Πέμπτη, 22 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Παιδεία

Μαθητές από 4 ευρωπαϊκές χώρες φιλοξένησε στο Ρέθυμνο το Πειραματικό Λύκειο

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

Newsroom Από Newsroom
21/05/2025 - 10:34 πμ
στην κατηγορία Παιδεία
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

Μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Πορτογαλία, τη Σουηδία, την Ιταλία και την Ισπανία φιλοξένησε το Πειραματικό ΓΕΛ Ρεθύμνου του Πανεπιστημίου Κρήτης από τις 5 έως τις 9 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Once upon a time… Storytelling from Homer to Artificial Intelligence». Οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήρια, παρουσιάσεις, πολιτισμικές επισκέψεις και συνεργατικές δραστηριότητες και είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν διαφορετικές μορφές αφήγησης και να ανακαλύψουν κοινά στοιχεία και ιδιαιτερότητες στις αφηγηματικές παραδόσεις των χωρών τους, όπως αναφέρει σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα η υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος Κασσάνδρα Μπεϊκάκη. Συγκεκριμένα σημειώνει:

« “From words to worlds…”: Από τον Όμηρο στην Τεχνητή Νοημοσύνη, οι ιστορίες εξακολουθούν να μας ενώνουν!»

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο “Once upon a time… Storytelling from Homer to Artificial Intelligence” (κωδικός έργου: 2024-1-EL01-KA122-SCH-000214159), το Πειραματικό ΓΕ.Λ. Ρεθύμνου Παν/μίου Κρήτης φιλοξένησε από τις 5 έως τις 9 Μαΐου 2025 μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες: την Πορτογαλία (Agrupamentos de Escolas Gill Eanes – Lagos), τη Σουηδία (Grubbeskolan – Umeå), την Ιταλία (Liceo Statale “Leonardo” – Giarre) και την Ισπανία (IES Castro Alobre – Vilagarcia De Arousa).

Η κινητικότητα, με θέμα “From words to worlds: The magic of Storytelling!”, είχε στο επίκεντρο τη δύναμη της αφήγησης -από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή της τεχνητής νοημοσύνης- και ως κεντρικούς στόχους έθεσε:

α) την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της διαπολιτισμικής κατανόησης και της δημιουργικότητας, μέσω της αφήγησης —ενός πανανθρώπινου εργαλείου έκφρασης και σύνδεσης,

β) την ανάδειξη  της  διαχρονικής  δύναμης  της αφήγησης και των πολλαπλών τρόπων με τους οποίους μπορούμε να «πούμε» μια ιστορία -με λόγο, σώμα, εικόνα, ρυθμό κ.ά. και

γ) την προώθηση της συμπερίληψης και της ενεργού πολιτειότητας με εργαλεία μάθησης την βιωματική αξιοποίηση του storytelling και της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Μέσα από εργαστήρια, παρουσιάσεις, πολιτισμικές επισκέψεις και συνεργατικές δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες και οι καθηγητές/τριες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν διαφορετικές μορφές αφήγησης και να ανακαλύψουν κοινά στοιχεία και ιδιαιτερότητες στις αφηγηματικές παραδόσεις των χωρών τους:

Οι δραστηριότητες της πρώτης ημέρας  (Δευτέρα 5 Μαΐου) έλαβαν χώρα στο Κέντρο Νέων Ρεθύμνου και ξεκίνησαν με το θερμό καλωσόρισμα από τον Διευθυντή του σχολείου, κ. Γ. Φωτεινάκη, αλλά και από τον αντιδήμαρχο Παιδείας του Δήμου Ρεθύμνου, κ. Ν. Παπαδογιάννη. Ακολούθησαν παρουσιάσεις των συμμετεχόντων σχολείων και δημιουργικές παρουσιάσεις ιστοριών από κάθε χώρα, με έμφαση στην αφήγηση ως πολιτισμική και εκπαιδευτική πρακτική. Η ημέρα έκλεισε με παιχνίδια γνωριμίας και μια εναλλακτική ξενάγηση στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου υπό τον τίτλο “Exploring the Old Town’s Stories”, που έφερε στο φως με ενδιαφέροντα τρόπο τις αφηγήσεις που κρύβονται πίσω από τα σοκάκια και τα μνημεία της πόλης.

