Οι ευρωεκλογές δίνουν την ευκαιρία στην αλλαγή πολιτικής για τα κονδύλια που πάνε στην Ουκρανία. Αν αναλύσει κανείς τους αριθμούς της πολιτικής για τη σύγκλιση των οικονομιών των κρατών μελών της ΕΕ, θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι πιο φτωχοί πληρώνουν το τίμημα της απόφασης της συνόδου κορυφής. Και όπως θα δούμε, αυτό γίνεται μέσω της μείωσης των πληρωμών του ευαίσθητου τομέα της περιφερειακής ανάπτυξης και συνοχής, που προορίζεται για τις πλέον φτωχές περιοχές της ΕΕ. Πρόκειται για μια άσκεφτη και επιπόλαιη απόφαση που υποβλήθηκε από τη γραφειοκρατική ελίτ των Βρυξελλών, προφανώς κατόπιν άνωθεν εντολών του άξονα Παρίσι – Βερολίνο. Η αλήθεια δεν κρύβεται και δεν κρύβεται στο διηνεκές. Και το ερώτημα που τίθεται είναι καίριο: Ποιες είναι οι πολιτικές θέσεις του πολιτικού κόσμου, κομμάτων και ανεξαρτήτων υποψήφιων:
Επιτακτικό τίθεται το ερώτημα για την αύξηση των τόνων κυβέρνησης και αντιπολίτευσης σχετικά με τις θέσεις που πρέπει να αναπτυχθούν και να υποστηριχτούν κατά τις επικείμενες ευρωεκλογές. Το ερώτημα αφορά τις θέσεις ενός εκάστου πολιτικού κόμματος, σχετικά με την άσκηση και την προικοδότηση των πολιτικών που έχουν υιοθετηθεί στα πλαίσια των Συνθηκών. Αναβρασμός στα επιτελεία για την επιλογή των άξιων που θα μας ζητήσουν την ψήφο μας, όπως αναβρασμός θα έπρεπε να παρατηρείται και στις δεξαμενές σκέψης των κομμάτων, που τελευταίως πολυδιαφημίζονται κιόλας. Πλήρης η απουσία των ειδικών και των υποψηφίων για το που πάει το τρένο, και μάλιστα σε μια χώρα όπως η δικιά μας, που γνωρίσαμε και τον πόνο των τρένων, αλλά και την ανυπαρξία θέσεων για να μη φτάνουμε σε ακραίες καταστάσεις
Περιφερειακή Πολιτική και Συνοχή (δισ. €) Απασχόληση και Κοινωνική Πολιτική (δισ.€)
Αναλήψεις υποχρεώσεων | Πληρωμές | Απόκλιση % | Αναλήψεις υποχρεώσεων | Πληρωμές | Απόκλιση % | ||||
2015 | 35,34 | 41,32 | 116,9 | 2015 | 15,00 | 10,98 | 73,2 | ||
2016 | 44,76 | 40,81 | 91,2 | 2016 | 12,92 | 13,08 | 101.2 | ||
2017 | 41,29 | 34,80 | 84,3 | 2017 | 14,32 | 10,73 | 74,9 | ||
2018 | 39,91 | 34,23 | 85,8 | 2018 | 14,38 | 12,28 | 85,4 | ||
2019 | 41,29 | 34,80 | 84,3 | 2019 | 14,75 | 11,91 | 80.8 | ||
2020 | 47,58 | 38,76 | 81,5 | 2020 | 14,85 | 13,39 | 90.2 | ||
2021 | 34,62 | 43,43 | 125,5 | 2021 | 16,61 | 19,58 | 117,7 | ||
2022 | 44,99 | 42,65 | 94,8 | 2022 | 17,86 | 18,26 | 102,2 | ||
2023 | 46,19 | 36,63 | 79,3 | 2023 | 21,76 | 17,52 | 80,5 | ||
2024 | 47,92 | 17,33 | 36,2 | 2024 | 21,82 | 11,68 | 53,5 | ||
Οι προλογικές αυτές διαπιστώσεις δηλώνουν ότι οι επιλογές πολιτικών για την υποβοήθηση της Ουκρανίας σκόνταψαν και ανέτρεψαν μια από τις βασικότερες πολιτικές που ασκείται από την εκτελεστική εξουσία, δηλαδή την Κομισιόν.
Πρόκειται για την άσκηση της περιφερειακής πολιτικής και της συνοχής, κατ αρχάς, αλλά και για τον πυλώνα που αφορά την απασχόληση που πλήττεται και αυτός, ως μη όφειλαν οι δυο τομείς αυτοί.
Στον ανωτέρω πίνακα συγκεντρώσαμε τις δεσμεύσεις κονδυλίων και τις πληρωμές που προβλέπονται ανά έτος για τις δυο πολιτικές (περιφερειακή και συνοχή, και απασχόληση και κοινωνικές υποθέσεις) και διαπιστώσαμε ότι γραφειοκρατική ελίτ των Βρυξελλών καθαίμαξε τα ταμεία αυτά για να τα προσφέρει βορρά στην κυβέρνηση του Κιέβου, προς επίρρωση των σαθρών αποφάσεων του Συμβουλίου Κορυφής.
Στον επόμενο πίνακα συγκεντρώσαμε τα αντίστοιχα στοιχεία για το σύνολο των κοινοτικών πολιτικών εξ ου και το συμπέρασμα που εξάγεται δείχνει ότι από τις δεσμεύσεις κονδυλίων που προβλέπουν οι δαπάνες για το τρέχον έτος υπολογίζουν να τραβηχτούν 46 δισ. ευρώ περίπου από τα 50 που αποφασίσθηκαν να συνδράμουν τον αγώνα των Ουκρανών.
Ετήσιος προϋπολογισμός της Ε.Ε. (δισ. €)
Αναλήψεις υποχρεώσεων | Πληρωμές | Απόκλιση % | |
2015 | 142,01 | 138,54 | 97,6 |
2016 | 151,15 | 140,02 | 92,6 |
2017 | 153,73 | 130,98 | 85,2 |
2018 | 156,70 | 140,76 | 89,8 |
2019 | 161,50 | 144,57 | 89,5 |
2020 | 180,43 | 157,93 | 87,5 |
2021 | 162,45 | 159,22 | 98,0 |
2022 | 177,44 | 166,36 | 93,8 |
2023 | 180,86 | 161,54 | 89,3 |
2024 | 184,43 | 138,14 | 74,9 |
Κανείς δεν πρέπει να μένει αμέτοχος στην ρωσοουκρανική σύρραξη, αλλά και κανείς δε μελέτησε το φάσμα των πιθανών λύσεων πριν εμπλακούμε στην κρίση που μας οδήγησαν οι αποφάσεις των ταγών της ΕΕ.
Το θέμα μας θα είχε μια διάσταση αν αφορούσε το ότι τα χρήματα αυτά τα εξοικονόμησαν από τον, θεσμικά δεσμευτικό, προϋπολογισμό της ΕΕ, στην ουσία όμως, τα αφαίρεσαν από τις πλέον φτωχές χώρες της ΕΕ, οι οποίες έχουν στηρίξει τα αναπτυξιακά τους σχέδια σε αυτές τις πολιτικές και τώρα θα διαπιστώσουν την αδυναμία να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους. Αυτοί που είναι οι καθαροί προικοδότες του προϋπολογισμού ούτε είχαν ούτε έχασαν τίποτα! Γάλλοι Ολλανδοί, Γερμανοί και Βέλγοι και αρκετοί μικρότεροι βεβαίως θα ψηφίζουν αυτούς του προϋπολογισμούς. Αλλοίμονο σε μας! Και τίθεται επιπλέον το ερώτημα: Με ποιες θέσεις και ποιες προοπτικές θα κατέβουν να ζητήσουν την ψήφο μας οι επερχόμενοι ευρωγνώστες της ανύπαρκτης πολιτικής;
Μήπως να θυμηθούμε τα λόγια αυτά στις ευρωεκλογές; Καλό στον τόπο και στα παιδιά μας θα κάνουμε.