Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Παιδεία

«Ένα σχολείο για όλους»: Προϋπόθεση η αλλαγή κουλτούρας και η κατάρριψη των στερεοτύπων

ΚΑΙ Η ΕΠΑΡΚΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΜΕ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μαγδαληνή Κουντουνιώτη Από Μαγδαληνή Κουντουνιώτη
18/06/2025 - 9:12 πμ
στην κατηγορία Παιδεία, Ρέθυμνο
ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

Στόχος του υπουργείου η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση

Μεγάλη πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση. Προϋπόθεση βέβαια για να γίνει αυτό είναι αρχικά η αλλαγή νοοτροπίας και η κατάρριψη στερεοτύπων που θέλουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μακριά από τα σχολικά περιβάλλοντα και ταυτόχρονα να ενισχυθούν επαρκώς τα δημόσια σχολεία με καταρτισμένους και με διαρκή επιμόρφωση εκπαιδευτικούς που θα μπορούν αποτελεσματικά να ανταποκριθούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών. Ένα από τα βασικά ζητήματα με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι εκπαιδευτικοί σήμερα έχει να κάνει με τη συμπερίληψη, τη συνύπαρξη τυπικών παιδιών – μαθητών, με παιδιά που έχουν κάποια αναπηρία ή διαγνωσμένη, ειδική ανάγκη. Τμήματα ένταξης και παράλληλες στηρίξεις αποτελούν μεγάλη ανάγκη για την πλειοψηφία των σχολικών μονάδων για αυτό και το υπουργείο καλείται να ενισχύσει με προσωπικό την ειδική αγωγή.

Τα ζητήματα της ενίσχυσης της ενταξιακής κουλτούρας και της ανάδειξης πολιτικών που συγκλίνουν προς ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον φιλόξενο για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως δυνατοτήτων και εκπαιδευτικών αναγκών, βρέθηκαν στο επίκεντρο ημερίδας χθες το πρωί στο Ρέθυμνο.

Την εκδήλωση «Ενταξιακή πολιτική της σύγκλισης: «Ένα σχολείο για όλους» διοργάνωσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, το ΚΕΔΑΣΥ Ρεθύμνου και η σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Χανίων και Ρεθύμνου, αναγνωρίζοντας από κοινού την ανάγκη συζήτησης με όλους τους εμπλεκόμενους τα θέματα ειδικής αγωγής στο Ρέθυμνο, δεδομένης και της αύξησης των μαθητών που χρήζουν υποστήριξης τα τελευταία χρόνια.

Το αντικείμενο της ημερίδας και οι ομιλίες απευθύνονταν κυρίως σε διευθυντές/ντριες και προϊσταμένους/ες των σχολικών μονάδων του Ρεθύμνου.

Μέσα από τις επιστημονικές εισηγήσεις δόθηκε έμφαση στη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης, στη στήριξη των εκπαιδευτικών δομών, στην ανάγκη διαρκούς επιμόρφωσης και ενεργούς συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης για ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ποικίλες μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.

ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

Σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για την πρόσβαση όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση

Η διαρκώς αυξανόμενη φοίτηση των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης, εντείνει την ανάγκη ποσοτικής αύξησης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής σε αυτά τα σχολεία, προκειμένου να επιτευχθεί η συμπερίληψη, όπως επεσήμανε σε δήλωσή του ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας Γιάννης Μπουσδούνηs, ο οποίος ήταν ομιλητής στην εκδήλωση με το θέμα «Ανάπτυξη συνεργασιών στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης».

Ο ίδιος σημείωσε ότι το υπουργείο προσπαθεί να ενισχύσει την πρόσβαση όλων των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση, μέσω θεσμών όπως είναι τα τμήματα ένταξης, η παράλληλη στήριξη, οι ΕΔΥ και τα ΚΕΔΑΣΥ.

«Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι να μπορέσουμε να πετύχουμε περισσότερα πράγματα για την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών σε μια ποιοτική εκπαίδευση. Αυτό γίνεται με τους ενταξιακούς θεσμούς που έχουμε στα σχολεία μας, το τμήμα ένταξης, την παράλληλη στήριξη, τις ΕΔΥ κάτω από την ομπρέλα των ΚΕΔΑΣΥ», ανέφερε ο κ. Μπουσδούνης, ενώ σημείωσε ότι αυτές τις ημέρες έχει αποσταλεί εγκύκλιος στις διευθύνσεις εκπαίδευσης στις οποίες καλούν να δηλώσουν τα εκάστοτε σχολεία τις ανάγκες τους για τα τμήματα ένταξης, όπως είναι η στελέχωσή τους.

«Όλη η προσπάθεια του υπουργείου είναι να έχουμε σταθερούς εκπαιδευτικούς και δομές και με αύξηση του προσωπικού και του εξοπλισμού», τόνισε.

Παράλληλα ο κ. Μπουσδούνης ανέφερε την υλοποίηση προγραμμάτων στήριξης των ΚΕΔΑΣΥ, την αγορά αξιολογικών εργαλείων για πρώτη φορά για όλε τις ειδικότητες του προσωπικού, την ενίσχυση με εξοπλισμό, καθώς και τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας που θα διατηρεί τον φάκελο του κάθε μαθητή.

«Ήδη τρέχουν δύο μεγάλα προγράμματα για την υποστήριξη των ΚΕΔΑΣΥ που είναι ο βασικός υποστηρικτικός θεσμός των σχολείων. Θα γίνει και η αγορά αξιολογικών εργαλείων για πρώτη φορά για όλες τις ειδικότητες των επιστημόνων του ΚΕΔΑΣΥ. Ετοιμάζεται ψηφιακή πλατφόρμα που θα διευκολύνει και τους γονείς, αλλά πολύ περισσότερο τους εργαζομένους και τους μαθητές, καθώς δεν θα χάνεται η πληροφορία, θα υπάρχει ο φάκελος του παιδιού που θα τον ακολουθεί για να μπορεί να υποστηρίζεται από την αρχή της χρονιάς με αυτά που πραγματικά χρειάζεται. Και εξοπλισμός σε υπολογιστές για όλους τους εργαζόμενους στο ΚΕΔΑΣΥ για να μπορούν να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Επίσης γίνεται σχεδιασμός για περισσότερες προσλήψεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων που απαιτούνται». 

Στο επίκεντρο η κατάρριψη των παγιωμένων στερεοτύπων

Στόχος της ημερίδας είναι η ανάπτυξη ενταξιακής και συμπεριληπτικής κουλτούρας στα σχολεία διαφοροποιώντας το πρόγραμμα με επιπλέον προσωπικό, με εκπαιδευτικούς για τα τμήματα ένταξης, παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης, προκειμένου οι μαθητές να γίνουν αποδεκτοί στα σχολεία γενικής αγωγής, όπως χαρακτηριστικά περιέγραψε η σύμβουλος ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης νομού Χανίων και Ρεθύμνου Ελένη Γκιργκινούδη, η οποία ήταν ομιλήτρια στην ημερίδα.

«Είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς προϋποθέτει αλλαγή κουλτούρας, νοοτροπίας, εγκατεστημένων στερεοτύπων πάρα πολλών χρόνων, όπως ότι αυτά τα παιδιά διαταράσσουν το σχολικό κλίμα, είναι τα ζωηρά παιδιά, είναι αυτά που μπορούν να τραβήξουν πίσω τα υπόλοιπα παιδιά. Όμως δεν είναι έτσι. Αυτά τα παιδιά είναι η πρόκληση και ακριβώς για αυτά είναι το δημόσιο σχολείο, για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες τους», σημείωσε η ίδια σε δήλωσή της.

Από το 2023 που υπάρχει σύμβουλος ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης νομού Χανίων και Ρεθύμνου, έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε αυτό το κομμάτι, τόνισε, και στόχος είναι ο κάθε νομός να αποκτήσει τον δικό του σύμβουλο προκειμένου να καλύπτει τις αυξημένες και αυξανόμενες ανάγκες.

ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ο ρόλος των επιστημονικών ομάδων υποστήριξης ΕΔΥ μέσα στα σχολεία

Στον ρόλο των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) μέσα στα σχολεία εστίασε η αναπληρώτρια προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ Ρεθύμνου Μαρία Πετράκη στην ομιλία της.

Όπως επισήμανε σε δήλωσή της μια ΕΔΥ που στελεχώνεται με κοινωνικό λειτουργό, ψυχολόγο και ειδικό παιδαγωγό, καλύπτει πέντε διαφορετικά σχολεία στο Ρέθυμνο και επισκέπτεται το καθένα μια φορά τη βδομάδα, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι περισσότερες.

«Πρέπει να αυξηθούν οι επιστημονικές ομάδες των ΕΔΥ στα σχολεία γιατί είναι το πρώτο φιλτράρισμα πριν φτάσουν τα παιδιά στο ΚΕΔΑΣΥ και είναι σημαντική η παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργούν σε όλα τα σχολεία για να μπορέσουν να ενισχύσουν τα παιδιά, να τα παρακολουθούν και να διαχειρίζονται δύσκολες καταστάσεις που προκύπτουν καθημερινά στις σχολικές μονάδες», περιέγραψε η κ. Πετράκη.

Στην ημερίδα επίσης μίλησε η επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Νομού Ρεθύμνου Ελευθερία Σιμιτζή-Δέλλα, με θέμα «Στρατηγικές αντιμετώπισης και υποστήριξης των νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα από τις δομές της Προσχολικής Εκπαίδευσης», όπως και ο σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικής Αγωγής Χανίων και Ρεθύμνου Ιάκωβος Μαστρογιάννης με θέμα: «Διαγνωστικές και παιδαγωγικές δυνατότητες της παράλληλης στήριξης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής».

Στην παρουσία του διευθυντή Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας στην ημερίδα αναφέρθηκε σε δήλωσή του ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Λάμπρος Καρβούνης, που αποτέλεσε όπως σημείωσε μια ευκαιρία για αμφίδρομη ενημέρωση και καλύτερη κατανόηση των εκπαιδευτικών αναγκών του τόπου.