Η δεύτερη ημέρα (Τρίτη 6 Μαΐου) ήταν αφιερωμένη στην εξερεύνηση της ιστορίας μέσω του τοπίου (“Legends and Tales on/off the road: Exploring History Through a Trip”). Oι συμμετέχοντες/ουσες πραγματοποίησαν μια ημερήσια εκδρομή στο φαράγγι της Ίμπρου και το Φραγκοκάστελο, ανακαλύπτοντας μέσα από βιωματική εξερεύνηση τους θρύλους και τις ιστορίες που συνδέονται με τη φύση και την τοπική ιστορία.

Η Τετάρτη (7 Μαΐου) ήταν αφιερωμένη στην σωματική έκφραση με το εργαστήριο “Dramatized Narratives: Telling Stories Through the Body”, το οποίο υλοποιήθηκε από την κ. Ελένη Δάγκα, θεατρολόγο και ιδρύτρια του “The Garage”. Οι συμμετέχοντες/ουσες κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν το σώμα τους ως «αφηγητή» και μέσα από θεατρικές τεχνικές, αυτοσχεδιασμούς και κινησιολογικές ασκήσεις, αναδείχθηκε η σημασία του body storytelling — της αφήγησης που ξεπερνά τις λέξεις και αναδύεται από τη στάση, το βλέμμα, τη σιωπή και την κίνηση. Ήταν μια εμπειρία βαθιά εκφραστική και ενσώματη, που έδωσε την ευκαιρία στους/στις μαθητές/τριες να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη και να ενισχύσουν την μη λεκτική επικοινωνία.

Την επόμενη ημέρα είχε σειρά η προφορική αφήγηση: στο θέατρο «Ερωφίλη» στη Φορτέτζα, πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο “This is me: The power of oral stories”. Υπό τις οδηγίες του κ. Στέλιου Πελασγού (storyteller, poet, author, Ph.D. storytelling in education) οι συμμετέχοντες/ουσες εξερεύνησαν τρόπους να πουν τη δική τους προσωπική ιστορία και να συνδεθούν μέσω της αφήγησής τους με τους/τις άλλους/ες.

Η τελευταία ημέρα του προγράμματος  είχε ποικιλία δημιουργικών εργαστηρίων στο Κέντρο Νέων. Οι συμμετέχοντες/ουσες κλήθηκαν να συνδυάσουν τη ζωγραφική με την αφήγηση (“Put your story on: A Workshop of Drawing and Storytelling”), γνωρίστηκαν με την κρητική γαστρονομία μέσα από παραδοσιακές γεύσεις και τις ιστορίες που τις συνοδεύουν (“From Plate to Story: A Workshop on Traditional Food and it’s story”), και μέσω ενός εργαστηρίου παραδοσιακών χορών (“Rhythms of the Past: Storytelling Through Dance”) προσέγγισαν την  αφήγηση με εργαλείο την κίνηση και τον ρυθμό. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την αξιολόγηση του προγράμματος και ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι, όπου πραγματοποιήθηκε και η απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής.

Η εβδομάδα αυτή αποτέλεσε, κατά κοινή ομολογία, μια γιορτή της αφήγησης, δίνοντας στους/στις μαθητές/τριες και στους/στις εκπαιδευτικούς ένα πολύτιμο εργαλείο έκφρασης και διαπολιτισμικής μάθησης. Η ανταλλαγή εμπειριών, η συνεργασία, και η δημιουργικότητα που αναπτύχθηκαν μέσα από τις δράσεις του έργου επιβεβαιώνουν πως οι ιστορίες —από τον Όμηρο μέχρι την Τεχνητή Νοημοσύνη— εξακολουθούν να έχουν τη δύναμη να ενώνουν, να διδάσκουν και να εμπνέουν και μπορούν να αποτελέσουν τη γέφυρα που ενώνει τους ανθρώπους για την οικοδόμηση της παιδείας του αύριο.

Μαθητές/τριες του σχολείου που συμμετείχαν: Μαρκέλα Βασιλειάδη-Παπαστάθη, Σμαράγδα Δεληγιάννη, Παντελής Δρανδάκης, Παναγιώτης Κιντάς, Δημήτρης Κισσανδράκης, Σμαράγδα Μαραγκάκη-Σωτηροπούλου, Βασιλική Μιχελιουδάκη, Μανόλης Νταγουνάκης, Άννα Πλουσή, Γρηγόρης Πολάκης, Γιώργος Πολιτάκης, Μάρκος Σάμιος, Δημήτρης Σαρτζετάκης, Ειρήνη Σηφακάκη, Ελεονώρα Σπάθη, Μάριος Τζανάκης, Λάμπρος Τσαλπαράς, Ελένη Τσίγκρη, Ελένη Χαιρέτη, Αντώνης Ψαρουδάκης.

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν: Μαρία Πολάκη, Μαρία Μανιουδάκη, Ανδρομάχη Ματσουλιάδη, Μαρία Παπουτσή, Αναστασία Δεικτάκη, Ευαγγελία Ηλιάκη, Γιώργος Πενθερουδάκης.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τη Διεύθυνση, την Υποδιεύθυνση και  τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου για τη συμπαράσταση και τη βοήθειά τους όπου χρειάστηκε. Ευχαριστούμε επίσης τον Δήμο Ρεθύμνης, τον Δήμο Σφακίων, την ΜΑΝΚΑ Α.Ε., το ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνης, την κ. Μαρία Τζανιδάκη, τον κ. Μανώλη Βερδινάκη καθώς και τις οικογένειες που φιλοξένησαν τους/τις μαθητές/τριες των σχολείων που μας επισκέφθηκαν».

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ

 

Tags: ERASMUS+sidebar_nowμαθητέςΠειραματικό ΓΕΛ ΡεθύμνουΠειραματικό λύκειοΡΕΘΥΜΝΟ'
Share236Tweet148Send
Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

5169101940011108 images (51)

Μ. Χνάρης:  «Μη ικανοποιητικές οι απαντήσεις του υπουργείου για την στελέχωση των δομών Ψυχικής Υγείας Ρεθύμνου»

19/05/2025 - 6:11 μμ
ΔΗΜΟΣ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

«Δωρεάν Οδοντιατρικές Εξετάσεις» για μαθητές στον δήμο Μυλοποτάμου

19/05/2025 - 3:06 μμ
ΕΠΑΛ ΣΠΗΛΙ

Οι μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Σπηλίου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες

16/05/2025 - 9:44 πμ
1

Σε διαδραστικές δραστηριότητες με θέμα την ανακύκλωση συμμετείχαν οι μαθητές/τριες του Ρεθύμνου

13/05/2025 - 4:46 μμ
Επόμενο άρθρο
5170578968357161 Kreta-Lassithi-Hochebene

Στα ορεινά της Κρήτης καταγράφονται οι χαμηλότερες θερμοκρασίες στη χώρα

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

29ο Διεθνές συνέδριο μακροοικονομικής ανάλυσης και διεθνούς χρηματοδότησης στην Πανεπιστημιούπολη του Γάλλου

22/05/2025 - 11:30 πμ
Ταλαιπωρία για οδηγούς στον Κόμβο Ατσιποπούλου λόγω εργασιών

Ταλαιπωρία για οδηγούς στον Κόμβο Ατσιποπούλου λόγω εργασιών

22/05/2025 - 11:18 πμ
Νέες καραβιές μεταναστών στην Αγία γαλήνη

Νέες καραβιές μεταναστών στην Αγία γαλήνη

22/05/2025 - 9:31 πμ
ΦΑΡΑΓΓΙ ΚΟΥΡΤΑΛΙΩΤΗ

Κλειστό σήμερα τα φαράγγια του Κουρταλιώτη και της Σαμαριάς

22/05/2025 - 8:51 πμ
Νάπολη Υπογραφη

Συνεργασία Ρεθύμνου και Νάπολης στον τομέα του πολιτισμού, της παράδοσης και του βιώσιμου τουρισμού

21/05/2025 - 8:47 μμ
ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ

Ακόμα δυσκολότερη η ενοικίαση κατοικίας στο Ρέθυμνο για τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς

21/05/2025 - 4:18 μμ
ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ
Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr