Προχωρούν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης στην περιοχή της Σοχώρας, ενώ ήδη ξηλώθηκαν οι κερκίδες στους εσωτερικούς χώρους του γηπέδου από την δυτική πλευρά. Τα καθίσματα έχουν απομακρυνθεί, ενώ έχουν ξεκινήσει οι προεργασίες για την κατεδάφιση και των αποδυτηρίων.
Σε ότι αφορά το τοιχίο από την πλευρά της οδού Κεφαλογιάννηδων, αυτό θα απομακρυνθεί την επόμενη εβδομάδα, μετά από σχετική ανακοίνωση της δημοτικής αρχής, η οποία θα ενημερώνει για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα τεθούν σε ισχύ στην περιοχή του περιφερειακού δρόμου για την ασφαλή διέλευση πεζών και Ι.Χ.
Ο δρόμος θα κλείνει σταδιακά κατά πληροφορίες από τον εποπτεύοντα του έργου, ενώ η μια λωρίδα κυκλοφορίας θα παραμένει ανοιχτή για την εξυπηρέτηση των διερχόμενων οδηγών.
Η οδός Λουκάκη στην είσοδο του γηπέδου θα παραμείνει κλειστή, γιατί είναι βασικός δρόμος του εργοταξίου για την απομάκρυνση των μπαζών.
Παράλληλα, εκτός από την κατεδάφιση του τοιχίου του γηπέδου από την πλευρά της θάλασσας, που θα ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα, το δεύτερο μέτωπο των εργασιών θα αφορά στην πλακόστρωση μέσα στην Πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου, ενώ στις αρχές Αυγούστου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες σε ένα ακόμα μέτωπο που αφορά στην Πλατεία των Δικαστηρίων. Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα επιλέχθηκε ως το πλέον κατάλληλο, καθώς τα δικαστήρια θα παραμείνουν κλειστά και η όχληση θα είναι μικρότερη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον επιβλέποντα του έργου, αυτό στο σύνολό του θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο, ενώ μέχρι το τέλος Αυγούστου θα έχει παραδοθεί το κομμάτι που αφορά στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου.
Οι παρεμβάσεις στο γήπεδο της Σοχώρας
Υπενθυμίζεται ότι σε ότι αφορά το γήπεδο της Σοχώρας σύμφωνα με την μελέτη προβλέπεται η κατεδάφιση των δυτικών τοίχων του γηπέδου, καθώς και της δυτικής κερκίδας. Στη θέση τους θα γίνει περιμετρική δενδροφύτευση και θα τοποθετηθεί χαμηλό μεταλλικό κιγκλίδωμα. Η κερκίδα θα μεταφερθεί στο ανατολικό μέρος του γηπέδου και οι χώροι κάτω από αυτή θα είναι αξιοποιήσιμοι ως βοηθητικές αίθουσες. Επίσης θα γίνει λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των αποδυτηρίων.
Ο δρόμος στα δυτικά του σημερινού γηπέδου θα μετατοπιστεί ανατολικότερα κατά περίπου οκτώ μέτρα και στη θέση του θα αναπτυχθούν διαπλατυσμένα πεζοδρόμια και ποδηλατόδρομος. Τα υλικά δαπεδόστρωσης θα είναι ψυχροί κυβόλιθοι τεχνητής παλαίωσης επί άμμου για τις κινήσεις των πεζών και αντίστοιχοι κυβόλιθοι επί σκυροδέματος για τις κινήσεις των αυτοκινήτων. Επιπλέον στο δυτικό γραμμικό διάζωμα δίπλα στην θάλασσα θα υπάρχει διάδρομος κίνησης ποδηλάτων από σταθεροποιημένο χώμα και ψυχρά υλικά.
Το τμήμα αυτό του έργου έχει χρόνο υλοποίησης τους τέσσερις μήνες.
Η μελέτη του έργου βιοκλιματικής ανάπλασης
Σημειώνεται ότι το έργο βιοκλιματικής ανάπλασης του δυτικού μετώπου της πόλης έχει προϋπολογισμό 4.250.000 ευρώ και περιλαμβάνει αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής και κυκλοφοριακές διευθετήσεις γύρω από το μέγαρο της Αντιπεριφέρειας, το γήπεδο της Σοχώρας και το Δικαστικό Μέγαρο.
Ο βιοκλιματικός σχεδιασμός του αστικού χώρου, σύμφωνα με τη μελέτη περιλαμβάνει βελτίωση του θερμικού ισοζυγίου της περιοχής κατά τη θερινή περίοδο, του ισοζυγίου επιφανειών υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων, την ορθολογική διαχείριση των κλιματικών χαρακτηριστικών, την αξιοποίηση της τοπογραφίας και του φυσικού ανάγλυφου, την ορθολογική επιλογή των ειδών της φύτευσης και την ορθολογική διαχείριση της απαιτούμενης ενέργειας στον φωτισμό.
Στην περιοχή περιμετρικά του κτιρίου της Νομαρχίας θα γίνει εκτεταμένη αλλαγή των δαπεδοστρώσεων, προκειμένου να ανταποκριθούν οι νέες χαράξεις, τα σύγχρονα υλικά και οι διαμορφώσεις στις σημερινές απαιτήσεις λειτουργίας του συγκεκριμένου δημόσιου χώρου. Ειδικά στην δυτική πλευρά του κτιρίου θα οργανωθεί ένα πλάτωμα με νέες δενδροφυτεύσεις σε κάνναβο με το υπόλοιπο τμήμα να δαπεδοστρώνεται με ψυχρούς κυβόλιθους τεχνητής παλαίωσης. Ανάλογα στην ανατολική πλευρά του κτιρίου, η οποία είναι και η κύρια, το πλάτωμα θα διαμορφωθεί ως πλατεία με τη δυνατότητα να περνούν οχήματα σε περιορισμένη και αναγκαία συχνότητα. Η υφιστάμενη διαμόρφωση με την περιμετρική, γύρω από ελλειπτικό παρτέρι, κίνηση, θα καταργηθεί αλλά θα παραμείνουν στη θέση τους όλα τα μεγάλα δένδρα και οι φοίνικες που υπάρχουν σήμερα. Οι ταπητοστρώσεις θα γίνουν από ανοιχτόχρωμες χονδρόπλακες τοπικής προέλευσης ορθογωνισμένες, τοποθετημένες σε σκυρόδεμα και θα έχουν λοξή χάραξη, κατευθύνοντας τις πεζές κινήσεις από την παλαιά πόλη προς τις δυτικές επεκτάσεις.