«Πήραμε την πρωτοβουλία μαζί με το ΚΕΔΑΣΥ Ρεθύμνου και με τη σύμβουλο ειδικής αγωγής Χανίων – Ρεθύμνου να καλέσουμε τον διευθυντή ειδικής αγωγής του υπουργείου Παιδείας, ώστε να δει επιτόπου τα προβλήματα που έχουμε, αλλά και εμείς να του εκθέσουμε όλα αυτά που συμβαίνουν κάθε χρόνο στο Ρέθυμνο και τι ανάγκες έχουμε. Και εκείνος από τη μεριά του να μας πει πως μπορούμε με τον καλύτερο τρόπο να λύσουμε με τις υπάρχουσες υποδομές τις ανάγκες αυτές, να μας υποδείξει τι υποδομές ακόμη θα χρειαστούμε και φυσικά να πάρει στο υπουργείο τις αιτήσεις μας για να αυξηθούν αυτές οι υποδομές», σημείωσε ο κ. Καρβούνης.

Από τη μεριά του ο αντιδήμαρχος Παιδείας Νεκτάριος Παπδογιάννης σε δήλωσή του αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του Ρεθύμνου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το δημοτικό σχολείο Αργυρούπολης.

«Ήδη συζητήσαμε για τα ζητήματα που υπάρχουν στο Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης που έχει πολλά παιδιά στην ειδική αγωγή, με τμήματα που πρέπει να διασπαστούν».

Ο κ. Παπαδογιάννης έκανε αναφορά στον προσανατολισμό και τη στρατηγική του δήμου Ρεθύμνης σε θέματα ειδικής αγωγής, κάνοντας αναφορά στο κτίριο του ΚΕΓΕ στα Μισίρια όπου πρόκειται να δημιουργηθεί σχολικό συγκρότημα για το ΕΝΕΕΓΥΛ και το ΕΕΕΕΚ, χαρακτηρίζοντάς το ως το μεγαλύτερο σε κόστος έργο σχολικής υποδομής στο Ρέθυμνο.

«Θα έχουμε πολύ γρήγορα ένα μοντέρνο κτίριο για την ειδική αγωγή στο Ρέθυμνο», σημείωσε.

Tags: homepage_featuredΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥΕιδική ΑγωγήεκπαίδευσηΚΕΔΑΣΥμαθητέςσυμπερίληψηΥπουργείο Παιδείας
Share243Tweet152Send
Μαγδαληνή Κουντουνιώτη

Μαγδαληνή Κουντουνιώτη

Σχετικά νέα

5214746131865230 ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ Γ. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ (1)

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή του ειδικού εκπαιδευτικού συγκροτήματος στο Ρέθυμνο

11/07/2025 - 2:04 μμ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟΥ

Διάκριση του Γυμνάσιου Ατσιποπούλου για τη μαθητική ταινία «Το Ημερολόγιο της Αρετής»

11/07/2025 - 9:57 πμ
ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Γιορτή αποφοίτησης μαθητών και μαθητριών της Γ’ Λυκείου 2024 – 2025 στο Μουσικό Σχολείο Ρεθύμνου

11/07/2025 - 9:41 πμ
ΡΗΤΟΡΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

28 σχολεία και 160 μαθητές από όλη την Κρήτη συμμετείχαν στους 7ους Παγκρήτιους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης

03/07/2025 - 6:12 μμ
Επόμενο άρθρο
ΒΕΝΖΙΝΕΣ

Αυξήθηκαν οι τιμές στα υγρά καύσιμα - Τα 1,80 ευρώ αγγίζει η αμόλυβδη στο Ρέθυμνο

Τελευταία νέα

ΕΜΒΟΛΙΑ ΔΕΝΤΡΩΝ

«Μπόλιασμα» των δέντρων: μια παράδοση που χάνεται

16/07/2025 - 11:31 πμ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΑΝΝΑΒΗ

Σύλληψη 44χρονου στο Ηράκλειο για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και παράνομη οπλοκατοχή 

16/07/2025 - 11:22 πμ
ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ ΑΡΧΑΝΕΣ

Συναυλία της Βαγγελιώς Φασουλάκη στις Αρχάνες 

16/07/2025 - 11:14 πμ
5218959555049860 fwtia

Αναγνωρίζεται με δικαστική απόφαση το δικαίωμα αποζημίωσης για τα ρεπό στους Πυροσβέστες

16/07/2025 - 11:06 πμ
5218952088956108 epimelitirio

Δημοσιεύτηκε ΚΥΑ για διοικητικές κυρώσεις στους μη συνεπείς υπόχρεους εγγραφής στο Γ.Ε.Μ.Η.

16/07/2025 - 10:55 πμ
ΣΚΟΥΛΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Συναυλία του Βασίλη Σκουλά στην κεντρική πλατεία του Μοχού

16/07/2025 - 10:47 πμ
ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Ανοικτός επιστημονικός διάλογος και ερευνητικές παρουσιάσεις στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης

16/07/2025 - 10:42 πμ
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr