Mε οδηγό τη δημιουργικότητα, την φαντασία και τη συμπαράσταση των καθηγητών τους, πολλοί μαθητές από τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, παρουσίασαν χθες, κατά την έναρξη του διήμερου Φεστιβάλ «Γιορτή Μαθητικής Δημιουργίας στο Ρέθυμνο 2015», τα αποτελέσματα της μελέτης και των εργασιών, που με μεράκι και ενθουσιασμό υλοποίησαν στα πλαίσια των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Αγωγής και Πολιτιστικών θεμάτων την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Χθες, οι μαθητές από το 1ο, το 3ο, το 4ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου καθώς και από τα Γυμνάσια Ατσιποπούλου, Περάματος και το 3ο ΓΕΛ Ρέθυμνου, παρουσίασαν με την μορφή βίντεο, power point αλλά και με θεατρικά σκετσάκια, τις εργασίες τους στα πλαίσια των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Τα προγράμματα αυτά διαφοροποιούνται από την συμβατική διδασκαλία στις σχολικές αίθουσες, αφού η συμμετοχή μαθητών και καθηγητών έγινε σε εθελοντική βάση στον ελεύθερό τους χρόνο. Σαν κεντρικό άξονα, έκτος την ευαισθητοποίηση στον τομέα της υγείας, του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, είχαν την προαγωγή του συνεργατικού πνεύματος μεταξύ των μαθητών και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και του θετικού συναισθήματος για τη μάθηση και τη ζωή.
Η κυρία, Κερασία Πετρογιάννη, υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων και συντονίστρια του Φεστιβάλ, σε δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.», αφού δήλωσε ιδιαιτέρως ευχαριστημένη για την συμμετοχή περίπου 300 μαθητών και των εκπαιδευτικών τους στο διήμερο Φεστιβάλ, αναφέρθηκε στον βασικό σκοπό της «Γιορτής Μαθητικής Δημιουργίας» που δεν είναι άλλος από την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα υγείας, περιβάλλοντος και πολιτισμού. Ειδικότερα τόνισε: «Σκοπός αυτής μας της προσπάθειας είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν στην υγεία, στο περιβάλλον και στον πολιτισμό. Δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά μόνα τους να επιλέξουν τον τρόπο που θέλουν να μάθουν για θέματα που πιστεύουν ότι τα ενδιαφέρουν. Κριτήριο με το οποίο επέλεξαν το πρόγραμμα στο οποία συμμετείχαν ήταν η κλίση τους, τα ενδιαφέροντά τους, οι ανάγκες τους και τα ταλέντα τους. Μέσα από τις ομάδες που δημιουργήθηκαν στα σχολειά δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις αναφορικά με διάφορα θέματα που τους απασχολούν. Πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Κρήτη, σε άλλα μέρη της Ελλάδας αλλά και το εξωτερικό και γενικά συμμετείχαν σε δραστηριότητες ευχάριστες για αυτά αλλά ταυτόχρονα ωφέλιμες και ουσιαστικές, πάντα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους».
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η κυρία Πετρογιάννη και στα ευεργετικό όφελος της συνεργασίας που προκύπτει για τους μαθητές. «Προωθούμε και στηρίζουμε αυτές τις δραστηριότητες γνωρίζοντας πόσο ωφέλιμο είναι στην σημερινή εποχή που τα παιδιά χρειάζονται υποστήριξη περισσότερο από ποτέ, να δουλεύσουμε μαζί και να κάνουμε πράγματα που μας ευχαριστούν ενωμένοι. Είναι πολλά τα μηνύματα για τα παιδιά από τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κυρίως όμως αντιλαμβάνονται ότι ο κόσμος μπορεί να γίνει καλύτερος αν όλοι προσπαθήσουμε και αν συνεργαστούμε» προσέθεσε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Ανδρέα Ταξάκη. «Η Γιορτή Μαθητικής Δημιουργίας είναι μια εξαιρετική διοργάνωση με πλούσια προγράμματα και ενδιαφέρουσες εργασίες από τους μαθητές. Είναι και πλούσιο και έξυπνο το περιεχόμενο των εκδηλώσεων και σίγουρα έδωσε γνώσεις στα παιδιά που θα τους χρησιμεύσουν στην μετέπειτα ζωή τους. Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι πολύ χρήσιμες για την καλή λειτουργία των σχολείων, για την κοινωνικοποίηση των μαθητών αλλά και για την συνεργατικότητα των παιδιών» τόνισε ο κ. Ταξάκης που συνεχάρη μαθητές και καθηγητές για την προσπάθειά τους.
Ενθουσιασμένοι όμως ήταν και οι μαθητές από την εμπειρία τους αλλά και από τη δυνατότητα που τους δόθηκε να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους σε συμμαθητές τους από άλλα σχολεία.
Οι μαθητές του τρίτου Γυμνασίου Μ. Ταβερναράκης, Μ. Μαρκίδη, Χ. Συνατσάκης, Μ. Γρηγοράκη παρουσίασαν, μαζί με 23 συμμαθητές τους, την θεατρική παράσταση «Τι γιορτάζουμε σήμερα» που αναφέρεται στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου και προετοίμαζαν από την αρχή του έτους. «Ήταν μια πολύ ωραία προσπάθεια από το σχολείο μας. Σε αυτή την προσπάθεια όλα τα παιδιά ήμασταν ισάξια, όλοι οι ρόλοι ήταν πρωταγωνιστικοί και κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Είχαμε μεγάλη βοήθεια από τις καθηγήτριές μας και χωρίς αυτές δεν θα τα καταφέρναμε. Συναντιόμασταν κάθε Σάββατο για δύο ώρες στο θεατρικό εργαστήριο και κάναμε θεατρικά παιχνίδια. Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και θέλουμε να δείξουμε την προσπάθειά μας και στα υπόλοιπα σχολεία» ανέφεραν οι μαθητές για την προσπάθειά τους.
Η φιλόλογος Μαρία Ψαράκη, υπεύθυνη του θεατρικού εργαστηρίου του 3ου Γυμνασίου ανέφερε: «Είναι πολύ ευχάριστο να δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να παρουσιάσουν τη δουλειά που κάνουν στο ελεύθερό τους χρόνο με μεγάλο κόπο, με πολύ αγάπη και πολύ μεράκι. Επιπλέον, δίνεται και σε εμάς τους καθηγητές η ευκαιρία να γνωρίσουμε τα παιδιά και από μια άλλη οπτική και μπορώ να πω ότι είναι και πολύ ενδιαφέρουσα αυτή η οπτική. Άλλο να έχεις τη γνωστή κλασική σχέση στις μαθητικές αίθουσες και άλλο να βλέπεις ένα μαθητή να εκφράζεται μέσα από την υποκριτική, τη ζωγραφική, μέσα από τις τέχνες γενικότερα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δεθήκαμε μεταξύ μας, ήταν μια πολύ όμορφή διαδικασία, σχεδόν λυτρωτική και ψυχοθεραπευτική για όλους τους καθηγητές».
Στην ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση των σχολικών δραστηριοτήτων στο τομέα των πολιτιστικών θεμάτων, οι οποίες παρουσιάστηκαν, στάθηκε σε δηλώσεις της και η κυρία Ευγενία Μπιρικάκη, μέλος της ομάδας καθηγητριών του θεατρικού εργαστηρίου του 3ου Γυμνασίου. «Η ενασχόληση των μαθητών με τον τομέα του πολιτισμού, με τις τέχνες και ειδικότερα με το θέατρο είναι τροφή για τους ίδιους αλλά δίνει ευχαρίστηση και σε εμάς τους καθηγητές. Στο πλαίσιο του μαθήματος δεν μας δίνεται χρονικά η δυνατότητα να τους προσφέρουμε αυτές τις γνώσεις. Αφιερώνοντας μέρος του ελεύθερού μας χρόνου και τόσο τα παιδιά όσο και εμείς είχαμε τη δυνατότητα να μοιραστούμε πράγματα και να διδαχτούμε και εμείς από τους μαθητές μας. Ήταν πραγματικά λυτρωτικό και η σημερινή εκδήλωση είναι πραγματικά κάτι που αξίζει να έχει και συνέχεια στα επόμενα χρόνια» επεσήμανε η κύρια Μπιρικάκη.
Στο διήμερο Φεστιβάλ που συνεχίζεται και σήμερα στο «Σπίτι του Πολιτισμού» θα παρουσιαστούν εργασίες του 2ου, του 4ου Γυμνασίου, του Γυμνασίου Επισκοπής, του Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου, του 1ου Λυκείου, του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου και του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου. Τη «Γιορτή Μαθητικής Δημιουργίας» συνδιοργανώνουν το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου και η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων σε συνεργασία με το Τμήμα Παιδείας του Δήμου Ρεθύμνου και την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου.