Τη τιμή της βενζίνης παρακολουθούν καθημερινά οι καταναλωτές αναζητώντας αφενός το φθηνότερο πρατήριο υγρών καυσίμων και αφετέρου την ευκαιρία να βάλουν περισσότερη ποσότητα, εάν η τιμή είναι συμφέρουσα, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα. Και αυτό γιατί μπορεί η τιμή να έπεσε κάτω από τα δύο ευρώ και συγκεκριμένα να κυμαίνεται – με χθεσινές τιμές – από 1,87 έως 1,89 ευρώ το λίτρο, ωστόσο παραμένουν υψηλές για τον μέσο καταναλωτή.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου πρατηριούχων νομού Ρεθύμνου Ηρακλή Ξυδάκη η κατάσταση δεν έχει αλλάξει σε ότι αφορά τους ντόπιους, οι οποίοι περιορίζονται στην προμήθεια καυσίμων στα απολύτως απαραίτητα. Βάζουν ίσα-ίσα για να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ξυδάκης, ο οποίος αναφέρεται όμως στην ενίσχυση της κίνησης λόγω του τουρισμού. Ήδη από τα μέσα Απριλίου όπως λέει οι τουρίστες έκαναν τη διαφορά αφού η κατανάλωση αυξήθηκε σημαντικά. Το θετικό είναι ότι οι τουρίστες δεν είναι φειδωλοί με τη βενζίνη, κάτι που ακούγεται φυσιολογικό, με δεδομένο ότι εφόσον νοίκιασαν κάποιο όχημα επιθυμούν να κάνουν τις εκδρομές τους και να επισκεφτούν το δυνατόν περισσότερα μέρη.
«Η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται από 1,87 μέχρι 1,89 ευρώ το λίτρο ενώ το πετρέλαιο κίνησης κυμαίνεται από 1,55 μέχρι 1,60 ευρώ το λίτρο. Οι τιμές καταγράφουν μια ανεπαίσθητη αύξηση που έχει ξεκινήσει από τα μέσα της περασμένη βδομάδα και βλέπω ότι συνεχίζεται και αύριο, στις τιμές χονδρικής βενζίνης και στα υγραέρια κίνησης. Το αισιόδοξο είναι ότι τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται μια μικρή αύξηση της κίνησης στα πρατήρια λόγω του τουρισμού. Ευελπιστούμε και ευχόμαστε αυτή η αύξηση να συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς οι τουρίστες γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους τη στιγμή που οι ντόπιοι είναι φειδωλοί στις καταναλώσεις τους, βάζουν με μέτρο».
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε διάστημα ενός μήνα έχει υποχωρήσει κατά 0,20 ευρώ ανά λίτρο και του ντίζελ κίνησης κατά 0,11 ευρώ ανά λίτρο.
Πιο συγκεκριμένα στις 16 Απριλίου τα δύο προϊόντα είχαν φτάσει στα υψηλότερα σημεία από τις αρχές του 2023. Η αμόλυβδη ήταν στα 1,948 ευρώ ανά λίτρο και το πετρέλαιο στα 1,655 ευρώ ανά λίτρο. Οι τιμοληψίες του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων στις 18 Μαΐου δείχνουν τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα 1,828 και του πετρελαίου κίνησης στα 1,54 ευρώ ανά λίτρο.
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της Helleniq Energy κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών δείχνουν διατήρηση των περιθωρίων των τιμών διύλισης αλλά όχι στα περσινά υψηλότερα επίπεδα. Επίσης διεθνείς χρηματοοικονομικοί οίκοι θέλουν τις τιμές του αργού πετρελαίου να επανέρχεται στα 100 δολάρια το βαρέλι προς το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς. Πάντως, τα υγρά καύσιμα στην Ελλάδα, βενζίνη και ντίζελ, μπορεί να αποκλιμακώνονται, ωστόσο οι Έλληνες οδηγοί Ι.Χ. και οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις δεν απολαμβάνουν φθηνότερα καύσιμα έναντι των υπόλοιπων Ευρωπαίων. Πρόσφατα στοιχεία του World of Statistics κατατάσσουν τη χώρα μας στις κορυφαίες δέκα με την υψηλότερη τιμή της βενζίνης.
Όπως και στην Ε.Ε. η Ελλάδα βρίσκεται στις ακριβότερες χώρες. Κάτι που αιτιολογείται από την υψηλή φορολόγηση. Ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ και λοιπά τέλη και άλλες επιβαρύνσεις αγγίζουν το 60% στη συνολική αξία της αμόλυβδης. Για την ακρίβεια οι φόροι αντιστοιχούν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων στο 58,48%
Για τον λόγο αυτό πρατηριούχοι ζητούν μείωση της φορολογίας ώστε να επέλθει μείωση στις τιμές των καυσίμων.