Συνεχίζοντας τις επαφές της με τους αρμόδιους φορείς, η Ένωση Γονέων Μαθητών Δ. Ρεθύμνου (ΕΓΜΔΡ) επισκέφτηκε τον αντιδήμαρχο Παιδείας Γιώργο Γεωργαλή. Την Ένωση εκπροσώπησαν η πρόεδρος του Δ.Σ. Ελ. Δραμιτινού, η γραμματέας Κλ. Περράκη, ο αντιπρόεδρος Χρ. Σουρουλής, ο ταμίας Εμμ. Μαρκίδης και ο γραμματέας της Εξελεγκτικής Επιτροπής Ευ. Πετσαγγουράκης, ενώ συμμετείχε και η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κρήτης και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας (ΑΣΓΜΕ) Μ. Γιαννάκη, ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν στις σχετικές επαφές η τοπική Ένωση οι ομοσπονδίες Γονέων.
Ο κ. Γεωργαλής ενημέρωσε τους εκπροσώπους των γονέων για την πορεία των εργασιών στο 16ο Δημοτικό και τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις σε μια σειρά σχολείων προκειμένου για τη συντήρησή τους, την αύξηση της χωρητικότητας (με παραγγελία κατάλληλων containers) και τη βελτίωση των αύλειων χώρων, καθώς για την ενεργειακή αναβάθμιση του 1ου Γυμνασίου και των 5ου, 6ου, 7ου και 13ου Δημ. Σχολείων.
Σύμφωνα με το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα της Ενωσης Γονέων Δήμου Ρεθύμνου , η Ένωση έθεσε επιπλέον το ζήτημα του Δημ. Σχολείου Άδελε, του οποίου η χωρητικότητα έχει εξαντληθεί και για το οποίο, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, υπάρχει μελέτη ώστε να ανεγερθεί νέο σχολείο σε οικόπεδο του Δήμου. Το 10ο Νηπιαγωγείο, που θα «αποκοπεί» από το 16ο Δημοτικό (που χτίζεται τώρα στον Τίμιο Σταυρό), θα παραμείνει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις με την πρόθεση να χτιστεί στο μέλλον ένα καινούργιο, ενώ έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την ανέγερση του νέου 4ου Νηπιαγωγείου.
Πέρα από την ενημέρωση, το Δ.Σ. της Ένωσης εξέφρασε στον κ. Γεωργαλή τις ενστάσεις του ως προς την επάρκεια της πολιτικής πίεσης που ασκεί ο Δήμος στις εκάστοτε κυβερνήσεις για τη χρηματοδότηση των κτιριακών υποδομών, με προεξάρχοντα παραδείγματα το στεγαστικό της Ειδικής Αγωγής – ΚΕΓΕ, αλλά και τη μεταφορά των Πειραματικών Σχολείων και του Μουσικού στου Γάλλου, (η σχετική μελέτη προβλέπει τη μεταφορά εκεί και του 2ο ΕΠΑΛ), τα οποία χρονίζουν. Ο κ. Γεωργαλής από την πλευρά του ισχυρίστηκε πως έχουν ασκηθεί όλοι οι δυνατοί τρόποι πίεσης και συμφώνησε ότι χρειάζεται συμπόρευση γονέων, σωματείων και τοπικών αρχών προκειμένου η πίεση να καταστεί πιο αποτελεσματική, καθώς και να στελεχωθούν τα σχολεία όχι μόνο με εκπαιδευτικούς, αλλά και με επιστάτες, φύλακες, γραμματείς, κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης και η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας στάθηκαν στην ανάγκη να ξαναϋπάρξει ένας Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων δημόσιος, ισχυρός και στελεχωμένος και να εγκαταλειφθεί το μοντέλο των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα), που εκτοξεύει το κόστος ανέγερσης σχολικών μονάδων και ευνοεί τους μεγάλους εργολήπτες.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμα η δρομολόγηση του νέου Δημοτικού Σχολείου Ρουσσοσπιτίου και η αξιοποίηση του υπάρχοντος παλαιού οικήματος, η κατάργηση του τομέα Πληροφορικής στο ΕΝΕΕΓΥΛ με τις κατά τη γνώμη μας άστοχες ενέργειες της ΔΔΕ Ρεθύμνου, του Δήμου και του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Ρεθύμνου, τα προβλήματα καθίζησης στο 9ο Δημοτικό, το Ειδικό Δημοτικό και το ΕΕΕΕΚ και συνολικά ο αντισεισμικός έλεγχος και η πυροπροστασία των σχολείων, ζητήματα για τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Γεωργαλή, έχουν γίνει σχετικές ενέργειες και έχουν προβλεφθεί κονδύλια.
Αναφορικά με την καθαριότητα των σχολικών χώρων, ζήτημα που δεν καλύπτεται μέχρι στιγμής επαρκώς, ο κ. Γεωργαλής είπε πως η δημοτική αρχή θα ζητήσει από το ΥΠ.ΕΣ. αύξηση του σχετικού κονδυλίου και θα συμβάλλει οικονομικά και από την πλευρά της ώστε οι ώρες απασχόλησης να φτάσουν συνολικά τις 460 (για 90 σχολικές μονάδες).
Όπως τονίζεται στο ενημερωτικό σημείωμα, «επειδή σχολική ζωή δεν είναι μόνο τα κτίρια, το Δ.Σ. της Ένωσης κατέθεσε τις προτάσεις του για την καθολική επέκταση του θεσμού των σχολικών γευμάτων, την επανίδρυση των παιδικών κατασκηνώσεων και τη σύσταση ενός δημοτικού ΚΔΑΠ ΑμΕΑ για ηλικίες άνω των 18 ετών, ώστε να απασχολούνται δημιουργικά όλοι οι μαθητές ΑμΕΑ και μετά το σχολείο. Για τα εν λόγω ζητήματα ο κ. Γεωργαλής παρέπεμψε στην αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής κ. Ελευθεριάδου – Γκίκα».