Το «ιδιαίτερα οξυμένο πρόβλημα» της υποστελέχωσης των σχολικών μονάδων στον ν. Ρεθύμνης, αναδεικνύει με την υπ’αρ. 2494/8-1-2024 Ερώτηση – κοινοβουλευτική παρέμβαση του, ο βουλευτής Ρεθύμνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλης Χνάρης, απευθυνόμενος προς τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας – Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, αιτούμενος τον άμεσο χαρακτηρισμό των σχολικών μονάδων Γαράζου, Κράνας, Συβρίτου και Φουρφουρά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ρεθύμνης καθώς και των όμορων σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ως δυσπρόσιτων.
Ειδικότερα, με την παρέμβασή του αυτή, τονίζει ότι η υποστελέχωση των εν λόγω σχολικών μονάδων, έχει ως επακόλουθο «..πολλοί μαθητές να στερούνται της φοίτησης… και να αποχωρούν νωρίτερα, έχοντας ως συνέπεια να περιμένουν πολλές ώρες, χωρίς επιτήρηση στη στάση, για τη μετακίνησή τους ή να διανύουν μια μεγάλη απόσταση, ώστε να επιστρέψουν στην οικία τους».
Ένας από τους βασικούς λόγους δημιουργίας των εκπαιδευτικών κενών, επισημαίνει ο Ρεθυμνιώτης βουλευτής συνιστά «.. η έλλειψη οικονομικών και εκπαιδευτικών κινήτρων από την Πολιτεία» δεδομένου ότι «ο μισθός που λαμβάνει ένας εκπαιδευτικός είναι πολύ χαμηλός» για να ανταποκριθεί στα έξοδα του σε συνδυασμό με το γεγονός ότι «..οι διορισμοί εκπαιδευτικών από το υπουργείο σας, δεν επαρκούν να καλύψουν τα υφιστάμενα οργανικά κενά ενώ παράλληλα παρατηρείται και καθυστέρηση στην κάλυψη και των λειτουργικών κενών».
Η δυσλειτουργία αυτή, όπως επισημαίνει ο Μ. Χνάρης, παρατηρείται εντονότερα στις ορεινές και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες του Γαράζου, Κράνας, Συβρίτου και Φουρφουρά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ρεθύμνης και των όμορων σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού.
Τέλος, υπογραμμίζει ότι, λύση σε αυτό το μείζον ζήτημα, «..αποτελεί η αναμοριοδότηση απομακρυσμένων σχολικών μονάδων όπως και ο χαρακτηρισμός τους ως δυσπρόσιτων, που είχε καταργηθεί επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σύμφωνα με την υπ’αρ. 133529/ΓΔ4/7-8-2018 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3941Β/2018) … δεδομένου ότι θα καταστήσει περισσότερο ελκυστική την επιλογή από τους εκπαιδευτικούς» καθώς πληρούνται όλες οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για τον χαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτων.
Κατόπιν των ανωτέρω, λοιπόν, ο αρμόδιος υπουργός, καλείται να απαντήσει στο ερώτημα:
Αν επεξεργάζεται την πρόταση για τον χαρακτηρισμό των εν λόγω σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς επίσης και των αντίστοιχων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως δυσπρόσιτων, προς εξασφάλιση της πλήρωσης των υφιστάμενων εκπαιδευτικών κενών και τους δικαιώματος της ίσης πρόσβασης όλων των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση.
Γραφείο τύπου βουλευτή