Σε τηλεοπτική εκπομπή την 12-4-2020 με θέμα την κρίση στον τουρισμό μεταξύ των άλλων τέθηκε το ζήτημα, κατά πόσον η ζημιά που θα υποστεί ο κλάδος θα μπορούσε να καλυφθεί από τον εσωτερικό τουρισμό(!). Λες και ο τελευταίος και η ελληνική οικονομία γενικότερα δεν εξαρτώνται, κυριολεκτικά αναπνευστικά, από τον πρώτο.
Ίσως λοιπόν η χονδροειδής (gross) αυτή αντιστροφή του δημοσιογράφου αποσκοπούσε τελικά στην επανάληψη, άλλη μια φορά, του εκτοπίσματος και της σημασίας του τουρισμού στην οικονομία μας.
Σήμερα 13-4-2020 σε άρθρο στη διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας «Καθημερινή» αναφέρεται: «…Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, προετοιμάζεται διαφημιστική καμπάνια προβολής της χώρας στην οποία όμως δεν θα προτάσσεται η γνωστή εικόνα με τον ήλιο, τη θάλασσα και τον αρχαιολογικό μας πλούτο, αλλά θα αναδεικνύεται η Ελλάδα ως ένα σύγχρονο κράτος, το οποίο πέραν της πλούσιας πολιτιστικής του κληρονομιάς εξελίσσεται, δημιουργεί πολιτισμό, διακρίνεται για το σύγχρονο well being και τις αξίες του…».
Όπως φαίνεται, η ως άνω καμπάνια θα εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο στην τουριστική προβολή του τόπου, στο οποίο προέχουσα θέση δεν θα έχουν τα εξωτερικά, αλλά τα εσωτερικά γνωρίσματα της χώρας, ανάμεσα στα οποία η σύνδεση του παρόντος με το παρελθόν, του σύγχρονου με τον αρχαίο πολιτισμό. Να δίνουμε την εικόνα χώρας που προβάλλει και προωθεί τον πολιτισμό της.
Και έχουμε τον Καβάφη, ιδανικό πρεσβευτή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού: Η ποίησή του είναι γεμάτη με ιστορικές και μυθολογικές αναφορές. Ζωντανό, χειροπιαστό δείγμα για τη σύνδεση της κουλτούρας μας με τον αρχαίο κόσμο.
Δείγμα διακριτικό, λεπτό (subtle), ιδανικό.
*Ο Παρασκευάς Μαμαλάκης είναι συγγραφέας