Δημοσιεύτηκε στο Διαύγεια η απόφαση της οικονομικής επιτροπής του δήμου Ρεθύμνου, σύμφωνα με την οποία κατακυρώνεται οριστικός ανάδοχος για το μεγάλο έργο ανάπλασης που αφορά στην οδό Κονδυλάκη στο κέντρο της πόλης.
Το έργο θα υλοποιήσει η Κοινοπραξία «Κουτράκη Δ. και ΣΙΑ Ο.Ε.» που προσέφερε έκπτωση στο διαγωνισμό 19.33%.
Το έργο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» του προγράμματος Οδικής Ασφάλειας με προϋπολογισμό 1.487.878 ευρώ. Το έργο αυτό χαρακτηρίζεται υψίστης σημασίας για τον δήμο Ρεθύμνου με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα κεντρικό δρόμο της πόλης, που σήμερα αντιμετωπίζει προβλήματα οδικής ασφάλειας.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στη μελέτη που εκπόνησε ο μηχανικός της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου, Χαράλαμπος Κυδωνάκης, η οδός αποτελεί την είσοδο της πόλης από τον επαρχιακό δρόμο και συνδέει την οδό Κουρμούλη στα νότια με την οδό Μοάτσου στα βόρεια, δύο οδούς στις οποίες έχει πραγματοποιηθεί ανάπλαση τα προηγούμενα χρόνια. Η κύρια χρήση στα Ο.Τ. της οδού Κονδυλάκη είναι η κατοικία, σε περιορισμένη χρήση ορισμένες εμπορικές δραστηριότητες και τέλος σημειώνεται η ύπαρξη δύο σχολικών συγκροτημάτων, του 13ου δημοτικού σχολείου και του 1ου Γ.Ε.Λ. και Πειραματικού λυκείου. Η οδός έχει μονοδρομηθεί εκτός το τμήμα μεταξύ των οδών Χ. Γιάνναρη και Ζαμπελίου, το οποίο έχει διπλή κατεύθυνση.
Σύμφωνα με την έκθεση η κατάσταση των πεζοδρομίων της οδού κρίνεται ανεπαρκής για τη χρήση τους, σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές, ενώ η μη οριοθέτηση των θέσεων παρόδιας στάθμευσης συμβάλει σε μια άναρχη κατανομή των οχημάτων εντός του οδοστρώματος.
Να σημειωθεί ότι οι εγκεκριμένες ρυμοτομικές γραμμές του σχεδίου πόλης τέμνουν σε κάποια σημεία τις περιφράξεις ορισμένων ιδιοκτησιών επί της οδού. Επίσης ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της οδού είναι η ύπαρξη πολυπληθών εισόδων σε θέσεις στάθμευσης εντός της πρασιάς των οικοπέδων κατά μήκος της οδού. Το γεγονός αυτό από τη στιγμή που οι είσοδοι αυτές διατηρούνται μειώνει σημαντικά τον αριθμό των θέσεων παρόδιας στάθμευσης που θα μπορούσε θεωρητικά να εξασφαλιστεί. Στα σημεία που το απαιτούμενο πλάτος πεζοδρομίου το επιτρέπει και όπου δε χωρούν θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων δημιουργούνται λωρίδες στάθμευσης δικύκλων.
Η μελέτη αποσκοπεί στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στη νότια πύλη εισόδου της πόλης, όπως επίσης στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής με την ανάπλαση των περιμετρικών πεζοδρομίων, την εξασφάλιση της προσβασιμότητας των δρόμων σε χρήστες ΑΜΕΑ, τον φωτισμό των κοινόχρηστων χώρων, τη φύτευση κι επιλογή ψυχρών υλικών που μειώνουν τη θερμική ακτινοβολία και δημιουργούν ένα μικροκλίμα εντός της περιοχής επέμβασης.
Ως προς τη γεωμετρία της μελέτης:
– Επανακαθορίζεται ο άξονας της οδού σύμφωνα με τα απαραίτητα πλάτη, διαπλατύνσεις και συναρμογές με τις κάθετες στην Ι. Κονδυλάκη οδούς.
– Σχεδιάζονται πεζοδρόμια σύμφωνα με τις προδιαγραφές, τα οποία είναι προσπελάσιμα μέσω ραμπών και στα οποία υπάρχουν σε εσοχή θέσεις στάθμευσης τόσο για αυτοκίνητα όσο για μοτοσικλέτες, καθώς και νησίδες πρασίνου.
– Προτείνεται διαμόρφωση για υποδοχή υποσταθμού ΔΕΔΔΗΕ που θα χρειαστεί μετά την υπογειοποίηση των δικτύων ηλεκτρισμού και μικρή πλατεία και χώρο πρασίνου στην οδό Κνωσού στη βόρεια πλευρά του 13ου δημοτικού σχολείου.
Λόγω των πρόσφατων αναπλάσεων στις οδούς Μοάτσου και Κουρμούλη που ακολουθούν παρόμοια φιλοσοφία, τα υλικά που επιλέγονται για την ενδιάμεσή τους οδό Ι. Κονδυλάκη είναι παρόμοια με τα υλικά που έχουν εφαρμοστεί έως τώρα στις αναπλάσεις των δρόμων αυτών κι η επιλογή τους έγινε για τον λόγο αυτό, καθώς και λαμβάνοντας την αντοχή τους, το μελλοντικό κόστος συντήρησης, τη βιοκλιματική συμπεριφορά τους και τις αντιολισθηρές ιδιότητές τους λόγω της κλίσης της οδού Ι. Κονδυλάκη.
Σημειώνεται ότι συνοδά έργα της ανάπλασης Κονδυλάκη, όπου προβλέπονται στην απόφαση ένταξης στο «πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο» είναι διαμόρφωση υπαίθριου χώρου στάθμευσης στον Κουμπέ, 160 θέσεων, προϋπολογισμού 200.000 και η προμήθεια φορτιστών και φωτοβολταϊκών στεγάστρων, για τον χώρο προϋπολογισμού 63.115,96, τα οποία υποέργα θα καλυφθούν με πόρους του δήμου.
Προσωρινός ανάδοχος για το έργο της Αργυρούπολης
Εν τω μεταξύ για το έργο ανάπλασης της Αργυρούπολης δήμου Λαππαίων, το οποίο επίσης έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος οδικής ασφάλειας, η οικονομική επιτροπή έχει κατακυρώσει προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία «Ε. Σιγανός Και ΣΙΑ Ε.Τ.Ε.» που προσέφερε έκπτωση τριάντα επτά κόμμα εξήντα τρία % (37,63%) επί του προϋπολογισμού της μελέτης, ήτοι συνολικό ποσό σύμβασης με Φ.Π.Α. 530.155,24 €.
Η συγκεκριμένη παρέμβαση αφορά στην ανακατασκευή οδοστρώματος και τοποθέτηση των απαραίτητων προστατευτικών στηθαίων και σημάνσεων. Πρόκειται για ένα δρόμο 1,5 περίπου χιλιομέτρου που εξυπηρετεί τους περισσότερους οικισμούς του δήμου Λαππαίων.