Ενάμιση μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών παραμένουν σοβαρά παρεμποδίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις της ομαλή λειτουργία των σχολείων και την υλοποίηση συνολικά του σχολικού προγράμματος. Αν και στην Α’ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών καλύφθηκε μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών κενών κυρίως στη γενική αγωγή, ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο κα με την ειδική αγωγή, όπου τα κενά είναι πολλά τόσο στα δημοτικά όσο και στα γυμνάσια – λύκεια. Μεγαλύτερο φαίνεται πως είναι το πρόβλημα με τις παράλληλες στηρίξεις, όπου σήμερα μαθητές που έχουν σχετική βεβαίωση από το ΚΕΔΑΣΥ δεν έχουν εκπαιδευτικό. Αυτό σημαίνει ότι είναι μεν στην τάξη, αλλά χωρίς τη βοήθεια που χρειάζονται για να κατανοήσουν και να συμμετέχουν στο μάθημα.
Η ανησυχία για την κάλυψη του συνόλου των κενών παράλληλης στήριξης είναι μεγάλη, ενώ τόσο η ΕΛΜΕΡ όσο και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκφράζουν φόβους για πολιτική συρρίκνωση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης από πλευράς υπουργείου Παιδείας.
Σημειώνεται ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πριν δυο ημέρες τόνισε ότι εξασφαλίστηκαν οι απαιτούμενες πιστώσεις για την πρόσληψη 10.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή, σε δυο φάσεις τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο.
Ειδικότερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε τα εξής:
«Καθώς οι ανάγκες της παράλληλης στήριξης των μαθητών διαπιστώθηκε πως είναι αυξημένες κατά πάνω από 30%, o υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξασφάλισαν τις απαραίτητες πιστώσεις, ώστε να πραγματοποιηθούν πάνω από 7.300 προσλήψεις στη Β φάση, στις αρχές Οκτωβρίου και 2.700 στη Γ φάση στις αρχές Νοεμβρίου, υπερδιπλασιάζοντας τις αρχικές προσλήψεις του Σεπτεμβρίου και υπερβαίνοντας κατά 50% τις αρχικά προβλεπόμενες πιστώσεις για το έτος 2023. Με απλά λόγια, με αυτές τις προσλήψεις από 9.500 χιλιάδες πρόκειται να φτάσει σχεδόν τα 20.000 άτομα.
Για τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση τα ζητήματα παιδείας, πρόσβασης στη γνώση και τη μάθηση, ισότητας στη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και όλα όσα απασχολούν τους μαθητές και τους γονείς τους, βρίσκονται στον πυρήνα των προτεραιοτήτων και της πολιτικής τους. Η κοινωνική πολιτική για μας δεν ασκείται με συνθήματα αλλά με δραστικές παρεμβάσεις και εξεύρεση άμεσων λύσεων».
Υπενθυμίζεται ότι στην Π.Ε Ρεθύμνου για τα δημοτικά σχολεία οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανέρχονται σε 135, ενώ για τα νηπιαγωγεία σε 34. Αναλυτικότερα για την αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων απαιτούνται δέκα νηπιαγωγοί, έξι δάσκαλοι, εννέα δάσκαλοι ειδικής αγωγής, 30 νηπιαγωγοί παράλληλης στήριξης, 130 δάσκαλοι παράλληλης στήριξης, 12 εκπαιδευτικοί για τις τάξεις υποδοχής, 11 γυμναστές, πέντε πληροφορικής, επτά αγγλικών, πέντε μουσικής, τρεις θεατρολόγους και επτά εικαστικούς.
Σε ό,τι αφορά τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού είναι 32, ενώ συνολικά τα κενά ειδικής αγωγής ανέρχονται σε 56.
Στην γενική παιδεία οι ελλείψεις ανέρχονται σε 71.
Σύμφωνα με τους δύο διευθυντές Εκπαίδευσης, Μ. Μαραγκάκη (Β/βαμια) και Λ. Καρβούνη (Α/βαθμια), αναμένουν μέσα στην επόμενη εβδομάδα να ανακοινωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν στο νομό προκειμένου να διαπιστώσουν αν καλύπτονται οι ανάγκες με βάση τα αιτήματα που έχουν θέσει υπόψη του υπουργείου Παιδείας.
Σχολικά γεύματα σε 14 σχολεία του Ρεθύμνου
Εν τω μεταξύ σε 1.658 δημοτικά σχολεία θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα Σχολικά Γεύματα, για το σχολικό έτος 2023-2024, σύμφωνα με απόφαση η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Από αυτά τα 14 αφορούν στην Π.Ε Ρεθύμνου και είναι τα παρακάτω:
- Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου
- Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης
- Δημοτικό Σχολείο Αρμένων
- Δημοτικό Σχολείο Ατσιποπούλου
5 .Δημοτικό Σχολείο Γερανίου
- Δημοτικό Σχολείο Γωνιάς
- 1ο Ειδικό Σχολείο Ρεθύμνου
- Δημοτικό Σχολείο Επισκοπής
- Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
- Δημοτικό Σχολείο Πρινέ
- Δημοτικό Σχολείο Ρουσσοσπιτίου
- Δημοτικό Σχολείου Σταυρωμένο
- 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
- 10ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου
Όπως αναφέρουν τα υπουργεία Παιδείας και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, τα σχολικά γεύματα, ως θεσμός που εφαρμόζεται στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, συντελούν σημαντικά στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της συντροφικότητας στη μαθητική κοινότητα και ταυτόχρονα βελτιώνουν τις μαθητικές επιδόσεις.
«Τα πολλαπλά οφέλη του προγράμματος έχουν θετική αντανάκλαση και στην ανάπτυξη της πρωτογενούς εγχώριας παραγωγής, καθώς τα προϊόντα που επιλέγονται για την παρασκευή των γευμάτων, η οποία γίνεται σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς, είναι ντόπια και υψηλής διατροφικής αξίας. Με αυτόν τον τρόπο, προάγεται στη μαθητική κοινότητα η υγιεινή μεσογειακή διατροφή, ενώ παράλληλα διευρύνεται και ο αριθμός των θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες.
Το πρόγραμμα υλοποιείται από το 2017 και παρέχει σχολικά γεύματα σε μαθητές και μαθήτριες δημόσιων δημοτικών σχολείων προκειμένου να καλυφθούν, όσο το δυνατό, οι ανάγκες σίτισης αυτής της ομάδας του πληθυσμού. Παράλληλα, αποβλέπει στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, στην αποτροπή φαινόμενων σχολικής διαρροής, στην ανάπτυξη συμμετοχικού τραπεζιού, με στόχο την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης στη σχολική κοινότητα» τονίζεται.