«Γράμματα τση Νιότης» αποκαλεί την πρώτη του αυτή συλλογή μαντινάδων ο Άγγελος Τριχάκης, ένας χαρισματικός νέος 25, μόλις, χρονών, γεννημένος στην Αθήνα, αλλά που καμαρώνει με εξαιρετικό θαυμασμό για τους Κρήτες γονείς του, τον Γιώργο Τριχάκη και την Αγγελική Κρητικάκη με τους οποίους μόνιμα κατοικεί στο Ρέθυμνο από την ηλικία των πέντε χρονών και στους οποίους με συγκινητική ευγένεια και υική αναγνώριση αφιερώνει τη συλλογή του με τα παρακάτω δύο τετράστιχα:
Και να που φανερώθηκαν
τα γράμματα τση νιότης
Κύρη και Μάνα ευχαριστώ
που είμαι Ρεθεμνιώτης.
Τση νιότης μου τα γράμματα
Τα ‘χω αφιερώσει,
σε δυο ανθρώπους που ζωή
κι αγάπη μου ‘χουν δώσει.
Μιλεί, περαιτέρω, με ξέχωρο θαυμασμό για τις ομορφιές της Κρήτης, όσο και για την παράδοσή της, και μάλιστα τη μουσική, με την οποία και ο ίδιος ασχολείται και τη μελετά συστηματικά από την ηλικία των 16 ετών, με δάσκαλό του, στη λύρα, τον Στρατή Σπυρλιδάκη.
Δεν είναι όμως μόνο τα εννέα αυτά χρόνια -που ο Άγγελος ασχολείται με την Κρητική Μουσική- που έφεραν στο φως και δημιούργησαν, σε τόσο νεαρή ηλικία, την πρώτη του αυτή συλλογή μαντινάδων, αλλά και αυτό το καταπληκτικό ταλέντο του, η δυνατή ποιητική σκέψη και φαντασία του. Εξάλλου, όπως και ο ίδιος δηλώνει στο βιογραφικό του σημείωμα, δεν χρειάστηκε να περάσει ούτε χρόνος από τα δεκάξι του, που άρχισε να ασχολείται με την κρητική μουσική, για να γεννηθεί μέσα του η πρώτη του μαντινάδα και να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι επόμενες, που οδήγησαν στην έκδοση του παρόντος βιβλίου. Θέριεψε μέσα του ο μαντιναδολόγος, ο ικανός στιχοπλόκος, ο ποιητής. «Καλλιέργησε» επιτυχώς το έμφυτο αυτό χάρισμά του, ώστε σήμερα να το παρουσιάζει σε έναν εντυπωσιακό βαθμό και να αποπνέει πλούσια το πέρφανο άρωμα της αγαπημένης του Κρήτης,
Τις μαντινάδες του Αγγέλου, χαρακτηρίζει η εκφραστική καθαρότητα της γλώσσας, η τεχνική του στίχου, η λεκτική ευκινησία και δύναμη των εικόνων, οι οποίες με παραστατικότητα εξακτινώνονται και συγκροτούν τη όλη θεματολογία του βιβλίου, εντυπωσιακή και αυτή, κινητική και ποικίλη που ξανοίγεται στις εξής επί μέρους ενότητες: στα μάθια, στα μαύρα ρούχα, στη νύχτα, στην αγάπη, στον έρωντα, στο παράπονο κ.λπ. Και στο σημείο αυτό νιώθουμε την ανάγκη να παραθέσουμε 3 – 4 δείγματα από αυτά τα ρόδα που φύτρωσαν μ’ εκπληκτική γονιμότητα στο απέραντο κι ευωδιαστό περιβόλι της τρυφερής κι ευαίσθητης ψυχής του μαντιναδολόγου Άγγελου Τριχάκη, που, παρά το νεαρόν της ηλικίας του, δεν στερούνται, αλήθεια, καθόλου φιλοσοφικού στοχασμού και ώριμης προβληματικής ικανότητας που, στο μέλλον, υπόσχεται πολλά:
Ούτε ο ήλιος δε μπορεί, που ‘χει χρυσές αχτίδες,
Να ξετρυπώσει και να δει φεγγάρι μου όσα είδες.
Εγώ δεν είμαι πλούσιος, ούτε και το ξετρέχω
Μα θέλω σε χρυσές καρδιές μια θέση να κατέχω.
Μπροστά σε κάθε κίνδυνο δεν μπρέπει να τρομάζεις
Αρκεί το κάθε ζάλο σου σωστά να λογαριάζεις.
Φροντισμένο και εξαιρετικά προσεγμένο είναι, επίσης, το βιβλίο τόσο στο εξώφυλλο του Μιχ. Ε. Ροδινού, όσο και στα ελεύθερα σχέδια του ίδιου του μαντιναδολόγου δημιουργού του, που διακοσμούν τις σελίδες του και τον αναδεικνύουν, κοντά στα άλλα, και σε χαρισματικό σχεδιαστή, αλλά, τέλος, επαινούμε και την επινόηση του νεαρού μαντιναδολόγου να παραθέσει στα υποσέλιδα του βιβλίου του και Λεξιλόγιο των δύσκολων λέξεων, από το κρητικό ιδίωμα των μαντινάδων του. Ο τίτλος της συλλογής συμβολικός όσο και εντυπωσιακός εκφράζει την πεποίθηση του νεαρού μαντιναδολόγου και παραπέμπει με βεβαιότητα και σε μελλοντικά και ωριμότερα «γράμματα», κάτι που με όλη τη θέρμη της καρδιάς μας με το σημείωμά μας αυτό του ευχόμαστε.