Με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος» ζητά να τοποθετηθούν στηθαία ασφαλείας σε σημεία του ΒΟΑΚ όπου κρίνονται αναγκαία και επιβεβλημένα.
Χαρακτηριστικά στην επιστολή αναφέρεται:
«Κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε περιφερειάρχη,
Όπως καλά γνωρίζετε την 19/08/2024 κηδέψαμε ακόμα άλλα τρία θύματα τροχαίου δυστυχήματος και μια ακόμα νέα κοπέλα δίνει μάχη για να ζήσει, μετά από πλαγιομετωπική σύγκρουση δυο αντιθέτως κινουμένων οχημάτων στο τμήμα του ΒΟΑΚ Χανίων (Κόμβος Γαλατά).
Στο τμήμα του Β.Ο.ΑΚ. Χανίων έχουν χάσει μέχρι τώρα τη ζωή τους οκτώ συνάνθρωποι και αρκετοί έχουν σοβαρά τραύματα και αναπηρίες.
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι ο Β.Ο.Α.Κ σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε όταν κυκλοφορούσαν λιγότερα από 100.000 αυτοκίνητα ενώ τώρα και ειδικά τους θερινούς μήνες υπερβαίνουν το ένα εκατομμύριο.
Κατά τη γνώμη αρκετών η Πελοπόννησος είναι ένας τόπος αναπτυγμένος με ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο ενώ η Κρήτη μας με Χανιώτες πρωθυπουργούς για οκτώ χρόνια είναι ένας τόπος υπό ανάπτυξη με επικίνδυνο και προβληματικό οδικό δίκτυο. Πως να μη λάβουμε υπόψη μας ότι στην παλαιά εθνική οδό Κορίνθου Πάτρας μήκους 147 χιλιομέτρων ενώ θρηνούσαμε κάθε χρόνο 28 τροχαία θύματα περίπου, όταν κατασκευάστηκε το νέο οδικό δίκτυο έχουμε μόνο έξι νεκρούς σε επτά χρόνια;
Κατά την ταπεινή μας γνώμη και εκτίμηση ο νέος ΒΟΑΚ που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη θα εξυπηρετήσει στο μακρινό μέλλον τους οδηγούς χρήστες του οδικού δικτύου που και αυτοί έχουν δικαίωμα στη ζωή και απαιτούν ασφαλές οδικό δίκτυο.
Με δεδομένη την παραπάνω διαπίστωση εδώ και χρόνια προτείνουμε ότι είναι αναγκαία και επιβεβλημένη η τοποθέτηση, όπου απαιτείται, στο κέντρο του ΒΟΑΚ τσιμεντένιου στηθαίου πλάτους 0,60 cm και κόστους 60 ευρώ/μ (εκτός ΦΠΑ) με τιμές Δημοσίου, έργο το οποίο σύμφωνα με το μέλος του συλλόγου μας καθηγητή οδοποιίας κύριο Νικόλαο Ηλιού είναι εφικτό και επιστημονικά δυνατό, ώστε να έχουμε με την υπάρχουσα απαλλοτρίωση λωρίδες κυκλοφορίας 3,75 μ.
Τα Χανιά μας έχουν διπλάσια τροχαία θύματα από όσα έχει το Ηράκλειο και τούτο διότι κατά την εκτίμησή μας στο Ηράκλειο γίνονται συνεχώς σημαντικά έργα για την οδική ασφάλεια.
Για παράδειγμα ας δούμε πόσους ανισόπεδους κόμβους έχουν στο Ηράκλειο και πόσους τα Χανιά (κανένα), τι οδικό δίκτυο έχουν στον νομό Ηρακλείου και τι έχουμε στον νομό Χανίων;
Η μελέτη Εγνατίας που έχει παραλάβει η Περιφέρεια Κρήτης γιατί άραγε δεν έχει ουδεμιά εφαρμογή και αξία για τα Χανιά;
Τα Χανιά έχουν ικανότατο και έμπειρο αντιπεριφερειάρχη με τεράστια τεχνογνωσία στα έργα, ικανό και δραστήριο και έμπειρο αστυνομικό διευθυντή Χανίων και μια ικανότατη και υπερκινητική διοικήτρια του ΒΟΑΚ, όμως πως να πας στον πόλεμο χωρίς πυρομαχικά, τι να σου κάνουν όταν δεν τους στηρίζουμε, όταν για 0,60 πόντους στηθαίο και άθλιο οδικό δίκτυο έχουμε την πρωτιά στα τροχαία, όταν για τα Χανιά δεν υπάρχουν ούτε πιστώσεις και εγκρίσεις για μεγάλα έργα, ούτε αστυνομικοί για ενίσχυση για την τροχαία Αστυνόμευση.
Κύριε πρωθυπουργέ, κύριε περιφερειάρχη, το μέλος του συλλόγου μας καθηγητής Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας, Νίκος Ηλιού που είναι και διορισμένος με ΦΕΚ, ως υπεύθυνος για την εκπαίδευση και πιστοποίηση των ελεγκτών οδικών δικτύων, ευθύς ως πληροφορήθηκε το τραγικό συμβάν, μας δήλωσε ότι προτίθεται να έρθει με δικά του έξοδα, για να μας ενημερώσει σχετικά με το πως είναι δυνατόν να τοποθετηθεί στηθαίο σε σημεία που έχουμε θρηνήσει τροχαία θύματα.
Ο σύλλογός μας, επιθυμώντας να συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση θανατηφόρων τροχαίων στον τόπο μας, σας υποβάλλει την παράκληση να δεχθείτε τον καθηγητή κύριο Νίκο Ηλιού, προκειμένου με τις επιστημονικές του γνώσεις να οδηγηθούμε ει δυνατόν και από αύριο στην τοποθέτηση στηθαίου ασφαλείας, όπου είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο.
Αρκετά τροχαία θύματα έχουμε θρηνήσει και είναι πλέον τώρα η κατάλληλη στιγμή για δράσεις!».