ρεθύμνης ως επικεφαλής εταίρος, όπως αναφέρεται σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, περιέγραψε τα καθήκοντα υποβολής εκθέσεων, επανεξέτασης και διαχείρισης, παρουσίασε παραδείγματα επικοινωνίας και καθόρισε τα επόμενα βήματα εργασίας.
Στις 22 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε επιτόπια επίσκεψη η οποία περιελάμβανε επίσκεψη στον Οργανισμό Κινητικότητας της πόλης της Βιέννης, όπου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα της πόλης «The City & You» με στοιχεία κινητικότητας, εκπαίδευση, εργαστήρια σχολικών μετακινήσεων και ποδηλατικές δεξιότητες. Επίσης πραγματοποιήθηκαν επιτόπιες επισκέψεις σε επανασχεδιασμένα σχολικά περιβάλλοντα και σχολικούς δρόμους.
Τον δήμο Ρεθύμνης εκπροσώπησαν ο κύριος Βασίλης Μυριοκεφαλιτάκης, σύμβουλος δημάρχου, ως συντονιστής του έργου (Project Coordinator)) και η κυρία Γεωργία Μαυράκη ως συντονίστρια της τοπικής ομάδας Urbact (ULG Coordinator).
Το δίκτυο Schooldhoods συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εθνικούς πόρους στο πλαίσιο του προγράμματος Urbact IV. Στο δίκτυο συμμετέχουν οι παρακάτω φορείς:
- Δήμος Ρεθύμνης (Επικεφαλής Εταίρος), Ελλάδα.
- Μητροπολιτικός Οργανισμός Βιώσιμης Ανάπτυξης του Μπρασόβ (Εταίρος), Ρουμανία.
- Πόλη του Ζαντάρ (Εταίρος), Κροατία.
- Δήμος Σκαβίνα (Εταίρος), Πολωνία.
- Πόλη του Τούρκου (Εταίρος), Φινλανδία.
- Πόλη του Μπρνο (Εταίρος), Τσεχία.
- Πάρμα (Εταίρος), Ιταλία.
Το Δίκτυο Schoolhoods στοχεύει να αντιμετωπίσει την πρόκληση της μετακίνησης από και προς τα σχολεία, καθώς και του δημόσιου χώρου γύρω από τις σχολικές εγκαταστάσεις, με την δημιουργία ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης για την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης των μαθητών.